3 873 209 läst · 13 076 svar
3873k läst
13,1k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Allvetare
· Västra götaland
· 9 399 inlägg
Den här verktygssatsen märkt Makita ser ut att vara snäppet vassare än de Bahcosatser som ofta säljs för 999 kronor,
https://www.hylte-lantman.com/makit...=email&utm_campaign=Email_campaign_2021_10_24
Ordentligt med bits och liknande till skruvdragaren.
Billigare via amazon.se och 0 i frakt för Primekunder,
https://www.amazon.se/Makita-P-9053...qid=1635072674&sprefix=P-90532,aps,184&sr=8-1
1 101,90 kr
https://www.hylte-lantman.com/makit...=email&utm_campaign=Email_campaign_2021_10_24
Ordentligt med bits och liknande till skruvdragaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Billigare via amazon.se och 0 i frakt för Primekunder,
https://www.amazon.se/Makita-P-9053...qid=1635072674&sprefix=P-90532,aps,184&sr=8-1
1 101,90 kr
https://www.jula.se/catalog/verktyg...t&utm_medium=cpc&utm_campaign=product-listing
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggnovis
· Stockholm
· 22 inlägg
Starrett SM80 Metal Hole Saw, Stainless Steel Plate, 80 mm
81 kr på Amazon (säljs av Amazon), förmodligen felprissatt. Skynda fynda
81 kr på Amazon (säljs av Amazon), förmodligen felprissatt. Skynda fynda
Byggnovis
· Stockholm
· 22 inlägg
Fler hålsågsfynd:
Starrett CTD90 90mm Carbide Deep Cut Hole Saw €18.35 på tyska Amazon.
Starrett CTD38 Deep Cutting Carbide-Tipped Holesaw 38 mm €6.11 på tyska Amazon.
Starrett CTD90 90mm Carbide Deep Cut Hole Saw €18.35 på tyska Amazon.
Starrett CTD38 Deep Cutting Carbide-Tipped Holesaw 38 mm €6.11 på tyska Amazon.
Osäker på om detta platsar här men har tittat efter en bra ficklampa en
tid för höstmörkret och köpte en Biltema art.nr 24-9560 för 299 kr.
Måste säga att jag blev förvånad över hur bra ljus den gav , 9 AA batterier
i batterikassetten .
tid för höstmörkret och köpte en Biltema art.nr 24-9560 för 299 kr.
Måste säga att jag blev förvånad över hur bra ljus den gav , 9 AA batterier
i batterikassetten .
Jasså, intressant att en svensk butik äntligen fått in en lampa med så pass kraftig diod som cree P50 till OK pris. Dock bör man nog köpa laddbara batterier till en sådan. Från Kina har ju nästan alltid ficklampor Li-ION batterier. Och de tar också slut rätt snabbt. Just att det är svensk butik gör ju att det troligen är en äkta cree. Från Kina har jag varit nervös för att det är någon piratkopia som kanske även strålar ljus som inte är bra för ögonen.galento skrev:
Vill man ha högre effekt behöver man generellt andra typer av batterier ex 18650 Li-ion. Har själv köpt ficklampor från både USA och kinsa och dessa har varit klart bäst hitentills. Köpte laddningsbara och de behöver laddas extremt sällan med vårt möster.L Lilllen skrev:Jasså, intressant att en svensk butik äntligen fått in en lampa med så pass kraftig diod som cree P50 till OK pris. Dock bör man nog köpa laddbara batterier till en sådan. Från Kina har ju nästan alltid ficklampor Li-ION batterier. Och de tar också slut rätt snabbt. Just att det är svensk butik gör ju att det troligen är en äkta cree. Från Kina har jag varit nervös för att det är någon piratkopia som kanske även strålar ljus som inte är bra för ögonen.
Vi betsällde ett par st och en var dålig vid leverans så då skickade en ny, problemet är att det då utgick en extra PostNord utgift så jag vet inte hur lönt det verkligen var att reklamera.
När det gäller MAX LM så ska man veta att oftast gäller detta endast under en kort period, sen växlar den ner styrkan rejält. Problemet är att delarna blir annars överhättade vilket är ett generellt problem bland ficklampor med högre LM.
Personligen ger jag inte mycket för Biltemas elektroniska produkter, får känslan av att de tar alla genvägar som är möjligt att ta. Men 200-300 kr är inga större pengar, säkert värt att testa för de som tycker batteri bestyckningen känns okay. Men som sagt, kontrollera hur länge den kan köra MAX trycket.
Jo, jag har också en hög med lampor med 18650 batterier från Kina. Dock pratade jag med en som jobbar med att testa LED-lampor för godkännande att få säljas i Sverige. Han sa att många stoppas pga att de strålar en massa som inte är bra för ögonen. Är det dock äkta Cree så gissar jag att det inte är något problem.I Ironside skrev:Vill man ha högre effekt behöver man generellt andra typer av batterier ex 18650 Li-ion. Har själv köpt ficklampor från både USA och kinsa och dessa har varit klart bäst hitentills. Köpte laddningsbara och de behöver laddas extremt sällan med vårt möster.
Vi betsällde ett par st och en var dålig vid leverans så då skickade en ny, problemet är att det då utgick en extra PostNord utgift så jag vet inte hur lönt det verkligen var att reklamera.
När det gäller MAX LM så ska man veta att oftast gäller detta endast under en kort period, sen växlar den ner styrkan rejält. Problemet är att delarna blir annars överhättade vilket är ett generellt problem bland ficklampor med högre LM.
Personligen ger jag inte mycket för Biltemas elektroniska produkter, får känslan av att de tar alla genvägar som är möjligt att ta. Men 200-300 kr är inga större pengar, säkert värt att testa för de som tycker batteri bestyckningen känns okay. Men som sagt, kontrollera hur länge den kan köra MAX trycket.