61bO2SOGywL._AC_SL1000_.jpg

1473 kr
 
M MyFiendGoo skrev:
[bild]

425 kr!
Var?
 
Klicka på bilden
 
51a-uocqMbL._AC_SL1500_.jpg

3245 kr.
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
P pfb skrev:
Var?
Amazon, bilden är en länk.
 
  • Gilla
pfb
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Helsefyr!


Bosch Professional excenterslip GET 75-150 2962:-
Det där är ett väldigt bra pris för en väldigt bra maskin. Nästan så att jag blir sur över att inte behöva beställa en. Någon som behöver slipmaskin -köp!
 
M MyFiendGoo skrev:
[bild]

1473 kr
Trodde såna slutade säljas när korslaser kom?
Kors-/rotationslaser kan man hantera själv, när använder man en sådan?
Kanske inte borde fråga, någon kanske förklarar varför jag villhöver en sån. Det är dyrt att följa denna tråd :rofl:
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
T TCG skrev:
Trodde såna slutade säljas när korslaser kom?
Kors-/rotationslaser kan man hantera själv, när använder man en sådan?
Kanske inte borde fråga, någon kanske förklarar varför jag villhöver en sån. Det är dyrt att följa denna tråd :rofl:
Klarar betydligt större avstånd, särskilt utomhus, och jämfört med röd laser. Och grön laser är dyr. Men nu har de höjt priset, så villhöver-känslan har minskat signifikant, åtminstone för mig, den blev så dyr att den känslan helt försvann faktiskt :)
 
I
K Kacper skrev:
[länk]
Wera xxl 12 skruvmejslar för 350kr känns som bra pris
Har länge letat efter ett bra set för hushållet men många av dem ser tyvärr ut som som detta, d.v.s en ganska spretig uppsättning. Det man skulle vilja ha är ex 3 stjärnor, 3 spår och lite fler av torx och hex(eftersom de är petigare med rätt storlek). Ett alternativ är köpa handtag för torx men även dessa set brukar vara ganska spretiga. Vissa av deras mindre Zyklop Ratchets set saknar dessutom spår helt. Nackdelen med torx är dessutom att komma åt skruvar på djupet vilket inte är helt ovanligt i hushållet.

Vad jag söker är alltså ett set med de vanligaste och behöver man något speciellt får man hämta det i garaget. Tidigare har vi haft bara stjärna och spår och det har fungerat förvånandsvärt länge men numera är det ganska mycket hex och torx också.

Jag ser inte riktigt vinsten i ett sådant set som länkas, antingen vill man ha kompletta set vilket nog är vanligast för verkstaden och i andra fall vill man bara ha ett standard utbud av spår, stjärna, torx och hex för ex hushållet.

Man kan såklart köpa på sig komplett set och plocka ut "standard" storlekar men det blir i regel riktigt dyrt. Kanske bättre att sikta in sig på Biltemas 10 års garanti utbud.
 
Redigerat:
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
M MyFiendGoo skrev:
Klarar betydligt större avstånd, särskilt utomhus, och jämfört med röd laser. Och grön laser är dyr. Men nu har de höjt priset, så villhöver-känslan har minskat signifikant, åtminstone för mig, den blev så dyr att den känslan helt försvann faktiskt :)
Duab säljer GOL32D till bra pris nu. Noggrannheten är också bättre än laservarianterna. Köpte själv en egen förra året när kommunen begärde en korrekt ritning till bygglov för högt staket på min lutande tomt (28m långt). Fungerade utmärkt med mätstång.
 
X xxx.maws skrev:
Bosch 12v 2.0ah batteri för 255,43 kr

[länk]
Jag som egentligen hade köpstopp...:cool:
Dock kunde jag inte hämta hos utlämningsstället för fri frakt pga att "pick up destination is full" eller något i den stilen:thinking: Aja, vad är väl 65:- i frakt för 2 billiga batterier?
 
I Ironside skrev:
Har länge letat efter ett bra set för hushållet men många av dem ser tyvärr ut som som detta, d.v.s en ganska spretig uppsättning. Det man skulle vilja ha är ex 3 stjärnor, 3 spår och lite fler av torx och hex(eftersom de är petigare med rätt storlek). Ett alternativ är köpa handtag för torx men även dessa set brukar vara ganska spretiga. Vissa av deras mindre Zyklop Ratchets set saknar dessutom spår helt. Nackdelen med torx är dessutom att komma åt skruvar på djupet vilket inte är helt ovanligt i hushållet.

Vad jag söker är alltså ett set med de vanligaste och behöver man något speciellt får man hämta det i garaget. Tidigare har vi haft bara stjärna och spår och det har fungerat förvånandsvärt länge men numera är det ganska mycket hex och torx också.

Jag ser inte riktigt vinsten i ett sådant set som länkas, antingen vill man ha kompletta set vilket nog är vanligast för verkstaden och i andra fall vill man bara ha ett standard utbud av spår, stjärna, torx och hex för ex hushållet.

Man kan såklart köpa på sig komplett set och plocka ut "standard" storlekar men det blir i regel riktigt dyrt. Kanske bättre att sikta in sig på Biltemas 10 års garanti utbud.
Denna tycker jag är vädigt bra, tyvärr inte hex
https://www.amazon.se/dp/B007BZ2AQY...ywords=Wera+05105630001&qid=1631818516&sr=8-1

Men då kan man kompletera med denna:
https://www.amazon.se/-/en/dp/B085C...rds=wera+hex+formfaktor&qid=1631818672&sr=8-4
 
I Ironside skrev:
Har länge letat efter ett bra set för hushållet men många av dem ser tyvärr ut som som detta, d.v.s en ganska spretig uppsättning. Det man skulle vilja ha är ex 3 stjärnor, 3 spår och lite fler av torx och hex(eftersom de är petigare med rätt storlek). Ett alternativ är köpa handtag för torx men även dessa set brukar vara ganska spretiga. Vissa av deras mindre Zyklop Ratchets set saknar dessutom spår helt. Nackdelen med torx är dessutom att komma åt skruvar på djupet vilket inte är helt ovanligt i hushållet.

Vad jag söker är alltså ett set med de vanligaste och behöver man något speciellt får man hämta det i garaget. Tidigare har vi haft bara stjärna och spår och det har fungerat förvånandsvärt länge men numera är det ganska mycket hex och torx också.

Jag ser inte riktigt vinsten i ett sådant set som länkas, antingen vill man ha kompletta set vilket nog är vanligast för verkstaden och i andra fall vill man bara ha ett standard utbud av spår, stjärna, torx och hex för ex hushållet.

Man kan såklart köpa på sig komplett set och plocka ut "standard" storlekar men det blir i regel riktigt dyrt. Kanske bättre att sikta in sig på Biltemas 10 års garanti utbud.
Detta har jag haft länge och är mycket nöjd med!
https://products.wera.de/se/kraftfo...tooth_system_for_precision_work_kk_60_ra.html

Är det trångt går det sätta en kort bit i handtaget, är det riktigt trångt har jag weras lilla spärrskaft med bitfäste, haft mycket nytta av det!

Visst är det lite "glapp" med bit, men funkar bra att dra någon skruv nu och då. Biten som är med räcker väldigt långt, väldigt sällan jag får leta på annat ställe. Lätt att ta med hela fodralet, när man väl släppt första skruven kan man väl vara säker att nästa är av annan typ. Skönt med spärrskaftet.
 
  • Gilla
HökMartin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.