3 869 997 läst · 13 067 svar
3870k läst
13,1k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Det står tydligt på Bosch hemsida att den har -5 grader tandvinkel. Verktygshandlen anger inte det men kallar den /N. Båda säger negativ vinkel med andra ord.stigen skrev:
Nu kanske vi inte ska kasta bort fler inlägg på detta.
Det bidde en fingertutt!
Kollade upp Boschklingorna på Jula i dag.
Där fanns en 250mm med -5˚ men den har skärbredd 3,2mm vilket nog är för grovt för en batterisåg.
Hittade även en tunnare 254mm med 2mm skärbredd men tyvärr har den 10˚.
Så jag pausar det köpet. Men kanske passar det någon annan. Priset är ju bra.
Dag
Kollade upp Boschklingorna på Jula i dag.
Där fanns en 250mm med -5˚ men den har skärbredd 3,2mm vilket nog är för grovt för en batterisåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade även en tunnare 254mm med 2mm skärbredd men tyvärr har den 10˚.
Logga in
Skapa konto
Så jag pausar det köpet. Men kanske passar det någon annan. Priset är ju bra.
Dag
För att bryta av tandvinkel-diskussionen så hittade jag denna, vilken låg 500:- före helgen om jag minns rätt.
1295:- med 4 chuckar och L-boxx är bra pris.
Köp till batterier och laddare i paket för dryga 900:- och få den till Tysklands pris.
Logga in
Skapa konto
1295:- med 4 chuckar och L-boxx är bra pris.
Köp till batterier och laddare i paket för dryga 900:- och få den till Tysklands pris.
FredrikR skrev:
Någon som vet om 3Ah batteri får plats i Bosch korslaser GLL 3-80 CG ?FredrikR skrev:
För att bidra till tråden, länkar till artiklar som nämns:
https://duab.se/maskiner-verktyg/el...5-fc-utan-batteri-och-laddare-med-4st-chuckar
https://duab.se/maskiner-verktyg/el...nabbladdare-startpaket-12v-2st-3ah-gal-12v-40
Nej, jag köpte 12V-15FC förra sommaren från Tyskland då 12V-35FC aldrig fanns paketerat med bra pris. Skiljer ju bara 100 kr på naken dragare, men då var det närmare 1000 kr dyrare paketerad (alltså billigare att köpa 12V-15FC med alla tillbehör + en naken 12V-35FC). Skulle tro att det fanns flera som nappade på 35FC när den nu fanns till OK pris...FredrikR skrev: