T TCG skrev:
Någon som vet om 3Ah batteri får plats i Bosch korslaser GLL 3-80 CG ?

För att bidra till tråden, länkar till artiklar som nämns:
[länk]
[länk]
Jag funderade själv på att beställa några 3Ah. Av den information jag hittade var det precis samma storlek på 2, 2,5 och 3Ah? Misstänker det är bättre celler? Eller letade jag för generellt på storleken?

Var lite "surt" att 2st 3Ah- batterier med laddare låg billigare än bara 2 batterier, när man har laddaren och egentligen bara ville komplettera med en liten smidig maskin och ett batteri...
 
J JFrisk skrev:
Jag funderade själv på att beställa några 3Ah. Av den information jag hittade var det precis samma storlek på 2, 2,5 och 3Ah? Misstänker det är bättre celler? Eller letade jag för generellt på storleken?

Var lite "surt" att 2st 3Ah- batterier med laddare låg billigare än bara 2 batterier, när man har laddaren och egentligen bara ville komplettera med en liten smidig maskin och ett batteri...
Om du tittar på hur batterierna ser ut borde du få förklaringen. Batterierna är stående och går nog inte att få mindre. Det är väldigt lite de sticker ut ur verktyget. De större (4+ Ah) har en klump som sticker ut undertill där fler batterier får plats.
Men jo, det är lägre eller högre kapacitet på de 3 batterier som sitter där i också i de mindre. Se typ
för hur de är uppbyggda.
 
Det är sant. Jag tänkte mer om de nyttjade längre celler, men i så fall skulle det ju röra sig om att de har en specialcell, vilket kanske inte är så sannolikt.
 
J JFrisk skrev:
Det är sant. Jag tänkte mer om de nyttjade längre celler, men i så fall skulle det ju röra sig om att de har en specialcell, vilket kanske inte är så sannolikt.
21700 är längre och har högre kapacitet, så inte helt fel tänkt. Men den är också bredare, så den skulle nog inte få plats om de inte minskade tjockleken på höljet.
 
Jag vet inte om det är något att ha, men det är i alla fall rea!:cool:
Dammsugare Metabo AS 18 L PC på Jula.
Har kostat 1499, kostar nu 749,50kr.
Finns tre kvar i Kristianstad i skrivande stund.
Två oöppnade o en uppackad, men till synes komplett.

https://www.jula.se/catalog/verktyg...iverktyg/batteridriven-grovdammsugare-007837/
Förpackning av Metabo AS 18 L PC grovdammsugare på rea hos butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Prisreduceringsetikett på Metabo AS 18 L PC dammsugare, nytt pris 749,50 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Metabo AS 18 L PC grovdammsugare på REA-plakat i butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mattiasp och 1 till
  • Laddar…
Bosch Professional kap- och geringssåg med utdragningsfunktion GCM 8 SJL (1 600 W, kling-Ø: 216 mm, i kartong) https://www.amazon.se/dp/B00D1UL2I0

2522 kr

Bästa pris på Prisjakt 3327 kr
 
  • Gilla
Etnoy och 1 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Bosch Professional kap- och geringssåg med utdragningsfunktion GCM 8 SJL (1 600 W, kling-Ø: 216 mm, i kartong) [länk]

2522 kr

Bästa pris på Prisjakt 3327 kr
Kör man en fuling på Hornbach så blir det så billigt så man borde köpa en bara för att.
Sjukt prisvärt.
Sålde iofs min GCM 8 SJL av en anledning, men till det här priset så...
 
  • Gilla
Etnoy
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Bosch Professional kap- och geringssåg med utdragningsfunktion GCM 8 SJL (1 600 W, kling-Ø: 216 mm, i kartong) [länk]

2522 kr

Bästa pris på Prisjakt 3327 kr
Har en själv och det där är ett grymt bra pris på en bra såg.
 
P
zarkov zarkov skrev:
Bosch Professional kap- och geringssåg med utdragningsfunktion GCM 8 SJL (1 600 W, kling-Ø: 216 mm, i kartong) [länk]

2522 kr

Bästa pris på Prisjakt 3327 kr

Se upp! Det där är en 110Volt såg!! eller inte? står 110v på beskrivningen men 230v nedanför?

Dom har massa annat med till bra pris från blå Bosch.
https://www.amazon.se/deal/19da1976...als-grid_slot-15_6b45_dt_dcell_img_1_19da1976
 
  • Gilla
Etnoy
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Kör man en fuling på Hornbach så blir det så billigt så man borde köpa en bara för att.
Sjukt prisvärt.
Sålde iofs min GCM 8 SJL av en anledning, men till det här priset så...
Gjort. Väntar på svar från Hornbach
 
  • Gilla
Denniis
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Se upp! Det där är en 110Volt såg!! eller inte? står 110v på beskrivningen men 230v nedanför?

Dom har massa annat med till bra pris från blå Bosch.
[länk]
Verkar som att det står 110v i titeln om man har Amazon på engelska men rätt på svenska.
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Se upp! Det där är en 110Volt såg!! eller inte? står 110v på beskrivningen men 230v nedanför?

Dom har massa annat med till bra pris från blå Bosch.
[länk]
Är det, det står ju 230V i specen på sidan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.