Ramnemark Ramnemark skrev:
Gäller Hornbach prisgaranti om varan hos konkurrenten inte finns i lager? För isåfall går det att prismatcha WD6 på tretti.se

Borde bli 1745kr på Hornbach isåfall

Säger någon ja så beställer jag :crysmile::love:
Nepp :confused:
 
G GammaltSomNytt skrev:
Nepp :confused:
Står att företaget som säljer den via Tretti.se är registrerat i Danmark så då faller det väll på det annars. Kanske får ha lite is i magen och vänta till Black Friday :sweat:
 
C Chentin skrev:
Ofta får man lägga prylen i kundvagnen och fylla i adress för att man ska få fram frakten.
Kan kolla lite.
Återkommer...

Edit:
Väljer du handverkerplus.de tycks det kosta €179 (med frakt till Sverige).
Vågade inte trycka på "beställ" men dom verkade acceptera min paypal-adress - vilken är svensk.
Tillkom 39 Euro frakt :/
 
G GammaltSomNytt skrev:
Nepp :confused:
kan vara värt att ringa kundservice i dessa fall. Jag har fått igenom prismatchning hos Hornbach även fast varan inte fanns i lager hos den billigare webbsidan. Det var dock möjligt att genomföra köpet i det läget, men varan skulle levereras senare.

Hornbach gav 10% i hittelön för att jag hittat ett lägre pris, samt skickade varan direkt
 
  • Gilla
GammaltSomNytt
  • Laddar…
A
F fsn skrev:
Jag hade som sagt en kompetent maskin tidigare och detta var skit i sammanhanget. Vad man behöver hemma har nog rätt mycket att göra med hur, och famförallt hur mycket man använder maskinen. Jag körde väldigt mycket 230mm kap under den perioden och skillnaden märks. Acceptera att det är en budgetmaskin och försök inte inbilla nån att den skulle matcha eller tom vara bättre än motsvarande storlek på en Hilti, det är långt ifrån trovärdigt.
Jag vet det är en budgetmaskin men gjort slut på tre Hilti med mjukstart i fjol så den leasingen blev avslutad , vinkelslip för mig är bruksmaskin till armering /tegelpannor/marksten och mindre betongkap i jobbet som snickare ,hemma på gården duger den där gott och jag inbillar mig att den går mer än genomsnittet hos folk iallafall.
Det är ingen finlirsmaskin oavsett märke för mig är det bösa och byt men använder du den så mycket så fine köp det du vill för det är dina kulor som rullar.
Kapskivor skiljer mer i kvalite än hållbarhet på maskinerna men alla är vi olika
 
  • Gilla
Ironside
  • Laddar…
I
mickesundström skrev:
Jag vet det är en budgetmaskin men gjort slut på tre Hilti med mjukstart i fjol så den leasingen blev avslutad , vinkelslip för mig är bruksmaskin till armering /tegelpannor/marksten och mindre betongkap i jobbet som snickare ,hemma på gården duger den där gott och jag inbillar mig att den går mer än genomsnittet hos folk iallafall.
Det är ingen finlirsmaskin oavsett märke för mig är det bösa och byt men använder du den så mycket så fine köp det du vill för det är dina kulor som rullar.
Kapskivor skiljer mer i kvalite än hållbarhet på maskinerna men alla är vi olika
När jag köpte mina maskiner hörde jag precis samma, lägg inte större summor på vinkelslip om de ska användas ihop med sten och betong. Oavsett märke modell kommer de lämna in. Det finns de som marknadsför sina maskiner med speciella luftningsegenskaper men jag hade taget det med en nypa salt. Efter att kört en del betong förstår jag till fullo varför dessa maskiner tenderar lämna in i förtid, sjukt vad det dammar.

Jag betalade 600-700 kr för den lilla och runt 1200 kr för den stora. Har fungerat hur bra som helst än så länge. Med de priserna har jag inga problem att köpa nya när dessa väl lämnar in.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
F
I Ironside skrev:
När jag köpte mina maskiner hörde jag precis samma, lägg inte större summor på vinkelslip om de ska användas ihop med sten och betong. Oavsett märke modell kommer de lämna in. Det finns de som marknadsför sina maskiner med speciella luftningsegenskaper men jag hade taget det med en nypa salt. Efter att kört en del betong förstår jag till fullo varför dessa maskiner tenderar lämna in i förtid, sjukt vad det dammar.

Jag betalade 600-700 kr för den lilla och runt 1200 kr för den stora. Har fungerat hur bra som helst än så länge. Med de priserna har jag inga problem att köpa nya när dessa väl lämnar in.
Frågan är var man köper nya handleder efter att startat en 230mm utan mjukstart oräkneligt antal gånger på en månad och hur man värderar vibrationer (förvisso starkt kopplat till skiva). Jag höll liv i en Metabo i en otroligt lång tid trots betongdamm och extremt mycket sågning. Det går faktiskt att blåsa ur dom med tryckluft. Den går fö fortfarande hur bra som helst men hos sin ägare istället, den lever förvisso et enklare liv där men jag körde verkligen skiten ur den och det var inga problem alls.
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
I
F fsn skrev:
Frågan är var man köper nya handleder efter att startat en 230mm utan mjukstart oräkneligt antal gånger på en månad och hur man värderar vibrationer (förvisso starkt kopplat till skiva). Jag höll liv i en Metabo i en otroligt lång tid trots betongdamm och extremt mycket sågning. Det går faktiskt att blåsa ur dom med tryckluft. Den går fö fortfarande hur bra som helst men hos sin ägare istället, den lever förvisso et enklare liv där men jag körde verkligen skiten ur den och det var inga problem alls.
Jag har en Bosch GWS 20-230 med 2000w motor och visst inger den respekt men har aldrig känt att jag behöver mjuksvart på den, iallafall inte för handledernas skull. Det handlar säkerligen om hur mycket man använder maskinen. Jag har än så länge använt den till att bygga en längre mur och sågat ut en del valv i källaren. Det jag skulle önska är hastighetsreglering, ibland behöver man inte hastigheten och man vill inte damma ner så fasligt.

Jo jag har väll också använt kompressorn par gånger till att rengöra verktyg men vad jag förstår ska man undvika det eftersom dammet kan vandra längre in i maskinen. Generellt torkar jag bara av dem med våtsvervetter.

En viktig sak när det kommer till 230 maskin är att den i avslapnat läge ligger helt lodrätt så att man kan göra raka snitt. Vet inte om alla maskiner är väl balancerade kanske men detta var en detalj som jag uppskattade.

Iallafall, jag har valt att se på vinkelslipar som slitochsläng även med min sällananvändning och ärligt talat har jag inte känt att jag behöver något bättre som tur är. Känner man att man måste ha något bättre så är det bara att köra på men det går alldeles utmärkt att göra de flesta momenten även med en billigare maskin.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Tror tyvärr inte dom gör det. :(
Följande länder levererar dom till.
[bild]
Jo, det står att de levererar till alla länder, men att om man är i något av de länder i listan bör man gå till deras landsspecifika site. Då får man korrekta priser och fraktkostnader.
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jo, det står att de levererar till alla länder, men att om man är i något av de länder i listan bör man gå till deras landsspecifika site. Då får man korrekta priser och fraktkostnader.
När jag beställde något från dem (men rack till server; inte verktyg) kom man till dags att betala... Och fick be om offert. Kom efter 3 dagar på mailen, men då hade jag hittat annat (moms blir då 25% och frakten var €25 tror jag).
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Bosch Optiline hos Jula med en hundring rabatt just nu!
” Många bäckar små…………..”

Sågklinga Optiline Wood från Bosch med rabatt, visad på Jula webbsida med prissänkning från 499 till 399 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
stigen stigen skrev:
Bosch Optiline hos Jula med en hundring rabatt just nu!
” Många bäckar små…………..”

[bild]
Sen kör man prismatch på Hornbach eller Bauhaus så blir det ytterligare ca 40:- billigare
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
” Många bäckar små…………..”
Blir tillslut en Arboga eller två
 
  • Haha
  • Gilla
swe.jocke och 4 till
  • Laddar…
Den här (254 x 30 2mm) är den som skulle passa fint till min AEG 18v kap/ger såg.
Tycks inte vara så vanlig i dom andra butikerna.

Cirkelsågsklinga Bosch Optiline Wood 254x30x2 mm för AEG 18v kap-/gersåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.