useless useless skrev:
CDON har väl varken butik eller lager? Så här står det om man letar upp gräsklipparen på deras hemsida:

"Säljs och skickas av Bygghemma"
Då kanske det hade gått att prismatcha mot dom oxå, men tyvärr så va dom några tusen dyrare än netonnet.
 
Men Bygghemma har butik och lager så det kanske hade gått :)
 
Godkväll

Nån som har en aning om en schysst planhyvel mindre modell, lunchbox, och var man hittar den?
Kanske är OT..
 
boschkenta
Ooli Ooli skrev:
Godkväll

Nån som har en aning om en schysst planhyvel mindre modell, lunchbox, och var man hittar den?
Kanske är OT..
Denna ser man frekvent på youtube.. har själv en på restorder:
https://www.bauhaus.se/planhyvel-dewalt-dw733-qs-1800w

Dock vet jag inte om den når kriteriet "bra pris" :)
 
Ooli Ooli skrev:
Godkväll

Nån som har en aning om en schysst planhyvel mindre modell, lunchbox, och var man hittar den?
Kanske är OT..
Vad har du för förväntningar? Jag hade först testat en från Clas Ohlson, 5 års garanti. 3199kr. Duger inte den köp en makita 2012nb eller Dewalt 733 :)
 
boschkenta boschkenta skrev:
Denna ser man frekvent på youtube.. har själv en på restorder:
[länk]

Dock vet jag inte om den når kriteriet "bra pris" :)
Är det inte oftast dw735 som man ser på youtube?
 
P pyro skrev:
Är det inte oftast dw735 som man ser på youtube?
Den är väl svår att få tag på här tror jag, om den ens finns i annat än 120 V?
 
nanowire nanowire skrev:
Den är väl svår att få tag på här tror jag, om den ens finns i annat än 120 V?
Absolut. Tror bara den finns med lågspänning :)
Det var inte så mycket menat som ett tips om vad man skulle köpa, utan mer ett ifragasättnade om man verkligen såg den andra så mycket.
 
Finns för Australiensiska marknaden, så om man bara kan lösa frakten och att elen går åt fel håll på södra halvklotet funkar det.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Ali i den förtrollade oljelampan har den med 220v.

Gul och svart trähyvel på en online-produktsida med priser och köpknapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elektrisk hyvelmaskin med gul och svart design visas på en produktannons från AliExpress.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och skall det bli riktigt bra kan man byta ut kuttern till en sådanhäringa!

Spiralfräs med utbytbara skär för planhyvel DW735.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dag
 
nivv nivv skrev:
Vad har du för förväntningar? Jag hade först testat en från Clas Ohlson, 5 års garanti. 3199kr. Duger inte den köp en makita 2012nb eller Dewalt 733 :)
I en önskevärld så vill jag ha en som inte krånglar och som kommer hålla länge. Alltså en som är bra byggd med så lite plast som möjligt.
Kollade t.ex en scheppach 1080 tror jag den hette. Kombinerad rikt/plan. Dock var anslaget dåligt konstruerat PÅ VISSA och hade svårt att hålla 90 grader. Så en sån grej är ju helt klart en dealbreaker.
Priset är faktiskt inte så noga bara jag får en bra maskin.
Min yta är väldigt begränsad annars hade jag köpt ett golvstående monster
 
boschkenta boschkenta skrev:
Denna ser man frekvent på youtube.. har själv en på restorder:
[länk]

Dock vet jag inte om den når kriteriet "bra pris" :)
Känns som att det är lite brist på snickerimaskiner eller att efterfrågan är väldigt hög. Mycket av det jag kikat på och även beställt har varit med lååång leveranstid.

Eller är det så att mycket är utgående modeller och kommer ersättas med nya snart?
 
Ooli Ooli skrev:
I en önskevärld så vill jag ha en som inte krånglar och som kommer hålla länge. Alltså en som är bra byggd med så lite plast som möjligt.
Kollade t.ex en scheppach 1080 tror jag den hette. Kombinerad rikt/plan. Dock var anslaget dåligt konstruerat PÅ VISSA och hade svårt att hålla 90 grader. Så en sån grej är ju helt klart en dealbreaker.
Priset är faktiskt inte så noga bara jag får en bra maskin.
Min yta är väldigt begränsad annars hade jag köpt ett golvstående monster
Behöver du en rikthyvel också? Man kommer inte så långt med bara en planhyvel, det blir rätt trist att hålla på med jiggar för att rikta i en planhyvel. Duab får in sin planhyvel i slutet av maj, men den är indentisk med Clas Ohlsons men 600 kr dyrare. (Jag fick manualen från Duab och det var samma som Clash Ohlson).
 
nivv nivv skrev:
Behöver du en rikthyvel också? Man kommer inte så långt med bara en planhyvel, det blir rätt trist att hålla på med jiggar för att rikta i en planhyvel. Duab får in sin planhyvel i slutet av maj, men den är indentisk med Clas Ohlsons men 600 kr dyrare. (Jag fick manualen från Duab och det var samma som Clash Ohlson).
Ja egentligen så hade det varit roligt med en rikt också. Finns inte så stort utbud på dessa i mindre storlek vad jag förstått det som.
Kikat lite på denna https://swedendro-tools.se/se/produkter/hyvla/stationart-bruk/triton/triton-rikthyvel-tspl152
Tveksamt om nån härifrån har erfarenhet från den dock. Hade varit kul med utlåtande från nån annan än tyskar på youtube:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.