3 777 161 läst · 12 844 svar
3777k läst
12,8k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 419 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 419 inlägg
Denna ser man frekvent på youtube.. har själv en på restorder:Ooli skrev:
https://www.bauhaus.se/planhyvel-dewalt-dw733-qs-1800w
Dock vet jag inte om den når kriteriet "bra pris"
Ali i den förtrollade oljelampan har den med 220v.
Och skall det bli riktigt bra kan man byta ut kuttern till en sådanhäringa!
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Och skall det bli riktigt bra kan man byta ut kuttern till en sådanhäringa!
Logga in
Skapa konto
Dag
I en önskevärld så vill jag ha en som inte krånglar och som kommer hålla länge. Alltså en som är bra byggd med så lite plast som möjligt.nivv skrev:
Kollade t.ex en scheppach 1080 tror jag den hette. Kombinerad rikt/plan. Dock var anslaget dåligt konstruerat PÅ VISSA och hade svårt att hålla 90 grader. Så en sån grej är ju helt klart en dealbreaker.
Priset är faktiskt inte så noga bara jag får en bra maskin.
Min yta är väldigt begränsad annars hade jag köpt ett golvstående monster
Känns som att det är lite brist på snickerimaskiner eller att efterfrågan är väldigt hög. Mycket av det jag kikat på och även beställt har varit med lååång leveranstid.boschkenta skrev:
Eller är det så att mycket är utgående modeller och kommer ersättas med nya snart?
Behöver du en rikthyvel också? Man kommer inte så långt med bara en planhyvel, det blir rätt trist att hålla på med jiggar för att rikta i en planhyvel. Duab får in sin planhyvel i slutet av maj, men den är indentisk med Clas Ohlsons men 600 kr dyrare. (Jag fick manualen från Duab och det var samma som Clash Ohlson).Ooli skrev:I en önskevärld så vill jag ha en som inte krånglar och som kommer hålla länge. Alltså en som är bra byggd med så lite plast som möjligt.
Kollade t.ex en scheppach 1080 tror jag den hette. Kombinerad rikt/plan. Dock var anslaget dåligt konstruerat PÅ VISSA och hade svårt att hålla 90 grader. Så en sån grej är ju helt klart en dealbreaker.
Priset är faktiskt inte så noga bara jag får en bra maskin.
Min yta är väldigt begränsad annars hade jag köpt ett golvstående monster
Ja egentligen så hade det varit roligt med en rikt också. Finns inte så stort utbud på dessa i mindre storlek vad jag förstått det som.nivv skrev:Behöver du en rikthyvel också? Man kommer inte så långt med bara en planhyvel, det blir rätt trist att hålla på med jiggar för att rikta i en planhyvel. Duab får in sin planhyvel i slutet av maj, men den är indentisk med Clas Ohlsons men 600 kr dyrare. (Jag fick manualen från Duab och det var samma som Clash Ohlson).
Kikat lite på denna https://swedendro-tools.se/se/produkter/hyvla/stationart-bruk/triton/triton-rikthyvel-tspl152
Tveksamt om nån härifrån har erfarenhet från den dock. Hade varit kul med utlåtande från nån annan än tyskar på youtube
När jag ändå är igång helt OT så kan jag väl passa på och fråga om nån känner till denna https://swedendro-tools.se/se/produkter/hyvla/stationart-bruk/triton/triton-tpt125-planhyvel-eu-plug
Sett att tritons handöverfräsar är rätt populära här på forumet
Sett att tritons handöverfräsar är rätt populära här på forumet