richardtenggren
P Prodigys skrev:
Om det är 1/4" bitsfäste så heter det slagskruvdragare. Mutterknackarna har 1/2"(och i vissa fall 3/8 eller 3/4) fyrkant. Det är egentligen den enda skillnaden.
Nu rör du väl ändå ihop det?
Det är vanligt med 1/4” för mindre hylsor, sen finns det ju 1” och större också;

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Socket_wrench

Denna har jag fastna 3/8;
https://www.toolab.se/produkt/Milwa...aLqlLSgRb1GvpCCLn6J_N_LCscU7EozBoCkQoQAvD_BwE

Men du har ju rätt att bits vanligtvis är 1/4”, men det finns ju även grövre bits också.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Nu rör du väl ändå ihop det?
Det är vanligt med 1/4” för mindre hylsor, sen finns det ju 1” och större också;

[länk]

Denna har jag fastna 3/8;
[länk]

Men du har ju rätt att bits vanligtvis är 1/4”, men det finns ju även grövre bits också.
Vad jag vet finns det ingen 18v med 1/4" fyrkantfäste.
 
richardtenggren
P Prodigys skrev:
Vad jag vet finns det ingen 18v med 1/4" fyrkantfäste.
Läste bara det du citerat, men då förstår jag, till 1/4” räcker nog 12 V.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
A
P Prodigys skrev:
Vad jag vet finns det ingen 18v med 1/4" fyrkantfäste.
1/4 är väl vanliga bitsfästet ?eller är det jag som missuppfattat ? Är knack till långa t30 t40 osv jag ska ha inte nåt annat då jag har tryckluftsdrivet och sladdrivet i 1/2tum
 
P Prodigys skrev:
Vad jag vet finns det ingen 18v med 1/4" fyrkantfäste.
R18RW2
 
  • En gul och svart Ryobi R18RW2 mutterdragare utan batteri.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mickesundström skrev:
1/4 är väl vanliga bitsfästet ?eller är det jag som missuppfattat ? Är knack till långa t30 t40 osv jag ska ha inte nåt annat då jag har tryckluftsdrivet och sladdrivet i 1/2tum
1/4" finns både som bitsfäste(sexkant) och hylsfäste(fyrkant)
 
  • Gilla
Gusutabu och 1 till
  • Laddar…
M MLindstrom skrev:
R18RW2
Ingen mutterknackare men visst, jag ser din poäng.
 
P Prodigys skrev:
Vad jag vet finns det ingen 18v med 1/4" fyrkantfäste.
jo en blå Bosch 18v60 med flexichuck....den har bithållare bakom chucken, sexkant alltså...
 
A
M MLindstrom skrev:
Visst är det kul med nya maskiner, men ett set hylsadaptrar på Jula för 50 kr kommer man långt med, köp två vetja!

[bild]

[länk]
Är det riktat till mig så drar jag inte in garagekompressor eller sladdknack i renoveringen av huset , bränt den gamla hitachin efter sju års trogen tjänst så den har gjort sitt annars byter jag aldrig
 
M MLindstrom skrev:
Visst är det kul med nya maskiner, men ett set hylsadaptrar på Jula för 50 kr kommer man långt med, köp två vetja!

[bild]

[länk]
Finns det något sämre väster om Kinesiska Muren än Hard Head?
 
  • Gilla
  • Haha
tompaah7503 och 2 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Finns det något sämre väster om Kinesiska Muren än Hard Head?
Har både verktygsvagn, hyllor och hylsadaptrar av märket som jag är rätt fäst vid, men jag förstår din poäng :-D

Extra roligt är om man kollar bilden under kundrecensioner, något jag förvisso aldrig lyckats med.
 
K Kane skrev:
Finns det något sämre väster om Kinesiska Muren än Hard Head?
De flesta tillverkarna har de adaptrarna. Vi har Ironside på jobbet och de håller bra. Jag har en Hilti knack och den kan jag köra allt med SID-22 tror jag den heter
 
K Kane skrev:
Finns det något sämre väster om Kinesiska Muren än Hard Head?
Meec?:D
 
Chr.per85 Chr.per85 skrev:
Meec?:D
Nej då, Hard Head är sämre ;)
 
  • Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.