M maria01 skrev:
...som betalning av företag för extra jobb...
Då är det bara stöld av skatt från staten... :D ;) jag ska absolut inte döma nån eller vara polis - jag har själv inte ett jobb där detta är möjligt så har inte fått erbjudande att ta ut material så vet inte hur jag själv skulle agerat - men troligen så försöker många vara "smarta" även om det är kantboll på lagligt, men tyvärr tror jag det är ganska vanligt med svartjobb, byte av tjänster, ta ut extra material etc. Troligen skulle jag också ta hem tex en ny överbliven toastol som annars skulle kastas.

Däremot är det ju bra att överblivet material eller verktyg som är halvslitna som inte är rationellt för företag att (åter)använda utan annars skulle kastas kan tas tillvara.

P pleqtiz skrev:
Bosch GTS 635-216 bordsåg 2676.- ,billigast på prisjakt 4574.-

[länk]
Skulle gärna ersätta min gröna bosch med nåntint med bättre anhåll, även om den här har mindre klinga. Vet nån om hur anhållet på dessa är? På den gröna sticker ju bakkanten av anhållet en knapp centimeter åt valfritt håll när man spänner fast det.

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
M Mlindahl skrev:
Beställde en så får vi se.

En fråga: Kör ni faktura eller kort eller hur hanterar ni era betalningar med amazon?
Nu har jag beställt en mot faktura.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Skulle gärna ersätta min gröna bosch med nåntint med bättre anhåll, även om den här har mindre klinga. Vet nån om hur anhållet på dessa är? På den gröna sticker ju bakkanten av anhållet en knapp centimeter åt valfritt håll när man spänner fast det.
Jag svarar lite åt mig själv med en youtubelänk. Orkar man titta på 30 min på tyska så får man en grundlig jämförelse mellan dessa sågar. Orkar man INTE det så kan jag sammanfatta med att den blå sågen vinner testet, men inte med nån jättebred marginal, inte så det är värt för mig att uppgradera.

• Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Bosch Professional (Nåja) Bordssåg: 2676:- (4500-6000:)
mm.
= # 7772 ;)

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
DeWalt dyckertpistol 2099kr på Krauta utan batteri o laddare. Normalpris det dubbla.
Endast fåtal kvar i vissa butiker, men jag hann :)
2 batterier och laddare finns på Amazon.se för 1354kr. Erbjudande om DeWalt dyckertpistol DCN680N till klubbpris på Krauta, normalpris och datum angivet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
G gluecifer skrev:
DeWalt dyckertpistol 2099kr på Krauta utan batteri o laddare. Normalpris det dubbla.
Endast fåtal kvar i vissa butiker, men jag hann :)
2 batterier och laddare finns på Amazon.se för 1354kr.[bild]
ta skärmdump som styrker att varan finns kvar i någon fysisk butik i Sverige, beställ därefter direkt från Bauhaus och få ytterligare 12 % :)

Direkt efter order mejlar man och bifogar bild, då sänks priset med 12%. Alltid funkat för mig och minimalt arbete :)

• Gilla
pfb
  • Laddar…
Grymt! Nu var det kundklubbspris på Krauta, men det kanske inte spelar roll för Bauhaus?

G gluecifer skrev:
Grymt! Nu var det kundklubbspris på Krauta, men det kanske inte spelar roll för Bauhaus?
Nix. Spelar ingen roll.
Jag köpte min borssåg på Bauhaus, prismatchat med K-rauta klubbpris (20%) vilket till slut blev väldigt billigt.
Förvisso live i en butik och inte online, men klubbpriset som sådant var det inget problem att matcha mot.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
B
P pleqtiz skrev:
Bosch GTS 635-216 bordsåg 2676.- ,billigast på prisjakt 4574.-

[länk]
Hur prisvärd är den för det här priset kontra ord.pris?
Och hur står den sig mot Black & Decker BES720 som är i samma prisklass ~2800kr ?
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5201910

C Chentin skrev:
Nix. Spelar ingen roll.
Jag köpte min borssåg på Bauhaus, prismatchat med K-rauta klubbpris (20%) vilket till slut blev väldigt billigt.
Förvisso live i en butik och inte online, men klubbpriset som sådant var det inget problem att matcha mot.
Jag har matchat mot klubbpris både från Jula och K-rauta via webben, aldrig något problem. Men man behöver kontrollera att det verkligen är lika maskiner och tillbehör som ingår.

B breakman skrev:
Hur prisvärd är den för det här priset kontra ord.pris?
Och hur står den sig mot Black & Decker BES720 som är i samma prisklass ~2800kr ?
[länk]
Bosch bör väl vara mer prisvärd än B&D?!
Observera att detta bara är min magkänsla..

B&D säljs väl knappt längre?

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.