K Kane skrev:
Amazon.se är inte bra. Om man är ute efter pallbockar hur skall man hitta vettiga sådan om de kallas axelstativ?
Och undermålig beskrivning, inget om min- och maxhöjd vilket kan vara intressant.
"Extra säkerhetsnål för att säkra lasten"........
Amazon är dåligt främst för sina arbetsvillkor för anställda som får jobba under slavliknande former.
Att de med sin storlek pressar distubitörer till priser som gör det näst intill omöjligt för svenska företag att konkurrera.

Fast gällande informationen om nämnd produkt så finns det bilder med mått på max/min höjd mycket tydligt.
Amazon.se är även nystartat så att de i början använder google translate för sina produktbeskrivningar är ju lite irrelevant.
Kan man stödja svenska företag, gärna de med butik så gör det. Då är även beskrivningen på svenska.
 
Blev glatt överraskat när jag öppnade kartongen från Bauhaus idag. Texten och bild stämde ej överens i annons, men paketet innehöll dubbla laddare som jag hoppades på!

1995kr för Dewalt skruvdragare 777
4 batterier (2x 4.0ah & 2x 5.0ah) och två laddare.

Ångrar nästan att jag inte beställde två stycken..
 
  • Öppen verktygslåda med Dewalt skruvdragare, fyra batterier och två laddare på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Guzzi och 15 till
  • Laddar…
F fremar skrev:
Sök på engelska funkar fint :) Brukar byta ut .se i länken mot .de eller .co.uk för att kunna tyda vad de menar med sina beskrivningar :)

Jag gör samma sak. Problemet är ju dock att samtliga har olika utbud... En sak som finns på .de kanske inte finns på .se och vice versa, även om t ex .de varan fortfarande kan skickas till sverige. Samma sak gäller även co.uk.

Så för att hitta bästa produkt till bästa pris behöver man söka runt på samtliga varationer, vilket är lite smådrygt ibland.

Men jo, .se är ju sämst av alla variationer för närvarande. Förhoppningsvis utvecklas .se och blir bättre, annars kommer jag nog fortsätta med .de i första hand. Det stör mig inte mycket, med tanke på hur pass mycket pengar man ofta kan spara :)
.se kan dock ge riktigt goa skratt ibland. Slösurfade runt lite för några dagar sedan, och kikade på nipplar för luftning av bromsok... Eller bröstvårtor som .se tyckte det var :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
bullens pilsnerkorv och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag tror Boschen är svårslagen i det segmentet, i alla fall om man vill köpa nytt... Har man tur så går det ju att hitta någon begagnad Arboga under 5000 spänn, men det är ju alltid en chansning...

Jag skulle säga att just 5000 är ett litet glapp i borrmaskinsmarknaden.... Det finns olika varianter på Kina-tillverkade maskiner från "Hawk" och "Pela" eller "Holzmann" med lite olika specifikationer, men det är uppenbarligen samma maskin, i prisspannet 2500-6000 spänn.... Sen är det ett hopp upp till 10-15 tusen där man hittar billigare borr/fräsmaskiner eller lite mer påkostade pelarborrmaskiner... Det man främst får för mer pengar är tyngre, stadigare maskiner, vilket kanske inte är helt nödvändigt om man främst borrar mindre hål i mjukt stål eller trä...

Nackdelen på Boschen är det klena röret som motordelen är monterad på, och att den bara har två växlar... Å andra sidan är varvtalsstyrningen smidig... Ska man montera maskinen fast på en bänk är Boschs lösning med bordet och foten i samma smidig, men man får svårt med vissa uppspänningar av material...
[bild]

Jag själv har den här;
[länk] som funkar helt ok. Tror inte man hittar bättre värde för de pengarna...
Ser ju riktigt bra ut! Är på jakt efter en bänkmaskin som inte är allt för rapplig :)
 
B boohoo skrev:
Jag är en svag människa. Kunde inte hålla mig även om jag först tänkt att jag är mer inne på en mafell då jag mest har blå bosch i övrigt.
Har du fått hem någon såg?
Min har inte ens lämnat butiken än.
Blir säkert inget :thinking:
 
Redigerat:
  • Gilla
Fredrik.aa
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Ser ju riktigt bra ut! Är på jakt efter en bänkmaskin som inte är allt för rapplig :)
Grundkonstruktionen är helt ok, det är ett tjockt stålrör och helt ok finish på de gjutna delarna... Inget som flexar, i alla fall inte upp till 16 mm stål som den klarar på pappret.. Alla axlar är kullagrade och framförallt så har den 210 rpm som lägsta varvtal vilket är bra för stora borr.. Större hål än 16 mm går utmärkt med hålsåg, den största jag testat är 41 mm, inga problem...

Nackdelen är höjden, ska den stå på en bänk med 80-90 cm arbetshöjd hamnar bordet och hävarmen för pinolmatningen alldeles för högt upp, därför byggde jag ett litet stativ på hjul..
 
Redigerat:
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Ja den var ju faktiskt inte farligt dyr, och 800w motor t om.
Den får klart tas med i åtanke när pelarborr blir mer aktuellt, så det tipset tackar vi för :)
 
Den ligger på min önskelista nu :oops::love::p
 
M Cameltoe skrev:
Någon med erfarenhet av CAT DX89? Hittat 1x dåligt omdöme bara. Kollat tillverkarens hemsida som är väldigt informationsfattig, framgår exv inget om garantier, tillbehör och reservdelar, vikt, mått etc...

[länk]
jag impulsköpte en sån på black friday,
Ganska plastig, anhållet lämnar en del precision att önska men för det priset har den funkat bra! Bra med kräm i motorn och fint med mjukstart. Men är man ute efter en fräs med hög precision för att fräsa mycket ska man nog gå upp en hel del i prisklass
 
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
jag impulsköpte en sån på black friday,
Ganska plastig, anhållet lämnar en del precision att önska men för det priset har den funkat bra! Bra med kräm i motorn och fint med mjukstart. Men är man ute efter en fräs med hög precision för att fräsa mycket ska man nog gå upp en hel del i prisklass
Du har inte hittat info om var man får tag i nya halvtum spännhylsor? Eller vilket annat märke som har samma spännhylsa?
 
J JohanLun skrev:
Du har inte hittat info om var man får tag i nya halvtum spännhylsor? Eller vilket annat märke som har samma spännhylsa?
Hej!

Jag har en extra 1/2” hylsa om du vill ha. Hylsans längd ser du på skjutmåttet.

Dag

Digitalt skjutmått visar längden på en 1/2-tums hylsa bredvid en borrmaskinstillbehör på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej!

Jag har en extra 1/2” hylsa om du vill ha. Hylsans längd ser du på skjutmåttet.

Dag

[bild]
Toppen, ska mäta dimension på cat maskinen!
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
H
Denniis Denniis skrev:
Blev glatt överraskat när jag öppnade kartongen från Bauhaus idag. Texten och bild stämde ej överens i annons, men paketet innehöll dubbla laddare som jag hoppades på!

1995kr för Dewalt skruvdragare 777
4 batterier (2x 4.0ah & 2x 5.0ah) och två laddare.

Ångrar nästan att jag inte beställde två stycken..

Konstigt att spec inte stämmer :thinking:Är det den här du beställt? https://www.bauhaus.se/borskrutrekker-dewalt-dcd777m2t-qw-18v-2x4-0ah
 
P
H Hobby Bob skrev:
Konstigt att spec inte stämmer :thinking:Är det den här du beställt? [länk]
Bauhaus skickade med ett extra batteristart paket under blackfriday för två olika skruvdragare! (2st batterier samt laddare)
Fick själv hem ett paket ifrån dom men med en mindre skruvdragare!
 
  • Gilla
Denniis och 1 till
  • Laddar…
H Hobby Bob skrev:
Konstigt att spec inte stämmer :thinking:Är det den här du beställt? [länk]

P pleqtiz skrev:
Bauhaus skickade med ett extra batteristart paket under blackfriday för två olika skruvdragare! (2st batterier samt laddare)
Fick själv hem ett paket ifrån dom men med en mindre skruvdragare!
Japp, det stämmer. När jag beställde var det två laddare med på bilden, men enligt texten var det enbart en laddare som följde med.
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.