C Chentin skrev:
Pelarborren ser intressant ut.
Fabrikat?
Någon som har testat?
Jag har en snarlik maskin. Inget att rekommendera tyvärr.
 
  • Gilla
stjärnan och 1 till
  • Laddar…
Peder90 Peder90 skrev:
Ja, för bra för att vara sant. :cry:
Nope
Bosch slipmaskin och tillbehör ordnade i en skuminsats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
tegelsnickarn och 10 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Nope
[bild]
Pratade med amazon kundservice nu som sa att den fortfarande är på väg till mig, har tydligen varit i Madrid och nu i Danmark. Fortsätter att vänta :D
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Kom på att jag beställde från tyskarna direkt, så även om din borde komma från samma lager finns en annan part inblandad och kan stöka till det. Håller tummarna för dig.
 
  • Gilla
Peder90
  • Laddar…
M Moltas skrev:
Jag har en snarlik maskin. Inget att rekommendera tyvärr.
Inte ens för 799kr?
 
L Lucif3r skrev:
Inte ens för 799kr?
Du lär inte hitta något bättre för 800 spänn...
 
Peder90 Peder90 skrev:
Någon fler en jag som har sin beställning av Bosch 125-150 från amazon cancellerad?

[bild]
Min är på väg.
Status för beställning av en slipmaskin, med texten "Kommer imorgon senast 20:00", och tidslinje som visar "Beställning lagd" och "Skickad".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Peder90
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Du lär inte hitta något bättre för 800 spänn...
Näe det tror inte jag heller, men den kan ju fortfarande vara så pass dålig att den inte ens är värd 800kr. :)
 
L Lucif3r skrev:
Näe det tror inte jag heller, men den kan ju fortfarande vara så pass dålig att den inte ens är värd 800kr. :)
Behöver du vertikala hål i trä med rimlig precision så tror jag den gör jobbet.. Är metall främsta användningsområdet är det nog värt att lägga på några kronor för att få lägre växlar...
 
  • Gilla
Lucif3r och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Behöver du vertikala hål i trä med rimlig precision så tror jag den gör jobbet.. Är metall främsta användningsområdet är det nog värt att lägga på några kronor för att få lägre växlar...
Lite sugen på en bänkborrmaskin för "klent" metallarbete, ska jag gissa behoven tänker jag max tio millmeters hål i tio millmeters plattjärn.
Har noll koll (funderat på Bosch PBD 40) — har du något tips under femtusen?

//Ronnie
 
M Cameltoe skrev:
Någon med erfarenhet av CAT DX89? Hittat 1x dåligt omdöme bara. Kollat tillverkarens hemsida som är väldigt informationsfattig, framgår exv inget om garantier, tillbehör och reservdelar, vikt, mått etc...

[länk]
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
CAT verktygen är nya, rebrandade WORX vad det verkar så det är ett prisvärt alternativ. Reservdelar etc. Kommer nog öka tillgången på framöver
Jag köpte en sån häromdan då jag vill kunna använda några 1/2" stål. Men medföljer gör bara 12mm spännhylsa. Jag skulle vilja köpa till en 1/2" men lyckas inte hitta nån info alls om denna produkt.
 
P Pysslarn skrev:
Lite sugen på en bänkborrmaskin för "klent" metallarbete, ska jag gissa behoven tänker jag max tio millmeters hål i tio millmeters plattjärn.
Har noll koll (funderat på Bosch PBD 40) — har du något tips under femtusen?

//Ronnie
Jag tror Boschen är svårslagen i det segmentet, i alla fall om man vill köpa nytt... Har man tur så går det ju att hitta någon begagnad Arboga under 5000 spänn, men det är ju alltid en chansning...

Jag skulle säga att just 5000 är ett litet glapp i borrmaskinsmarknaden.... Det finns olika varianter på Kina-tillverkade maskiner från "Hawk" och "Pela" eller "Holzmann" med lite olika specifikationer, men det är uppenbarligen samma maskin, i prisspannet 2500-6000 spänn.... Sen är det ett hopp upp till 10-15 tusen där man hittar billigare borr/fräsmaskiner eller lite mer påkostade pelarborrmaskiner... Det man främst får för mer pengar är tyngre, stadigare maskiner, vilket kanske inte är helt nödvändigt om man främst borrar mindre hål i mjukt stål eller trä...

Nackdelen på Boschen är det klena röret som motordelen är monterad på, och att den bara har två växlar... Å andra sidan är varvtalsstyrningen smidig... Ska man montera maskinen fast på en bänk är Boschs lösning med bordet och foten i samma smidig, men man får svårt med vissa uppspänningar av material...
Pelarborrmaskin i verkstad med vice och styrenheter på ett arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag själv har den här;
https://www.hornbach.se/shop/Bankborrmaskin-PATTFIELD-800W/6045379/artikel-detaljer.html som funkar helt ok. Tror inte man hittar bättre värde för de pengarna...
 
  • Gilla
Jensa86 och 5 till
  • Laddar…
Verktyg för att arbeta säkert under bilen, Bahco BH33000 3T pallbockar. Tror detta var ett bra pris 290,49 https://www.amazon.se/gp/product/B005HVW9CO/ billigaste jag hittar när jag googlar verkar vara 498 plus frakt hos AB K. Lindqvist. Längsta pris de haft enligt prisjakt 374 kr (2019-04-04).
 
  • Gilla
Lucif3r
  • Laddar…
F fremar skrev:
Verktyg för att arbeta säkert under bilen, Bahco BH33000 3T pallbockar. Tror detta var ett bra pris 290,49 [länk] billigaste jag hittar när jag googlar verkar vara 498 plus frakt hos AB K. Lindqvist. Längsta pris de haft enligt prisjakt 374 kr (2019-04-04).
Amazon.se är inte bra. Om man är ute efter pallbockar hur skall man hitta vettiga sådan om de kallas axelstativ?
Och undermålig beskrivning, inget om min- och maxhöjd vilket kan vara intressant.
"Extra säkerhetsnål för att säkra lasten"........
 
K Kane skrev:
Amazon.se är inte bra. Om man är ute efter pallbockar hur skall man hitta vettiga sådan om de kallas axelstativ?
Och undermålig beskrivning, inget om min- och maxhöjd vilket kan vara intressant.
"Extra säkerhetsnål för att säkra lasten"........
Sök på engelska funkar fint :) Brukar byta ut .se i länken mot .de eller .co.uk för att kunna tyda vad de menar med sina beskrivningar :)
 
  • Gilla
Lucif3r och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.