P
FredrikR FredrikR skrev:
Bosch bör väl vara mer prisvärd än B&D?!
Observera att detta bara är min magkänsla..

B&D säljs väl knappt längre?
Ja Blå Bosch är ljusår bättre i kvalite och prestanda än Black&Decker.. Hade inte jag redan köpt den där dewalt bordsågen och har några andra sågar redan så ha jag köpt direkt :oops:
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
B
P pleqtiz skrev:
Ja Blå Bosch är ljusår bättre i kvalite och prestanda än Black&Decker.. Hade inte jag redan köpt den där dewalt bordsågen och har några andra sågar redan så ha jag köpt direkt :oops:
Låter som det blir ett köp.
Har idag stora bordet med Kity-maskiner, men pga storleken blir det aldrig använt, för litet utrymme med för mycket saker. Så några separata maskiner ska ersätta denna.

Man använder en större bordssåg och andra träbearbetningsmaskiner från Kity utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
B breakman skrev:
Låter som det blir ett köp.
Har idag stora bordet med Kity-maskiner, men pga storleken blir det aldrig använt, för litet utrymme med för mycket saker. Så några separata maskiner ska ersätta denna.

[bild]
den rikthyveln såg ju väldigt bra ut för oss med lite utrymme!
 
B
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
den rikthyveln såg ju väldigt bra ut för oss med lite utrymme!
Tanken har slagit mig att slakta bordet lite, ex plock bort rikt & planhyveln och den en egen ställning med motor. Sedan sälja resten... Får se hur det blir den dagen jag beslutar mig för att sälja.
 
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
den rikthyveln såg ju väldigt bra ut för oss med lite utrymme!
Låter som det är en Inca du behöver! (y):cool:
Inte alls stor plats.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Låter som det är en Inca du behöver! (y):cool:
Inte alls stor plats.
Har du nån över ;)
 
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Har du nån över ;)
Hehe tyvärr inte, jag letade och letade men Dalarna var en blind fläck när man såg Blocket tipsen här på sidan. Men så en dag dök det upp en på Sollerön, och efter väldigt trevligt bemötande och lite prisjustering slog jag till. (y)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Har du nån över ;)
Jag la ut en köpesannons på blocket efter mycket väntan på en liten bandsåg. En farbror som jobbat på Luna hade ett demoex av en liten minimax med gjutjärnshjul, och hörde av sig. Kan vara värt att testa kanske.
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Toppen, ska mäta dimension på cat maskinen!
Hej Johan!

Hur går det med mätandet? Mycket att stå i inför julfriden?
Om du har hittat en annan lösning kanske någon annan är intresserad?

Med vänlig hälsning, Dag :thinking:
 
Mazen Mazen skrev:
Ett riktigt bra pris på Metabos klinga 254 48t, även med frakten på 69 kr (kan iofs lägga till några andra julklappar åxå)


[länk]
Rätta mig gärna om jag har fel men det är negativ spånvinkel på denna, det betyder att den lämpar sig till kap ooch gersågar. Denna skulle förvisso passa i en dewalt 745 bordssåg men till bordssågar bör man väl ha positiv tandvinkel? Kanske är bra att tänka på innan man slår till.
 
  • Gilla
ergonomen
  • Laddar…
M mahus skrev:
Rätta mig gärna om jag har fel men det är negativ spånvinkel på denna, det betyder att den lämpar sig till kap ooch gersågar. Denna skulle förvisso passa i en dewalt 745 bordssåg men till bordssågar bör man väl ha positiv tandvinkel? Kanske är bra att tänka på innan man slår till.
Det där vet jag väldigt lite om, men till kapåger så är det en väldigt bra klinga (skickas med orginal till KGS254)
Om någon med mer kunnande om tandvinklar kan svara är jag åxå intresserad av att få veta.
 
Multiverktyg Skil, utförsäljning på Bauhaus i Bernstorp
 
  • Skil multiverktyg på rea med 70% rabatt vid skylt, hos Bauhaus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dsundet
  • Laddar…
K Kacper skrev:
DREMEL VersaTip Butanlödpenna 296kr
[länk]

Kändes som ett bra pris, billigaste ligger nu på 420kr
Har någon lyckats lista ut vad det är för skillnad på 2000 och 2000 hobby?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.