C calibramicke skrev:
Prismatcha Makita DLS600z mot swedol så får ni denna för typ 3423 på bauhaus

[länk]

[länk]
Blev man ju sugen på! Funkar det köra kap ger på batteri? Köpte ett 18v 4ah skruvdragarkit i höstas
 
Hep Hep skrev:
Jag har beställt en, men är tydligen för egentligen för korkad för den maskinen.
Ja den är nog rätt avancerad. :p

Skämt åsido. Det följer med en 125 skiva med åtta hål. Och två 150 skivor med sex respektive åtta hål. Det är 125an som är använd nedan.

Använd 125 mm slipdisk med åtta hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Använd 125 mm slipdisk med åtta hål och slitage, placerad på en mörk textilbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Använd 125 mm slipplatta med åtta dammutsugningshål och fästelement, sedd uppifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hep och 2 till
  • Laddar…
Suhagg Suhagg skrev:
Någon som sett en bra 125mm exenterslip till bra pris?
Ja, Bosch 125-150 AVE för runt 1700:- som diskuterades igår.
 
C calibramicke skrev:
Prismatcha Makita DLS600z mot swedol så får ni denna för typ 3423 på bauhaus

[länk]

[länk]

Kom ihåg att den kostar 4862:- ink moms.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Suhagg Suhagg skrev:
Någon som sett en bra 125mm exenterslip till bra pris? Anslutning för damnsugare som funkar vore bra. Mellanprisklass typ använda 4gånger om året maskin :)

Bara skräp eller ok som 4gånger om året maskin?
[länk]
Den du länkar till är verkligen helt OK. Jag har ju snickrat rätt mycket de senaste åren och den där maskinen är den enda excenterslip jag har. Hade gärna haft en bättre men ingen ide att uppgradera till blå bosch (som knappt är bättre) utan då blir det Mirka Deros, den är verkligen helt fantastisk.

EDIT: Men du kan kasta den där filterkasetten, helt meningslös. Samma gäller den som sitter på den blåa boschen. Dammsugare är det som gäller tycker jag.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Ja, Bosch 125-150 AVE för runt 1700:- som diskuterades igår.
Har en del bättre Bosch grejer men just för en slip är det lite overkill med en värsting för mig :) Används för lite för att motivera priset tyvärr.
 
G Gud_ skrev:
Kom ihåg att den kostar 4862:- ink moms.
Rackarna på swedol kör alltså priser utan moms. Det var lurigt av de :(. Snygg observation Gud_ (y)
 
V vectrex skrev:
EDIT: Men du kan kasta den där filterkasetten, helt meningslös. Samma gäller den som sitter på den blåa boschen. Dammsugare är det som gäller tycker jag.
Jag håller absolut inte med! Eller jag håller med om att dammsugare naturligtvis är bäst men jag tycker filterkassetten på den blå samlar upp väldigt mycket damm på ett bra sätt. Milsvid skillnad mot en maskin helt utan uppsamling.

Men återigen, naturligtvis är det bäst med dammsugare, där är vi helt eniga!
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Behöver du någon särskild sort?
Vi har tre stycken, två plåt och en plast.
Två säljs billigt, om du orkar dig över åsen.
Dags för oss att göra affärer igen :D
I så fall den tredje. Jag har tröttnat på billiga rangliga skottkärror.
 
Suhagg Suhagg skrev:
Någon som sett en bra 125mm exenterslip till bra pris? Anslutning för damnsugare som funkar vore bra. Mellanprisklass typ använda 4gånger om året maskin :)

Bara skräp eller ok som 4gånger om året maskin?
[länk]
Även om jag föredrar blåa bosch så är det korrekta svaret på din fråga att den där kommer fungera utmärkt dina fyra ggr per år. Och den kommer fungera om du börjar använda den en gång i veckan också...
 
  • Gilla
Suhagg
  • Laddar…
F Freee123 skrev:
Denna tråden är inte bra för mig, klickade precis hem en GLL 3-80 CG från svenska Amazon... [länk]

Känns som en bra deal, och efter lite sökande så fanns den inte ens billigare i Tyskland. Det brjkar betyda att det är en bra deal
Åååh... En sån som jag har suktat efter...
Men nä, det går inte. Inte det också.
 
C Chentin skrev:
Kan man alltså köpa till rondeller till denna, så att man kan polera bilen med den?

Jag är ruskigt nära ett köp nu. Inte alls vad jag hade planerat
Jag avsåg själva plattan som man sätter fast "poler-rondellen" på.
De finns i olika hårdhet och mönster, jag har 6 olika, men som svar på din fråga:
Jag har en skumrondell och en lammullsrondell som passar utmärkt, så nu kan du klicka på köp ;-)
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
K Kacper skrev:
Kan du rekommendera slippapper också?
Egentligen inte. Har för dålig koll på olika alternativ. Har "fått för mig" att Bosch papper är OK men kan egentligen inte jämföra med andra fabrikat. När det gäller priser är de väl färskvara, speciellt i dag, så här är det väl bara att "jämföra runt". Jag köpte i alla fall de nedan och är nöjd så här långt. Har redan en hel del 150 mm så det jag beställde vara bara 125. Slipskivan hör inte hit. :)
Tabell som visar olika Bosch slipprodukter för trä och målning, med artikelnr., benämning, antal, moms, och priser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kacper och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.