engs
M MF90 skrev:
[länk]

25% på Bosch Grön
Bosch PBD 40 för 1874,25 måste väl vara ett bra pris? Prisjakt buggar för mig så kan inte se historiken.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
engs engs skrev:
Bosch PBD 40 för 1874,25 måste väl vara ett bra pris? Prisjakt buggar för mig så kan inte se historiken.
Det är ett bra pris.
Bauhaus har den också, så prismatchar man kommer man ner till 1650.

Bra pris men 40 NM lite? Vill man inte ha närmare 60?

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
S snowjim skrev:
Bra pris men 40 NM lite? Vill man inte ha närmare 60?
Beror ju på, skruvdragaren är ju en kompaktmodell så då blir det kanske inte mycket bättre. Har faktiskt inte koll på hur mycket skillnad olika Nm gör då jag sällan använder mer än vad jag kan handdra med min skruvdragare

Horgmo HasselPatrik skrev:
Det är ett bra pris.
Bauhaus har den också, så prismatchar man kommer man ner till 1650.
Bra pris! Har väntat ett tag på ett erbjudande. Typiskt att både Clas och Bauhaus har näst intill soprent vad gäller saldo när det är erbjudande...

tullemannen tullemannen skrev:
Bra pris! Har väntat ett tag på ett erbjudande. Typiskt att både Clas och Bauhaus har näst intill soprent vad gäller saldo när det är erbjudande...
Jag har också väntat in en kampanj för att kunna prismatcha.
I min stad finns det såklart ingen i lager, inte på nätet heller.
Förväntas åter i lager dagen efter kampanjen på clas ohlson går ut...

Osäker hur prisgarantin gäller.
Kan man gå in i butik och beställa en maskin med prisgaranti?

P Prodigys skrev:
Beror ju på, skruvdragaren är ju en kompaktmodell så då blir det kanske inte mycket bättre. Har faktiskt inte koll på hur mycket skillnad olika Nm gör då jag sällan använder mer än vad jag kan handdra med min skruvdragare
Har en med runt 30Nm och den är för klen.
Skruva går oftast ganska bra men borra med stora träborr är lite för klent

Redigerat:
P Prodigys skrev:
Jag har en Bosch GSR 14,4-2-LI som ger 34 Nm MAX, den känns lite i klenaste laget. Funderar på att gå till Hitachi DS18DBSL som ger 70 Nm, men än så länge har jag inte funnit några bra deal på en sådan. Om inte annat får jag kanske ge 2700 kr som den kostar just nu.

S snowjim skrev:
Jag har en Bosch GSR 14,4-2-LI som ger 34 Nm MAX, den känns lite i klenaste laget. Funderar på att gå till Hitachi DS18DBSL som ger 70 Nm, men än så länge har jag inte funnit några bra deal på en sådan. Om inte annat får jag kanske ge 2700 kr som den kostar just nu.
För bara lite mer får du DS18DBSL2 eller DS36DA som är riktigt bra maskiner, bra styrning för krypkörning och högt varvtal för effektiv borrning. Bästa chuck jag provat. Kick-backskydd som slår in och skonar handlederna. ~62/136-138nm i mjukt respektive hårt moment.
DS18DBSL har en ovana att öppna chucken då den bromsar in vilket stör mig. Släpper man avtryckaren långsamt händer det inte men det har iaf jag svårt att komma ihåg. Den är också lite mindre och kortare. 40/70 nm i mjukt respektive hårt moment vilket räcker till det mesta.
https://www.hikokipowertoolsdirect.com/multi-volt-drills

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
Har denna Milwaukee M12 sedan något år. Mycket nöjd. Köpte efter att ha kört sönder några Makita. Väldigt smidig och slitstark använder nog denna till 80%, har även en Milwaukee M18 som också är väldigt bra men tyngre och klumpigare.
Måste vara ett kanonpris.
https://www.proffsmagasinet.se/mask...MIxPXyx8uH5gIVxeeaCh1WSg-sEAQYAiABEgJXlPD_BwE

eller
https://www.verktygsproffsen.se/mas...MIxPXyx8uH5gIVxeeaCh1WSg-sEAQYASABEgI2lPD_BwE

Om man vill komplettera Milwaukee kan jag rekommendera Swedenusatrade på Tradera, säljer bl a nakna Milwaukee maskiner i USAutförande till väldigt bra pris. Har köpt flera som fungerat till stor belåtenhet. Vet dock inte hur det fungerar med garantier, har inte varit aktuellt. Viss varning dock för batterier som är sämre.

Har själv en M18 BLDD jag är riktigt nöjd med. Anledningen att jag frågan är egentligen som present till syrran, plockade hem just den där M12an ovan länkat. Dock tyckte jag att den kändes aningen glappig i jmf med min M18, samt att handtaget med batteriet i är aningen stort, större än M18. Såg att de även hade kit med slagborrkombo till vettigt pris, så funderade på att byta mot denna: https://www.proffsmagasinet.se/mask...rr/milwaukee-m12-fpdxkit-202xa-slagborrmaskin då skulle hon ju ha det ännu smidigare vid installation av nån ikea möbel samt kunna borra i väggen om hon skulle behöva. Såg samtidigt det jag postade ovan och såg att jag kanske kunde göra en rokad med min maskin, jag får en uppgradering, och hon skulle få en riktigt juste maskin som är starkare, smidigare och bättre ergonomi. (Den jag har är fortfarande riktigt fräsch).
Äsch, vem skojar jag med? Klart hon har mer användning att kunna borra i betong än en starkare M18...

Horgmo HasselPatrik skrev:
Jag har också väntat in en kampanj för att kunna prismatcha.
I min stad finns det såklart ingen i lager, inte på nätet heller.
Förväntas åter i lager dagen efter kampanjen på clas ohlson går ut...

Osäker hur prisgarantin gäller.
Kan man gå in i butik och beställa en maskin med prisgaranti?
Mitt varuhus har inga planer på att ta in maskinen igen. Blev rekommenderad via chatten att besöka varuhuset och prata med en säljare.
Får se hur det slutar...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.