13th Marine skrev:
Ser ut som att det är en ny modell på den snabbtvingen, var det inte 150kg på den förr?
Har ett gäng av den gamla modellen och den ser helt klart annorlunda ut iaf
 
Flera nya Bahco-tvingar med orange svart design, fortfarande med prislappar, ligger på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Liten titt i bildarkivet visar att det var 125kg på den gamla tvingen som Jula körde kampanj på.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Synd att de nya tydligen inte håller samma kvalitet =(

Men kvalitet är kanske inget effektivt sätt att holka ur sitt varumärke ;)
 
Redigerat:
De gamla tvingarna höll ingen jättebra kvalité heller, tre av åtta började "slira" för mig efter ett tag.

Kan iofs hända att jag överbelastade dem, men jag lyckades på något sätt jag inte längre minns att få fart på dem igen.
 
60 KG känns på tok för lite om det nu verkligen stämmer.
 
ja de på 125 kg är väl ingen hit, bacho är mest falsk marknadsföring numera...
 
Ja, tyvärr får man väl hitta en annan leverantör av verktyg nu :(

*Sneglar på verktygsbacken med 75% Bacho-verktyg*
 
13th Marine skrev:
Ja, tyvärr får man väl hitta en annan leverantör av verktyg nu :(

*Sneglar på verktygsbacken med 75% Bacho-verktyg*
Fast du behöver väl inte byta ut det du redan har om det är grejer som fungerar...? Jag har mest gammalt arvegods med Bahco-logga men även ett fåtal nyare grejer och så länge det funkar så byter jag ju inte ut det.
 
Det hade jag inte tänkt heller, men Bacho har tidigare varit mitt "go-to"-märke när det gäller verktyg.
Så nu får jag se mig om efter annat, men det är en helt annan tråd ;)
 
Ang "DDF456 (vit)" - passar vita batterierna gröna LXT-maskiner? Nån på Sawmillcreek hävdade NEJ. Isf en extremt viktig sak att tänka på.

Har själv några gröna LXT och det där paketet skulle vara ett bra sätt komma över ett 4Ah batterier billigt, och tredje växeln på min motsv gröna maskin har gett upp .. men det är en klar deal-breaker om batterierna bara passar vita LXT-maskiner. Nån som vet?
 
13th Marine skrev:
Det hade jag inte tänkt heller, men Bacho har tidigare varit mitt "go-to"-märke när det gäller verktyg.
Så nu får jag se mig om efter annat, men det är en helt annan tråd ;)
Hehe då var det jag som misstolkade din mening om att du sneglade på din verktygslåda med 75% Bahco som att den helt plötsligt var värdelös. 😂
 
iSnobben skrev:
Hehe då var det jag som misstolkade din mening om att du sneglade på din verktygslåda med 75% Bahco som att den helt plötsligt var värdelös. 😂
Det blev den också. 13th Marine: PM'a mig så tar jag hand om dina gamla värdelösa Bahco-verktyg ;)
 
Den har redan åkt till tippen! :p
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
dof skrev:
Finns en diskussionstråd här : [länk]
Men kort svar, ja batterierna är samma.
Nja, inte helt riktigt.

Alla LXT modellerna tar inte 4Ah batterier, eller 5 och 6 för den delen heller. På äldre modeller som har svarta batterikontakter utan stjärna passar bara 3Ah och 1,5Ah batterier. Du behöver ha gula kontakter eller svarta med stjärna. Batterierna går inte ens fysiskt att få på maskinen.
Tre olika Makita batterikontakter med kompatibilitetsindikatorer; svart utan stjärna, gul med stjärna, och helt gul, alla märkta 18V.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.