vanpire skrev:
Bosch skruvdragare prissänkt på Beijers. Samma dragare men med väska i stället för L-boxx kostar 800 kr mer på Bauhaus, men tveksamt om det går att hävda prisgaranti.
[länk]
Jag tror bara du fick L-boxx inredningen på Beijers, inte själva L-boxxen. :)
 
Det är väl dessutom bara 1,5Ah på Beijer och 3Ah på bauhaus...
 
Snailman
Har monterat mina fönster tidigare, så för sent för mig, men winbag luftkuddar är ju ganska dyra, såg nu att de har nåt liknande på aliexpress för en bråkdel av priset för winbag

https://www.verktygshandlarn.se/product/winbag

Flertalet Winbag luftkuddar för installation av fönster, med pump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.aliexpress.com/item/PUM..._1&btsid=34c8f66c-fc5d-46dc-953d-7d6edf7ab02f

om länken blir kass i framtiden så sök på wedge airbag

En pumpbar blå luftkudde märkt med "SUPER PDR PUMP WEDGE AUTO ENTRY TOOLS" på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har som sagt inte testad någondera av dem själv. men har nu beställt en st, men det dröjer väl några veckor innan den anländer.
 
Redigerat:
  • Gilla
VedbyMats
  • Laddar…
Såna går väl att använda till mycket?

Den från Ali säljs med inriktning för att ta sig in i bilar.

För en 10år sedan låste vi in enda nyckeln till bilen i bilen. Jourhavande låssmed bände upp dörren lite med en liten kofot och fick in en sådan, sedan pumpade man så att man fick in en lång hake och kunde dra i bagageöppnarspaken.

Det gick snabbare att öppna bilen än att skriva kvittot :confused:
 
  • Gilla
rickricaro
  • Laddar…
Smarta påsar! Men, fyller dom alls någon funktion när man använder karmhylsor, dom gör ju samma jobb.....
 
MathiasS skrev:
Smarta påsar! Men, fyller dom alls någon funktion när man använder karmhylsor, dom gör ju samma jobb.....
Du lägger två i fönsterurtaget, ställer fönstret på dem och pumpar tills fönstret är i våg.
 
....men den justeringen gör jag ju med karmhylsorna och skruvdragaren. Och därefter fram med skruvarna och dra fast fönstret permanent
 
MathiasS skrev:
....men den justeringen gör jag ju med karmhylsorna och skruvdragaren. Och därefter fram med skruvarna och dra fast fönstret permanent
Du har så rätt, så använder en karmhylsor så är dessa kuddar rätt överflödiga.
 
Om man har ett ojämnt underlag skulle det kunna vara en poäng med kuddar även om man använder hylsor, för då kan hylsorna flytta fönstret när man vrider dom.....
 
Jag tyckte kuddarna underlättade kopiöst när jag bytte fönster med karmhylsor. Men jag hade dessutom lite ojämnt underlag.
Men de är rätt dyra så hade jag inte kunnat låna och bara ska byta ett enstaka fönster så hade jag nog inte köpt kuddarna bara för det.
 
Det var ju ingen jätte imponerade tryckkraft på den tvingen. 60kg på en 300mm tving?
 
sharif skrev:
[länk]

Bosch Professional GCM 800 SJ, 2990:-
Sen Bauhaus/Hornbach prisgaranti på det, 2550-2600:-
Bauhaus verkar inte ha GCM 800 längre, har Hornbach den?
 
FredrikR skrev:
Bauhaus verkar inte ha GCM 800 längre, har Hornbach den?
aj då, blind som man är.....blandade ihop 800 och 8 :s får radera inlägget ovan! Sorry!
 
Redigerat:
Ser ut som att det är en ny modell på den snabbtvingen, var det inte 150kg på den förr?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.