End skrev:
Jävla tråd...!

Nu blev jag 5560 riksdaler fattigare men ett par Festoolprylar rikare. En MFT (tack pleqtiz!) och en set forstnerborr nu när man ändå var i farten... :|
Du tror inte att du kan använda tråden till att sy ihop din ekonomi;) Jag vågar inte gå in på GP och kolla för här är köpstopp:(
 
ceson skrev:
Du tror inte att du kan använda tråden till att sy ihop din ekonomi;) Jag vågar inte gå in på GP och kolla för här är köpstopp:(
Hehe, om flickvännen kände till denna forumdel och i synnerhet denna tråd skulle hon nog lägga till barnspärr i webbläsaren. Förövrigt borde trådtiteln ändras till "konkreta tips på hur man hamnar i lyxfällan".

Jag jämförde det mesta i Festoolväg mot ebay. Det är få saker som verkligen är billigt, bland annat just MFT-bordet som hade oslagbart pris. Forstnern låg en hundring under lägsta ebaypris. De övriga nedsatta priser går att få bättre på annat håll om man inte räknar in frakten så om du inte behöver just de två och produkter från andra märken missar du inte mycket.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Nu har MFT-bordet åkt på en prishöjning.
 
Jckssn skrev:
Nu har MFT-bordet åkt på en prishöjning.
Från 4160kr till 5835kr. Ja det var rejält.
 
Typiskt också, jag var för trött för att lägga ordern igår och imorse hade de höjt priset. :(
Var det någon som fick en leverans eller det var fel pris? 4160kr låter osannolikt med tanke på att det är Festool.
 
Ola C skrev:
Axminster har riktigt bra pris på Veritas no4 [länk]
Väldigt stor skillnad i pris beroende på vilket hyvelstål man väljer. Vilket ska man ha och varför?
 
Ja du du kommer att få lika många svar som svarare.
Men efter som det är en putshyvel som skall göra slutytan så vill man ha galet vasst stål. O1 blir lite vassare än A2. Har inte testat PMV11 men det sägs ha O1ts vassa egenskaper men hålla skärpan som A2 och lika lätt att slipa som O1.
Så det borde bli O1 eller PMV11.

Pär
 
Shakula skrev:
Typiskt också, jag var för trött för att lägga ordern igår och imorse hade de höjt priset. :(
Var det någon som fick en leverans eller det var fel pris? 4160kr låter osannolikt med tanke på att det är Festool.
Bordet fanns inte i lager när jag beställde men ordern är lagd och beställningen har gått igenom.
 
Mikael_L
OJ, vad hände här?
metabo-bolist.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ja just det, Bolist-butiker runt om i landet säljer Metabo KGS216M kap/ger-såg inkl stativ KGU400 för endast 1990:- :)
Ja jäsikens också, jag som förra veckan var nära att klicka iväg en order på Bosch GCM8SJL inkl stativ GTA3800 för 4995:- inkl frakt från duabhuset.
Men nu kändes detta paket alldeles för prisvärt för att inte välja det. :)


Men kolla, jag fick ihop två tips som gräver hål i mångas plånböcker i samma inlägg. :cool:
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Det får nog bli en beställning på ovanstående. Sneglar också på Bosch GCM 8 SJL, men det känns svårt att motivera prisskillnaden efter att ha klämt på båda.
 
Är du säker på att det är ett KGU400?
Det ser ut att vara slående likt ett KSU400 ;)
 
  • Gilla
oobum och 1 till
  • Laddar…
Den där investeringen kommer tyvärr ge dig såkallad blågren, en sjuka som bara kan botas genom ytterligare en investering.
 
  • Gilla
scim och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
OJ, vad hände här?
Ja just det, Bolist-butiker runt om i landet säljer Metabo KGS216M kap/ger-såg inkl stativ KGU400 för endast 1990:- :)
Ja jäsikens också, jag som förra veckan var nära att klicka iväg en order på Bosch GCM8SJL inkl stativ GTA3800 för 4995:- inkl frakt från duabhuset.
Men nu kändes detta paket alldeles för prisvärt för att inte välja det. :)


Men kolla, jag fick ihop två tips som gräver hål i mångas plånböcker i samma inlägg. :cool:
Såg också det där erbjudandet och tänkte hämta ett paket på lokala affären!
Är det v1 eller v2 på sågen? Såg ut som v1 i annons utskicket som kom på lådan!

Hade vart kanon om det var v2 (bättre spånupptag, laser/lampa bättre placerad mm)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.