Jckssn skrev:
Liten uppföljning, fick precis mail att mitt paket är skickat så med lite flyt kanske jag hinner få det innan helgen! :)
Jag tror jag också fick paketet idag. På postens app står det 18 kg och misslyckad leverans. Det är nog inte forstnerborren som väger 18 kg. :D Får åka till terminalen och hämta paketet imorgon. Lagom till platsbyggd belyst hylla som är på gång nu!
 
Beijer säljer Bosch GSR 18 V-LI skruvdragare med 2st 1,5Ah batterier för 1595:- just nu.
 
End skrev:
Jag tror jag också fick paketet idag. På postens app står det 18 kg och misslyckad leverans. Det är nog inte forstnerborren som väger 18 kg. :D Får åka till terminalen och hämta paketet imorgon. Lagom till platsbyggd belyst hylla som är på gång nu!
18kg lät lite?
Mitt paket vägde 35kg och hämtades ut idag, monterat upp det här inne nu idag och jag är supernöjd.

Kanontips av pleqtiz, den tackar jag för!
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Ja det stod 18 kg i appen men den kändes betydligt tyngre än så. Har burit tusentals betongsäckar á la 25 kg senaste åren så jag har ganska bra känsla för vad tunga saker väger. Den kändes som 1½-2 säck.

Men den är otymplig att ta med sig runt, funderar på att bygga hjul till den som man fäller ut vid transport.
Någon som har sett liknande? All inspiration mottages tacksamt :D

Borde ha lagt order på MFT-SP (spännelement). Trodde i min enfald att det ingår.

På min var linjalen (Cushion som det heter i reservdelskatalogen) sned! Kolla så din inte är sned.

01.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


02.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder





Konstigt nog fanns inte forstnerborrsetet med i paketet. Har just mailat och frågat vart den tog vägen.



pleqtiz ska ha en guldstjärna! Tack igen :)
 
Redigerat:
  • Gilla
pleqtiz och 1 till
  • Laddar…
Nu kom forstnerborren i separat försändelse. Riktigt fint set måste jag säga! Borren är ljusår bättre än samtliga cylinderborr jag haft!
Rekommenderas varmt om ni hade tänkt borra för gångjärn och liknande.
 
Johan_A_M
Clubdag på Classe på onsdag, 10% på ett köp.
 
.....man kanske skulle unna sig en Tormek T4 då.....
 
1999:- på Clas Ohlson, och med dagens clubrabatt på ytterliggare 10% blev det 1799:-/st för de två vagnar jag slog till på. Känders som ett riktigt bra pris.

Priset 1999:- gäller imorgon också 7/5, så skynda om ni är på hugget :)

9273009963038.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


http://www.clasohlson.com/se/Verktygsskåp-Cocraft/40-7818
 
MathiasS skrev:
.....man kanske skulle unna sig en Tormek T4 då.....
Jamen det gjorde man! Grattis Mathias.
 
  • Gilla
magda136 och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Har letat priser på gasolflaskor till de två nya terrassvärmarna (denna sommar ska jag inte frysa ute). Granngården har denna vecka extrapris på PK gasolflaskor från Primagaz. 1199:- för en fylld PK10-flaska. Billigast i (norra) Storstockholmsområdet.
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
thomasx skrev:
1999:- på Clas Ohlson, och med dagens clubrabatt på ytterliggare 10% blev det 1799:-/st för de två vagnar jag slog till på. Känders som ett riktigt bra pris.

Priset 1999:- gäller imorgon också 7/5, så skynda om ni är på hugget :)

[bild]

[länk]
I min dator gäller priset till 20150607, så jag tänker inte stressa. :D

Hur är kvaliten på verktygsskåpet? Jag har kollat på Julas, men det kändes rackligt så det fick stå kvar där.
 
Jaha, såg jag fel på månad kanske :)

Kvaliteten är helt ok. Inte samma nivå som min Wisent dock (men Wisent finns i jula-rackel-kvalitet också, så det bauhaus-märket kan man inte lita på, det finns både högt och lågt av det).

Lådorna har "bara" ett snäpplås för att hålla dem inne, inte någon "knapp" med hakar eller så, och snäpplåsen är alldeles för trögt, om man bara drar i en låda så kommer hela vagnen, även om man låst hjulen, så man måste hålla emot när man drar upp en låda. Ska se om det går att släppa lite på det där, kanske slits in, vad vet jag.
Sedan löper inte lådorna så där superlätt på gejdrarna, man får dra ut och skjuta in. På min wisent ger man lådan en knuff, så åker den in mjukt och fint, det är bekvämt och andas kvalitet :)

Men det finns inget rackel att tala om. De känns stabila och rejäla. Aningen dåligt djup i lådorna dock.

Mycket prisvärt får 2 papp skulle jag ändå säga.
 
Redigerat:
Tackar för beskrivningen.
Får köra in o kolla, känna och dra senare i veckan.
 
K-Rauta säljer Bosch GST 90 E sticksåg för 599:- Billigast enligt Prisjakt är 1089:-
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.