M
Om någon är intresserad av en trattspruta men inte vill betala sedvanligt svenskt ockerpris på över 3000 kr för en hållbar variant så finns denna:

http://www.ebay.co.uk/itm/380607365159

Samma som KGC importerar fast utan upphängningskrokarna/topphandtag och 1290:- inkl frakt.

Nu har jag plockat ihop en fin varukorg på https://www.elektroshopwagner.de/ i godan ro. När jag väl ska registrera mig för att beställa och betala konstaterar jag att de inte levererar till Sverige :( Går det att kringgå detta eller är det bara att hugga tag i en annan butik?

mmmmagnus skrev:
Nu har jag plockat ihop en fin varukorg på [länk] i godan ro. När jag väl ska registrera mig för att beställa och betala konstaterar jag att de inte levererar till Sverige :( Går det att kringgå detta eller är det bara att hugga tag i en annan butik?
Har du provat att fråga dem? Tyvärr har de tyska internethandlarna börjat förstå att de faktiskt måste betala moms i destinationslandet om de säljer för mer än ca 30000 euro dit under ett år, vilket gör att de hellre avstår.

mmmmagnus skrev:
Nu har jag plockat ihop en fin varukorg på [länk] i godan ro. När jag väl ska registrera mig för att beställa och betala konstaterar jag att de inte levererar till Sverige :( Går det att kringgå detta eller är det bara att hugga tag i en annan butik?
Kolla om det går att lösa via www.boarderlinx.com

flaektrem skrev:
Kolla om det går att lösa via www.boarderlinx.com
Det ska vara www.borderlinx.com, dvs för den som inte lyckats hitta rätt.

• Gilla
flaektrem
  • Laddar…
Sam_u_El skrev:
Det ska vara www.borderlinx.com, dvs för den som inte lyckats hitta rätt.
För UK-import finns även www.myukmailbox.com/ som alternativ. Lägre fraktkostnader, men krävs abonnemang som kostar.

Jag har själv inte provat någon av ovanstående, men är lite sugen. Dock för UK-import.

Var hittar man wera mejslar (satser) billigast i tyskland,för jag inbillar mig att dom är billigast där?!har snabbkikat på ebay men dom skor sig ofta på frakten. .
/
M

trojlee skrev:
Var hittar man wera mejslar (satser) billigast i tyskland,för jag inbillar mig att dom är billigast där?!har snabbkikat på ebay men dom skor sig ofta på frakten. .
/
M
Kolla in idealo.de
Det finns ju 2? olika 'Big Pack' med 14st? mejslar, för runt €50 + frakt.

Digitalo körde €10 i frakt, men de skickar inte till Sverige längre. :(
Rubart.de säljer Wera, har nog inte på lager (kollade i veckan) och förmodligen en €15 i frakt.

Du får helt enkelt handla nåt mer för att inte mejslarna ska dra iväg iom. frakten. ;)
Säg gärna till om du hittar nå fyndställe.

Hade behövt ett MFT. Senast jag kollade var FFX rätt billiga, men när pundet är rätt högt kanske Tyskland blir billigare?

Vilka skeppar Festool till Sverige?

Kolla lite snabbt på ebay.de så kan du bilda dig en uppfattning om vilka som kan tänka sig att skicka.

• Gilla
AxxChild
  • Laddar…
Jag har köpt från schreinerwerkzeuge-schmid.de två gånger som jag skrivit tidigare. Funkade väldigt bra båda gångerna.

• Gilla
AxxChild
  • Laddar…
... och dom skickar alltså till Sverige. :)

jonmo skrev:
Jag har köpt från schreinerwerkzeuge-schmid.de två gånger som jag skrivit tidigare. Funkade väldigt bra båda gångerna.
Har du köpt MFT av dom eller andra Festoolsaker?
Har haft problem med att få MFT skickat från Tyskland men då var det Gerschwitz jag kollade med.

klenodder skrev:
Har du köpt MFT av dom eller andra Festoolsaker?
Har haft problem med att få MFT skickat från Tyskland men då var det Gerschwitz jag kollade med.
Jag köpte Kapex med MFT från dem, inga problem och fraktfritt också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.