mmmmagnus skrev:
När jag väl ska registrera mig för att beställa och betala konstaterar jag att de inte levererar till Sverige :( Går det att kringgå detta eller är det bara att hugga tag i en annan butik?
Jag har använt mig av mailboxde.com några gånger när jag beställt från Tyskland.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
klenodder skrev:
Har du köpt MFT av dom eller andra Festoolsaker?
Har haft problem med att få MFT skickat från Tyskland men då var det Gerschwitz jag kollade med.
Jag har inte handlat något så stort från dem. Däremot har jag köpt TS55R med skena, OF1010 med skena, tom sys4, FS-SYS/2, CTL Midi med tillbehörsset, Syslite, FS-PA, CXS, Centrotec-set, samt lite annat krafs. Allt fraktfritt och snabbt levererat.

jonmo skrev:
Jag har inte handlat något så stort från dem. Däremot har jag köpt TS55R med skena, OF1010 med skena, tom sys4, FS-SYS/2, CTL Midi med tillbehörsset, Syslite, FS-PA, CXS, Centrotec-set, samt lite annat krafs. Allt fraktfritt och snabbt levererat.
Det är tydligen något problem med just MFT då den kommer på pall.
Jag fick kämpa för att få Gerschwitz att skicka en CS 70 och det kostade en massa extra i frakt. Så det gäller att kolla med dom iaf.

Maila med schrei...whatever, jag har fått ner priset båda gångerna samt fått extra saker på det viset då jag handlat där. Dom är snabba på mailen, bra på engelska och accepterar PayPal, så vitt jag kommer ihåg.

Häromdagen fick sig rubart.de ta emot en beställning, vart bl.a. en BOSCH Vinkelslip GWS 12-125 CIEX
Är en ny modell med magnetbroms (y)

1300 riksdaler kostar den...hittade bara en butik i Sverige som hade den och där kostade den 2100 :cool:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Swebreeze skrev:
Häromdagen fick sig rubart.de ta emot en beställning, vart bl.a. en BOSCH Vinkelslip GWS 12-125 CIEX
Är en ny modell med magnetbroms (y)

1300 riksdaler kostar den...hittade bara en butik i Sverige som hade den och där kostade den 2100 :cool:
I L-boxx? :D

Nej denna skönhet ska ligga framme! :D
Har dock en tom Lbox ifall jag skulle ångra mig! (y)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blir inte klok på beställningen från dom där schreinerwerkzeuge-schmid.de. Det står det ska vara gratis frakt inom eu om man handlar för över 350€, vilket jag ska göra. När jag klicka mig genom kassan och skriver in mina uppgifter o klickar vidare till versendung är enda alternativet "selbstabholung", vilket jag tolkar som att åka o hämta grejerna i deras affär. Har mailat dom men inte fått svar. Hilfe bitte!

Förstår inte, jag får aldrig det problemet. Det finns ju två alternativ vanligen - DHL eller att hämta (vilket som du säger är svårt). Har du registrerat dig och uppgett adress i Sverige osv?

Ja, jag registrerade mig och uppgav sverige, men gjorde det "i kassan", kanske ska prova att logga in först nu när jag har ett kundnummer, och sen stoppa sakerna i shoppingvagnen.

Testa igen, annars svarar dom som sagt snabbt på mail. På engelska.

Jag testade för en stund sen att logga in och fick meddelande att mitt konto är deaktiverat (jag öppnade det igår). Prova att öppna nytt konto med samma mailadress men fick svar att det redan fanns ett konto på den mailadressen. :(. Sen tröttnade jag.

Jag har köpt sågklingor från aw-tools. Det fungerade bra. Snabb leverans och rätt varor till bra pris

Ola jag råkade ut för samma sak i förrgår när jag la en beställning. Fanns inget alternativ mer än Hämta i butik. Vad jag förstått i mailkonversationen var att jag hade en Festool skena med som jag måste betala extra för då det är skrymmande frakt... :-S

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.