prototypen prototypen skrev:
Bara en dum fråga, är det samma vinkel på konorna från olika bilar?

Protte
Nej, det finns 1/8 och 1/10 ...

Sen skiljer konmåtten, och det gör rätt stor skillnad.. Miatan har 12 mm, och de Ascona-spindelleder jag köpt har 13,2 mm.. De där 1,2 mm gör att den gängade delen inte ens sticker upp ur spindelleden...

• Närbild av en spindelled monterad på en bil, skillnaderna i konmått synligt mellan delarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hus tomte
Spindelled med specifikationsdiagram och tekniska egenskaper på skärm från katalogwebbplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hus tomte
Vw LT40

M14 i kulleden, blir för stort... :)

Violina Violina skrev:
[länk]
För liten! :giggle:

Sen vet jag ju att imprezans spindelled har m12 (åtminstone den hubben vilar på) men den har ju en annorlunda fastsättning..

Violina Violina skrev:
Sen vet jag ju att imprezans spindelled har m12 (åtminstone den hubben vilar på) men den har ju en annorlunda fastsättning..
Vilken generation?

Edit: kollade på alla, de har annan kona, 1/6...

Minst den klassiska (upp till 00) men skulle tippa på ända fram till hatchbacken kom

Edit: de har iaf framvagnar som går att byta fritt (även om spindelleden är något olika på de med stål vs aluminium bärarmar)

Violina Violina skrev:
Minst den klassiska (upp till 00) men skulle tippa på ända fram till hatchbacken kom

Edit: de har iaf framvagnar som går att byta fritt (även om spindelleden är något olika på de med stål vs aluminium bärarmar)
Det verkar vara samma på typ alla större Subaru.. (y):)

• Gilla
Violina
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det verkar vara samma på typ alla större Subaru.. (y):)
Du skulle ha 1/8 kona?

Violina Violina skrev:
Du skulle ha 1/8 kona?
Jao..

Hur ska du fästa den i bärarmen? Eller ska du ha en styrled?

Violina Violina skrev:
Hur ska du fästa den i bärarmen? Eller ska du ha en styrled?
Det är det som är problemet, original sitter med pressfit och jag är en svarv kort...

Hade det gått att hitta en skruvad spindelled hade det varit så mycket enklare att göra de övre bärarmarna... Den undre är skruvad redan..
Jag har gått igenom nästan hela Sidems katalog, och det verkar vara extremt ovanligt med skruvade övre spindelleder, och ännu sällsyntare med såpass små som miatan har.... Det finns liksom inga andra småbilar med dubbla a-armar, de har macpärson allihopa...

Ja... skulle det kunna finnas en fyrhjuling med den typen av upphängning? :thinking:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.