234 653 läst · 634 svar
235k läst
634 svar
Tillbyggnad 35m² - Hur svårt kan det va?
Klassisk nit som jag själv gått på. Men bra att du upptäckte det. (Det gjorde inte jag så jag vet vad jag ska göra i sommar, plocka upp golvet på ovanvåningen i stugan och lyfta sista raden med reglar 20mm, om jag pallar..)
Ajdå, ja det är värre med golvet på så att jag upptäckte det nu va skönt.O olofh skrev:
Jag har ju 2 alternativ.
1. Sala på reglarna, då måste jag ha tillgång till en bra klyvsåg vilket jag inte har.
2. Jacka ur reglarna den delen som sticker in under huset. Tappar ju aningen i bärighet då men det borde väl vara marginellt?
ja, låter väl lite större jobb än vad det blir. Det är inte inrett och bara lösa skivor på så ska bara lyfta bort det från sista raderna och sala på. Jag tror det är enklare att sala på än jacka ur. Ska du jacka ur och få det bra tror jag nästan du får skriva ner dem och så du kommer åt med sågmaah skrev:Ajdå, ja det är värre med golvet på så att jag upptäckte det nu va skönt.
Jag har ju 2 alternativ.
1. Sala på reglarna, då måste jag ha tillgång till en bra klyvsåg vilket jag inte har.
2. Jacka ur reglarna den delen som sticker in under huset. Tappar ju aningen i bärighet då men det borde väl vara marginellt?
Ja då behöver jag lossa bärlinorna så dom går att dra ut en bit och sen jacka ur med sticksågen.O olofh skrev:
Dom väger ju runt 100kg så det blir klart omständighet.
Tror grannen har en ny klyvsåg så jag kan nog be han om hjälp
Annars ber du de på brädgården klyva till de, är ju inte många meter de handlar om. kostar väl nån hundring eller en fika till dem
Det blev en leverans av material idag.
Att få det perfekt packat, plastat och avställt precis där man vill för 650kr är otroligt bra.
Smög in en ny fogsvans och multivinkel i budgeten med.
Hoppas på ok väder i morgon så jag kan få något gjort. Är väldigt sugen på att börja med bjälklaget men jag misstänker att det kommer gå några timmar på att få bärlinorna prefekt innan jag börjar med det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Att få det perfekt packat, plastat och avställt precis där man vill för 650kr är otroligt bra.
Smög in en ny fogsvans och multivinkel i budgeten med.
Logga in
Skapa konto
Hoppas på ok väder i morgon så jag kan få något gjort. Är väldigt sugen på att börja med bjälklaget men jag misstänker att det kommer gå några timmar på att få bärlinorna prefekt innan jag börjar med det.
Ja det är ett riktigt bra pris!
Har 20 min enkel resa till bygghandeln så jag försöker undvika att åka och handla själv.
Är dock risk för att jag behöver åka och köpa några 45x95 i morgon.
Surt att lägga 1 timme på det.
Har 20 min enkel resa till bygghandeln så jag försöker undvika att åka och handla själv.
Är dock risk för att jag behöver åka och köpa några 45x95 i morgon.
Surt att lägga 1 timme på det.
Nu har jag salat på bärlinorna så det diffar ca 5mm, det får duga.
Ingen idé att lägga en massa tid på att få det på millimetern rätt när befintliga huset redan är snett tänker jag.
Fick inviga spikpistolen idag med!
Väldigt lätt att använda och justera slagdjupet på. Låter inte heller så farligt, det är ett ganska "snällt" ljud så hörselskydd är inte ett måste.
Ingen idé att lägga en massa tid på att få det på millimetern rätt när befintliga huset redan är snett tänker jag.
Logga in
Skapa konto
Väldigt lätt att använda och justera slagdjupet på. Låter inte heller så farligt, det är ett ganska "snällt" ljud så hörselskydd är inte ett måste.
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Fantastiskt låg siffra för bygglovet.maah skrev:
Eller rättare sagt en hyfsat ok summa.
Vi hamnar runt 60.000kr för vårt som är en 160m2 oisolerad förrådsbyggnad på landet.
Ser smutt ut!maah skrev:Nu har jag salat på bärlinorna så det diffar ca 5mm, det får duga.
[bild]
[video]
Hur är den att spika panel med?
Typ 95mm.
Ville köpa en sådan, men svärfar ville spika för hand.
160m2 golvyta.