234 817 läst · 634 svar
235k läst
634 svar
Tillbyggnad 35m² - Hur svårt kan det va?
Det är vad jag hört se denna länk.M mats.r.nilsson skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/problem-med-laektavstandet-hjaelp.130180/
Fin katt föresten!
Provkörde vinschen på riktigt idag med hjälp av frun. Vi fick upp en pall pannor på 15 min, vilket är riktigt snabbt tycker jag. Det är ganska tungt med en bunt pannor, ca 25kg, så det fick räcka för denna gång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Ett tips är att göra tolken så den går från överkant till överkant(inte överkant-underkant) lättare få raka rader då.maah skrev:Lite svalare idag så jag läktade klart på den sidan som va kvar.
[bild] [bild]
Sen la jag ut dom gamla pannorna, det gick förvånansvärt enkelt att lägga åt fel håll.
[bild]
Oumbärligt hjälpmedel för att få krokig läkt på plats.
Perfekt när man kan ställa sig på den och tvinga läkten på plats.
Lyckades bara spika fast den en gång!
[bild] [bild]
Du kan ju trösta dig med att det är iaf inte så snett att det syns på bilderna
Det finns inga dåliga väder i garaget!
Fick leverans av 402m panel idag. Passar perfekt att måla lite i garaget på kvällen.
Kommer ta sin tid då jag bara får plats med 10 brädor åt gången. Men det är rätt trevligt att gå ut i garaget, lyssna på radio och måla lite på kvällen.
Fick leverans av 402m panel idag. Passar perfekt att måla lite i garaget på kvällen.
Kommer ta sin tid då jag bara får plats med 10 brädor åt gången. Men det är rätt trevligt att gå ut i garaget, lyssna på radio och måla lite på kvällen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Efter fredagsmiddagen blev det lite pannor. Fick ut 15-20 buntar. Går ganska fort men hur man än gör är det oergonomiskt, känns i ryggen nu.
Känns som att det här är på håret att plåten täcker. Hur gör man annars? Bredare plåt eller klyva pannorna, vilka då blir väldigt smala?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Känns som att det här är på håret att plåten täcker. Hur gör man annars? Bredare plåt eller klyva pannorna, vilka då blir väldigt smala?
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Om du ska skapa en panna så måste du kapa den på toppen, eller åtminstone ska ju plåten gå ner i dalen på pannan, och då är det fördelaktigt om du kapar pannan i toppen. Så att det blir ett ordentligt hinder för att vatten tränger in. Så om du inte får in en "halv" panna så hade jag kört på en bredare plåt, även om det kanske inte är lika snyggt.
Får även passa på att säga att det har varit riktigt kul att följa ditt projekt, riktigt bra jobbat!
Får även passa på att säga att det har varit riktigt kul att följa ditt projekt, riktigt bra jobbat!