19 069 läst · 151 svar
19k läst
151 svar
Tillåtet att krossa och gräva ned gamla betongpannor på tomten?
Oj oj. Oja sig lagom 😁.R Rejäl skrev:
Att avgöra vad som är byggavfall eller inte, kan sysselsätta ett helt kompani kommunbyrokrater. Så vill man inte få höjd kommunalskatt är man tyst och återanvänder dom som prima fylle, eller slänger dom i sin skrothög.
Är du den Morderna versionen av:Intet skrev:
du kn ju kommentera de andra förslagen på användning, förslag där det fyller wtt återbrukat syfte…. Och inte är ”nergrävda i naturen”. Du skulle nog kunna göra en stenkista med det, det är inte heller ”nergrävt i naturen” för att bli av med det.R Rejäl skrev:
Varför ska jag argumentera med en inte bryr sig om avfallsregler/lagar?F fsn skrev:
Det finns ju folk som eldar upp sopor, madrasser och hävdar sin rätt i vissa trådar..
Vad du och andra gör är upp till er men att säga att man får gräva ner byggavfall är fel!
Det blir ju lite löjligt att argumentera mot de som har exakt samma anala inställning som dig eller hur? Jag tror snarare att det inte alls var kul längre när det inte uppenbart var ”neegrävt” för att gömmas längre utan hade ett syfte.R Rejäl skrev:
Fattar inte vart du vill komma!! men så är det att vill du bara jiddra om vad du anser så skriv till någon som bryr sig om dig eller prata med dina vänner om dina behov av att skräpa ner eller vad det nu är som du vill!!!F fsn skrev:
Skönt att du verkligen kan svara på de specifika frågorna, det ger dig en så proffessionell aura .🤣R Rejäl skrev:
Vilket är typiskt SvensktR Rejäl skrev:
Vi har lagar och regler som hela tiden bryts mot av stora spelare helt utan konsekvens, men individen kan knappt andas utan böter.
Ren ny betong som råkat spillas vid sidan av gjutformen under gjutning ska behandlas på samma sätt som kontaminerad gammal betong från låt oss säga en oven bilverkstads oljegrop.
Eller har jag missat något (jag erkänner att jag inte läst alltför djupt i den texten).