J Jarlsgård skrev:
Har ni en våning ovanför? I annat fall har jag ett förslag som e sjukt läckert!
Nej tyvärr, tvärtom! Vi har en källare under :D

Eftersom badrummet ska breddas cirka 1 meter där vi tidigare haft garderober så valde vi att flytta dem redan nu. Två av garderoberna får mellanlanda lite i hallen mitt emot. :)

• Stort vitt skåp, svarta handtag, modernt rum, ytterkläder, ren design, hall, grått golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt hallinteriör med vita väggar, inbyggd belysning, träliknande golv, och speglad garderob.
    Skapa konto
  • Ett rum med ljusgrått golv, vita skjutdörrsgarderober, matta och fönster. Verktyg och prylar på golvet.
    Skapa konto
fredrikchail fredrikchail skrev:
Nej tyvärr, tvärtom! Vi har en källare under :D
Då hade kanske ett ljusschakt med takfönster kunnat vara en läcker detalj!

Vad blir de för mått på nya badrummet?

Redigerat:
J Jarlsgård skrev:
Då hade kanske ett ljusschakt med takfönster kunnat vara en läcker detalj!

Vad blir de för mått på nya badrummet?
Ja, det hade varit riktigt läckert!

det blir cirka 1600x2800 :D

• Gilla
JPC-CONSULT
  • Laddar…
Så här ser badrummet ut i dagsläget och måtten är ganska nära verkligheten.

• Arkitektonisk ritning av ett badrum med mått, inkluderar badkar, handfat och toalett.
    Skapa konto
  • Schematisk illustration av ett litet badrum med dusch, toalett och handfat. Enkel, modern design.
    Skapa konto
  • Gilla
JPC-CONSULT
  • Laddar…
Vår tanke med det nya badrummet är ungefär såhär. Finns det något bättre sätt att möblera på? Sätta dörren på annat ställe? Tar gärna emot förslag från andra, så man inte låser sig vid en tanke :) Vi kommer mest troligt att köra på kommod med dubbla handfat, vägghängd toalett och dusch som är minst 90x90.

• Badrumsplanritning med mått, badkar, handfat och toalett.
    Skapa konto
  • Enkel badrumsinredning med handfat, spegel, dusch och toalett i en skissad stil.
    Skapa konto
  • Gilla
JPC-CONSULT
  • Laddar…
Med tanke på måtten ni får och om det inte finns någon direkt vinning i att flytta dörren så hade jag låtit dörren vara där den är, kört dusch likt det redovisade med wcn bredvid och sedan kommod rakt över. Då maximerar ni ytan bättre skulle jag säga :)

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Med tanke på måtten ni får och om det inte finns någon direkt vinning i att flytta dörren så hade jag låtit dörren vara där den är, kört dusch likt det redovisade med wcn bredvid och sedan kommod rakt över. Då maximerar ni ytan bättre skulle jag säga :)
tack för det! Jag är inte helt hundra på vad du menar :) har du möjlighet att slänga in en bild eller något så man hänger med? Sorry att jag är trög :crysmile:

Vårt badrum som vi precis renoverat är lite snarlikt, dock lite längre. Vi har dock toaletten närmast duschen istället för kommoden.

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
BirgitS
Vår tanke med det nya badrummet är ungefär såhär. Finns det något bättre sätt att möblera på? Sätta dörren på annat ställe? Tar gärna emot förslag från andra, så man inte låser sig vid en tanke :) Vi kommer mest troligt att köra på kommod med dubbla handfat, vägghängd toalett och dusch som är minst 90x90.
Jag föreslår att toaletten sätts lite längre från väggen så att det blir lättare att städa sidan av den och att man inte slår knäet i väggen. Helst 40 cm från mitten av toaletten till väggen.

Vi har numera en dusch som är 80 x 100 cm (80 på den sida där blandaren är) och jag tycker det känns rymligare än den tidigare 90x90.

Redigerat:
  • Gilla
fredrikchail och 1 till
  • Laddar…
M minitoy skrev:
Vårt badrum som vi precis renoverat är lite snarlikt, dock lite längre. Vi har dock toaletten närmast duschen istället för kommoden.
Jaha där ser man! Jag antar att ni är nöjda med placeringen? :D Vår placering av toaletten är på grund av att avluftningen ska döljas i den nya väggen, så vi kommer bygga den tillräckligt bred så det går. Väggen till köket är alldeles för tunn för att dölja avluftningen i och där vill vi inte gärna sadla på för mycket eftersom det är nog ”trångt” med 1600 mellan vägg :)

BirgitS BirgitS skrev:
Jag föreslår att toaletten sätts lite längre från väggen så att det blir lättare att städa sidan av den och att man inte slår knäet i väggen. Helst 40 cm från mitten av toaletten till väggen.

Vi har numera en dusch som är 80 x 100 cm (80 på den sida där blandaren är) och jag tycker det känns rymligare än den tidigare 90x90.
Tack för tipsen! Riktigt värdefullt att få ta del av :D ja, 100x80 kan jag tänka mig känns mer rymligt! Det ska vi absolut kolla upp! (y)

Tack för tipsen! Riktigt värdefullt att få ta del av :D ja, 100x80 kan jag tänka mig känns mer rymligt! Det ska vi absolut kolla upp! (y)
Har ni ett till badrum? Finns det barn i bilden?

Vår dusch är 120*115 vilket visat sig vara guld när man ska duscha barnen (då de är för små för att duscha själva).

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Har ni ett till badrum? Finns det barn i bilden?

Vår dusch är 120*115 vilket visat sig vara guld när man ska duscha barnen (då de är för små för att duscha själva).
vi har ett badkar i källaren, som vi använder just nu. Vi har en dotter på 1,5 år och en till på väg. 120x115 känns ju jäkligt rymligt. Är det duschväggar eller kabin?

vi har ett badkar i källaren, som vi använder just nu. Vi har en dotter på 1,5 år och en till på väg. 120x115 känns ju jäkligt rymligt. Går man in mitt på kabinen då?
Det är sjukt rymligt också :crysmile: aldrig någon risk att slå i armbågarna i väggarna.. Vi gick ifrån en sned 70*90 till detta och wow, var som en ny värld!

Modernt badrum med duschhörna, glasdörrar, vit kakel, handdukshängare och handfat.
Skapa konto

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.