259 533 läst · 943 svar
260k läst
943 svar
Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete
just nu är den ungefär mitt på långsidan, men vi är inne på att sätta den så nära hörnet som möjligt. Det är dels för att inte sabba utrymme på väggen och även för att kunna ha mer på väggen i hallen eftersom det är relativt smalt därÅsa Lund skrev:
Det känns dumt att ta bort garderober (man kan aldrig ha för mycket förvaringsutrymme) bara för att få ett extra handfat i badrummet. Själv hade jag försökt få till det i nuvarande utrymme.
Och som någon nämnde är det alltid bra om det finns plats att installera ett badkar i framtiden. Om ni nu ska ta bort fönstret finns det ingen anledning att flytta duschen. Ni skulle ju t.o.m. kunna ha ett badkar med skjutbara glasdörrar på, så har ni både badkar/dusch.
Och som någon nämnde är det alltid bra om det finns plats att installera ett badkar i framtiden. Om ni nu ska ta bort fönstret finns det ingen anledning att flytta duschen. Ni skulle ju t.o.m. kunna ha ett badkar med skjutbara glasdörrar på, så har ni både badkar/dusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för det! Nej precis, duschen kommer ju tekniskt sett inte flyttas, utan enbart brunn och blandare. Vi tar inte bort garderober bara för att få ett extra handfat, utan det är den trånga känslan vi vill få bort, speciellt om man på ex morgon ska göra i ordning två barn osv. Gällande förvaring har vi tänkt ha garderober på ett annat ställe i hallen framöver. Så som badrummet är idag är det alldeles för trångt, så vi kommer inte behålla det som det är idagTickyNucker skrev:Det känns dumt att ta bort garderober (man kan aldrig ha för mycket förvaringsutrymme) bara för att få ett extra handfat i badrummet. Själv hade jag försökt få till det i nuvarande utrymme.
Och som någon nämnde är det alltid bra om det finns plats att installera ett badkar i framtiden. Om ni nu ska ta bort fönstret finns det ingen anledning att flytta duschen. Ni skulle ju t.o.m. kunna ha ett badkar med skjutbara glasdörrar på, så har ni både badkar/dusch. [bild]
Då har vi plockat bort isolering på rören i tvättstugan. De nya rören kommer att dras härifrån och så blir det fördelare här. Nya avloppen kommer också gå på den gamla stammen
Här kommer förebilder innan vi börjar riva