fredrikchail fredrikchail skrev:
Vi har faktiskt köpt ett handfat med kommod som har väldigt litet djup, som jag tror kommer bli rätt bra där inne. Jämfört med ditt handfat är vårt betydligt mindre :D
kommoden i fråga!
 
  • En ny kommod i en outredd källarlokal med ojämna väggar och rör på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja den kommoden är inga bekymmer, kom på mig själv nyss med just det :crysmile: våran bygger 30 cm från väggen :)

Jag har för tillfället 10*10 på golvet (känns lite plottrigt tycker jag) och 15*30 på väggen. Men vår kommer göras om för att en viss glad amatör glömde prima så hela högra väggen har släppt, fogen håller samman allt :rofl: bara går och väntar på dagen då det rasar ihop... Förhoppningsvis kommer den inte innan jag får tillfälle att riva den själv!

Men min plan för vår toa är som sagt att gå upp till 30*30, det blir exakt 3st på bredden. Och förblir det en toa så kommer jag strunta i kakel på väggen och enbart sätta sockel.
Får jag däremot igenom att göra Sveriges minsta badrum så kommer det bli 25*45 på väggarna.

Och det jag sa med sockel innan, där antog jag att ni ska måla väggarna. Om ni inte ska göra det utan kakla, skit då i sockeln (y) då e det snyggare att köra samma kakel på hela väggen :)
 
  • Gilla
Ravinen 9
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Ja den kommoden är inga bekymmer, kom på mig själv nyss med just det :crysmile: våran bygger 30 cm från väggen :)

Jag har för tillfället 10*10 på golvet (känns lite plottrigt tycker jag) och 15*30 på väggen. Men vår kommer göras om för att en viss glad amatör glömde prima så hela högra väggen har släppt, fogen håller samman allt :rofl: bara går och väntar på dagen då det rasar ihop... Förhoppningsvis kommer den inte innan jag får tillfälle att riva den själv!

Men min plan för vår toa är som sagt att gå upp till 30*30, det blir exakt 3st på bredden. Och förblir det en toa så kommer jag strunta i kakel på väggen och enbart sätta sockel.
Får jag däremot igenom att göra Sveriges minsta badrum så kommer det bli 25*45 på väggarna.

Och det jag sa med sockel innan, där antog jag att ni ska måla väggarna. Om ni inte ska göra det utan kakla, skit då i sockeln (y) då e det snyggare att köra samma kakel på hela väggen :)
haha nej, jag tror inte heller det blir några problem vår kommod bygger 23 cm från vägg (y)

okej, det är nog vettigt som du säger med 3 i bredd (dvs välja 30x30) tyckte dock er kombo var rätt snygg, speciellt plattorna på väggen! Haha vad trist gällande väggen, håller tummarna för er :rofl:

ja, vi kommer att kakla väggarna också! Då förstår jag vad du menar. Vi har nämligen en sockel på toan uppe, även om det är helkaklat så därför tänkte jag om det var så du menade :D

Sveriges minsta badrum? Hur vet du vad ”rekordet” ligger på? :cool:
 
fredrikchail fredrikchail skrev:
haha nej, jag tror inte heller det blir några problem vår kommod bygger 23 cm från vägg (y)

okej, det är nog vettigt som du säger med 3 i bredd (dvs välja 30x30) tyckte dock er kombo var rätt snygg, speciellt plattorna på väggen! Haha vad trist gällande väggen, håller tummarna för er :rofl:

ja, vi kommer att kakla väggarna också! Då förstår jag vad du menar. Vi har nämligen en sockel på toan uppe, även om det är helkaklat så därför tänkte jag om det var så du menade :D

Sveriges minsta badrum? Hur vet du vad ”rekordet” ligger på? :cool:
Ja plattorna på väggen funkar bra, och de är ju 30 breda så man får en rätt bra känsla. Och jag älskar när det är så hela plattor som möjligt, minimalt spill är guld i mina ögon :love:

Haha, der vet jag inte :crysmile: men blir det badrum av det så blir det på hutlösa 1.9m².. Tror inte många kan säga att de har mindre badrum än så :cool:
 
J Jarlsgård skrev:
Ja plattorna på väggen funkar bra, och de är ju 30 breda så man får en rätt bra känsla. Och jag älskar när det är så hela plattor som möjligt, minimalt spill är guld i mina ögon :love:

Haha, der vet jag inte :crysmile: men blir det badrum av det så blir det på hutlösa 1.9m².. Tror inte många kan säga att de har mindre badrum än så :cool:
ja jag håller med dig! :D Vår golvyta är ju 1.911 kvm så då ligger vi åtminstone nära :cool:
 
Inhandlat kakel och klinker. Vi valde 30x30 gråa klinker till golvet och 20x30 vita kakelplattor till väggarna. Tack för alla tips och råd från er (y)
 
  • Gråa klinkerplattor och vita kakelplattor uppstaplade på varandra på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprocess av badrumsgolv med nya grå 30x30 klinkerplattor på ojämnt underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppnad förpackning med ett grått 30x30 cm klinkerplatta på ett brunt kaklat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JA”Snabbe” och 5 till
  • Laddar…
Vi har även inhandlat den elektriska golvvärmen, flytspackel och primer!
 
  • Material för golvvärmeinstallation: värmekablar, flytspackelsäckar och primerflaska på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JA”Snabbe” och 2 till
  • Laddar…
fredrikchail fredrikchail skrev:
Inhandlat kakel och klinker. Vi valde 30x30 gråa klinker till golvet och 20x30 vita kakelplattor till väggarna. Tack för alla tips och råd från er (y)
Det kommer bli toppen. Längtar redan efter nya bilder ;):D
 
M minitoy skrev:
Det kommer bli toppen. Längtar redan efter nya bilder ;):D
vad roligt!! :D
 
Bilar bort en del av slipsatsen som satt rätt så löst. Pratade med killen som sålde flytspacklet som sa att allt sånt ska bort.
 
  • Rivningsavfall med lösa betongbitar och gammal spackel på ett golv i renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med borttaget slipsats och betongrester på ett bygge i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Mitt i allt detta ser vi ett rör som inte alls är vackert.. så det kommer att bli så att vi bilar upp befintliga rör och byter ut dem när vi ändå håller på. Känns inte bra att lämna dessa såhär.
 
  • Synligt rör som löper på en skadad betongvägg med flagnande färg och ojämna ytor, indikerande renoveringsbehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamla rostiga rör som är delvis inbäddade i betong och ska ersättas under en renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
PellePeps och 2 till
  • Laddar…
Röret är frigjort!
 
  • Ett frilagt rör vid en vägg och golvkant med synlig spackel och gammal färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett frilagt avloppsrör i ett utgrävt betonggolv med synliga rör och kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ati och 1 till
  • Laddar…
Om du ändå ska dra nya rör så hade jag dragit de nya på ett godkänt sätt :D
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Om du ändå ska dra nya rör så hade jag dragit de nya på ett godkänt sätt :D
ja, det är tanken! Tack för tipset :D
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Undrar om rosten blivit pga det påkopplade kopparröret. Galvanisk ström.
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.