M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 555 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 555 inlägg
Nedan en skiss på en möbel baserad på "Tidningsrullbord" från möbelföretaget Norrgavel (https://norrgavel.se/mobler/bord/soffbord-smabord/tidningsrullbord-bjork).
Hur tror ni den fogas ihop?
Plugg känns som att det inte skulle hålla så därför har jag ritat lite kraftigare fogar i skissen. Vad tror ni? Tips på förbättringar?
Hur tror ni den fogas ihop?
Plugg känns som att det inte skulle hålla så därför har jag ritat lite kraftigare fogar i skissen. Vad tror ni? Tips på förbättringar?

Plugg mellan skivorna, troligen ganska många och sen rejält hoppressat vid limning så den liggande skivans ändträ ligger hårt an mot den ståendes yta. Antagligen grövre och av bättre virke än de man köper från byggladan. Alternativ flera blinda tappar formade ur ändan av den liggande skivan.
Att göra ett spår i den stående för att foga in den liggande i tror jag försvagar den stående för mycket.
Rent estetiskt skulle jag vilja ta bort nästan alla raka linjer, tycker förlagan ser ut som om någon varit lat i CAD-programmet, men jag misstänker att du gillar utseendet.
Att göra ett spår i den stående för att foga in den liggande i tror jag försvagar den stående för mycket.
Rent estetiskt skulle jag vilja ta bort nästan alla raka linjer, tycker förlagan ser ut som om någon varit lat i CAD-programmet, men jag misstänker att du gillar utseendet.
Klicka här för att svara