Självklart betalar jag för besvär och frakt. Jag bor som sagt i Umeå men har en kompis som bor 6.5 mil från Karlstad. Ska se om han är intresserad att hämta

Dumper: Du har pm.

Söker fortfarande underdel / reservdelsmaskin. Betalar självklart och står för frakten.

Söker ett laddstationskort till s520 2016års modell

Jag har ett kort, ser det ut såhär?

• Elektronikkort med kondensatorer, integrerade kretsar och svart kylfläns, upplagt på en grå yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en hel del delar till tianchen/exgain
Hojta om ni behöver något

Det på bilderna .Samt en komplett maskin

• Elektronikkomponenter och verktyg utspridda på ett bord, inklusive kretskort och kablar.
    Skapa konto
  • Strömförsörjning och kablar på en röd stol, del av en större maskin, i ett verkstadsrum.
    Skapa konto
Min S510 från 2013 har nu lagt av helt o tar inte laddning.
Någon som har ett begagnat batteri?

Treknab; innan du skaffar ett nytt batteri kan det vara idé att kolla om den interna spänningsmätningen i klipparen är OK. Kolla vilken spänning som klipparen visar i displayen och mät sedan rakt över batteriet (inne i klipparen, inte på laddpiggarna).

Min S510 tog laddning allt sämre tills den inte ville mer alls. Min tanke då var att byta cellerna i batteriet, men jag provade först att mäta rakt över batteriet. Det visade sig då att batteriet var OK, men klipparen trodde att spänningen var för låg och reagerade därefter. Troligen ett fel någonstans på moderkortet. Jag försökte utan framgång att hitta den felaktiga kretsen, och försökte i ett sista desperat försök med att baka kretskortet, men patienten dog på operationsbordet.

Söker ett helt underrede till en S510. Plasten runt fästet till höger framhjul har spruckit på min trotjänare.

Kan ha ett liggandes!

Gött! Kolla upp och återkom med vad du finner. :)

M Mäcen skrev:
Söker ett helt underrede till en S510. Plasten runt fästet till höger framhjul har spruckit på min trotjänare.
Heja.
Har något el några liggandes så hör av dig om du inte får tag på nåt.

mvh Tomasso

Hej jag har en nypensionerad S510 som någon kan få ta över som reservdelsmaskin. Gick bara korta rundor i höstas så batteriet verkar svagt. Underredet är lagat så framhjulen sitter på en ditskruvad rostfri plåt och jag minns att jag gjort förstärkning invändigt runt ett eller båda bakhjulen. Finns i södra småland, finns inget intresse blir det nog elskroten inom någon vecka.
Mvh

Heja.

Skrotat den än?
Annars kan vi se vad som kan göras.

mvh Tomas

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.