Hej, Upptäckte att mitt batteri på min S510 verkar nästan slut. Den går bara en 10 minuter innan den vill åka hem. Den går inte upp till mer än 26.8 V vid laddning. Är det någon som har ett fungerande batteri som man kan köpa? Nytt kostar 1500 kr hos Veikko och jag vill inte lägga så mycket på denna gamla maskin som bara rymmer och krånglar. Eller kan det vara något annat fel. Den funkade i höstas.

Har nog ett från 2015 i bra skick pm mig

Heio.

Har köpt hem ett gäng batteri celler som jag tänker testa....i mån av tid.
Då det bara brukar vara enstaka celler som pajar tänkte jag försöka byta dom och se hur pass bra det lyckas.
Tänker åxå byta alla celler från original på 2200mA till 9800mA.
Ska bli spännande å se hur länge den går på en laddning. Och hur lång tid laddningen tar. Litet pillande då men man slipper det extra batteriet som hänger där bak.
Så kanske något eller några "utslitna" batterier kan vara av intresse om nån har.

Jag har en S520 där klippmotorn la av i höstas.
Den har faktiskt gått förhållandevis bra sista två somrarna, men nu blir det nog ändå en husqvarna som får sköta detta.
Nån som vill köpa en hög med prylar till dessa s520, (passar väl långt till s510 också)
Komplett klippare med laddstation, (klippmotorn lagt av).
I övrigt ska allt funka.
Har dessutom 2 extra batterier, alla är i hyfsat skick. Har kört klipparen med dubbla batterier senaste åren och är det torrt och fint ute kan den gå över 5 timmar på en laddning.
Finns också 1 extra kort till laddstationen, 1 drivmotor för hjul, ett extra huvudkretskort och extra drivhjul (de med piggar)

Nån som vill ha prylarna för en 500:-?
Skicka PM.

Alternativt söker jag en klippmotorn själv, så kan den bytas, så får den jobba vidare i stugan =)

Redigerat:
T Tavvo skrev:
Jag har en S520 där klippmotorn la av i höstas.
Den har faktiskt gått förhållandevis bra sista två somrarna, men nu blir det nog ändå en husqvarna som får sköta detta.
Nån som vill köpa en hög med prylar till dessa s520, (passar väl långt till s510 också)
Komplett klippare med laddstation, (klippmotorn lagt av).
I övrigt ska allt funka.
Har dessutom 2 extra batterier, alla är i hyfsat skick. Har kört klipparen med dubbla batterier senaste åren och är det torrt och fint ute kan den gå över 5 timmar på en laddning.
Finns också 1 extra kort till laddstationen, 1 drivmotor för hjul, ett extra huvudkretskort och extra drivhjul (de med piggar)

Nån som vill ha prylarna för en 500:-?
Skicka PM.

Alternativt söker jag en klippmotorn själv, så kan den bytas, så får den jobba vidare i stugan =)
Har sålt allt!!

Söker reservdelsmaskin då min har tappat båda framhjulen samt stora delar av plasten i understycket har följt med. Har borrat nya hål men det har svårt att hålla.

Söker du bara bottenplattan?

grymmeoffe grymmeoffe skrev:
Söker du bara bottenplattan?
Exakt men kan köpa en hel defekt maskin med

D Dumper skrev:
Söker reservdelsmaskin då min har tappat båda framhjulen samt stora delar av plasten i understycket har följt med. Har borrat nya hål men det har svårt att hålla.
Har kanske nåt liggande, kan kolla ikväll!

D Dumper skrev:
Jag har en komplett S510 med laddstation stående i garaget. Bortskänkes mot avhämtning. Men Västerbotten är långt från Värmland

Har 2 maskiner o lite reservdelar. 1 maskin är i delar. Var i Värmland?

Ok kanske kan få upp grejer till Säffle inom ett par dagar!

Ok. Jag erbjuder min S510 som bortskänkes i Karlstad. Om någon vill hämta så är det bara att skicka ett pm.

A Anderscurl skrev:
Karlstad
A Anderscurl skrev:
Karlstad
Förstod nu att jag svarar fel person

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.