303 744 läst · 1 096 svar
304k läst
1,1k svar
Thermopool 3x6 på en månad
Proffs bygger vår pool och de låter betongen brinna i 4 veckor.MathiasS skrev:När man bygger yrkesmässigt tror jag faktiskt man återfyller dagen efter. Enligt boken ska man vänta en månad. Så, nånstans däremellan blir bra....
Första linern höll 8 år men redan för ett par år sedan fick jag med ungarnas hjälp 31 små små hål i den, som lagades. Sedan klantade jag till det under en period och körde med för högt pH en höst och då gick ytskiktet på linern, så den var nästan vit nu när jag tog bort den. Så, egentligen hade den funkat ett tag till men eftersom jag hade en extra (första linern hade en missfärgning så fabriken gjorde en till) så tyckte jag det var dags för ett byte.
F fsn skrev:
Katarsis skrev:
Gracias.. den sätter du bara med lite gängtejp eller? Hoppas verkligen inte mina är limmade för då åker Hilti TE-52 fram så får vi se hur kul det är att byta ett ingjutet inlopp. Nån skall ju göra det med. Byter jag så blir det Pahlens rostfria men jag kommer att vända ut och in på allt innan det blir betongbilning.
Inga problem. Var och hur läcker den?F fsn skrev:Gracias.. den sätter du bara med lite gängtejp eller? Hoppas verkligen inte mina är limmade för då åker Hilti TE-52 fram så får vi se hur kul det är att byta ett ingjutet inlopp. Nån skall ju göra det med. Byter jag så blir det Pahlens rostfria men jag kommer att vända ut och in på allt innan det blir betongbilning.
Jag vet inte ens om det behövs tejp. Jag provmonterade den och med packning mellan stängd med handkraft fick jag knappt loss den igen.