55 512 läst · 233 svar
56k läst
233 svar
Thermopool 3,5x7 - självbygge 2022

Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 734 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 734 inlägg
Skulle behöva dammsuga botten. Fick med en slang men begriper inte hur den ska anslutas till bräddavloppet, som är Pahléns rostfria.
Tar jag bort korgen och trycker ner slangänden passar det ganska bra, men sitter inte fast.
Vad missar jag? Känns som det behövs typ en adapter?
Tar jag bort korgen och trycker ner slangänden passar det ganska bra, men sitter inte fast.
Vad missar jag? Känns som det behövs typ en adapter?
Husägare
· Stockholms län
· 312 inlägg
Du måste ha skräpuppsamlaren på plats i bäddavloppet, det är i den som skräpet du dammsuger hamnar. Du vill ju inte ha allt i pumpens sil (det kommer en del dit i alla all).
Någonstans fick du med en vit rund plast platta med ett hål i, där ska du sätta sugslangen, sedan plattan rakt över korgen i utloppet. Slangen ska gå rakt upp och inte genom breddavloppet. Det är bra att försöka fylla slangen med vatten innan du startar, med det är ingen fara om pumpen suger lite luft medan sugslangen fylls helt. Kör pumpen på hög hastighet för att få bra sugeffekt.
Jag dammsög min pool idag, det hade blåst ner en del skräp.
Någonstans fick du med en vit rund plast platta med ett hål i, där ska du sätta sugslangen, sedan plattan rakt över korgen i utloppet. Slangen ska gå rakt upp och inte genom breddavloppet. Det är bra att försöka fylla slangen med vatten innan du startar, med det är ingen fara om pumpen suger lite luft medan sugslangen fylls helt. Kör pumpen på hög hastighet för att få bra sugeffekt.
Jag dammsög min pool idag, det hade blåst ner en del skräp.
Håll ena ändan av slangen mot inloppet under vatten så blåser den snabbt slangen full med vatten. Lägg i "plattan" i skimmern och var sen snabb över med slangen så hinner inte mycket av vattnet läcka ut.7ender skrev:

Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 734 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 734 inlägg
Det finns även plattor med uttag på sidan så att slangen går ut genom bräddavloppetanders07 skrev: