531 476 läst · 11 426 svar
531k läst
11,4k svar
Tesla och kollektivavtal
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Sitter och väntar på min Bolt till kontoret nu, bemöttes av glatt vinkande strejkvakter när jag kom till verkstaden nyss. Får se om de är pratsugna när jag ska åka 😊
Jag är ju nästan en av dem, med i facket som alla andra döda fiskar 😂
Jag är ju nästan en av dem, med i facket som alla andra döda fiskar 😂
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 724 inlägg
Nu gör IF Metall reklam för strejken i Outlook för mig. Det går nog inte så bra för dom
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 304 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 304 inlägg
En enkel lösning på att slippa bli inbeordrad under ledig tid är att alltid svara att man nyss klämt en flaska vin och behöver en taxi för att kunna ta sig till jobbet. Funkar iaf både för piloter och vårdpersonal i min närhet!JanneJanne123 skrev:
Lite svårt att motivera flera veckors drickande ifall man blir inkallad på semestern, men enstaka dagar kan man komma undan😊S swirve skrev:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 304 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 304 inlägg
Medlem
· Uppland
· 1 766 inlägg
För att var väldigt tydlig: EUs direktiv omfattar inte brandmän. Det är en lögn från fack och arbetsgivare.R Rejäl skrev:
Det är ett nationellt beslut:H HenrikHuslöse skrev:
Svensk skärpning nationellt beslut
I Sverige har bestämmelsen avseende arbetstidsförläggning skärpts och förtydligats. De nya bestämmelserna i Sverige, som träder i kraft den 1 oktober 2023, är baserade på ett nationellt beslut och inte på några nya bestämmelser som tagits på EU-nivå.https://sweden.representation.ec.europa.eu/news/dygnsvila-2023-10-03_sv
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 875 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 875 inlägg
Tack, jag blev ju hånad som någon slags foliehatt som påstod det här tidigare, så glädjande med denna tydlighet.R Rejäl skrev:Det är ett nationellt beslut:
Svensk skärpning nationellt beslut
I Sverige har bestämmelsen avseende arbetstidsförläggning skärpts och förtydligats. De nya bestämmelserna i Sverige, som träder i kraft den 1 oktober 2023, är baserade på ett nationellt beslut och inte på några nya bestämmelser som tagits på EU-nivå.
[länk]
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 875 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 875 inlägg
Det är väldigt bekvämt att skylla obekväma saker på EU, så slipper man ta ansvar för dåliga beslut själv. ”EU” brukar väldigt sällan försöka försvara sig som ens andra politiska motståndare, så det är tämligen riskfritt att beskylla EU för vad som helst.R Rejäl skrev: