Siden vi købte vort hus i 2004 har vi ønsket en terrasse hvor solen kommer om eftermiddagen, men andre og mere vigtige renoveringearbejder gjorde at vi først kom i gang i år.
I påsken 2011 begyndte jeg og min søn med at grave plinter ned hvor der ikke i forgejen lå tilstrækkeligstore sten, der var dem der afgjorde formen på terrassen se billede. Den blev på 49m2. Målet tværsover er 8 meter.
I de sten der udgør fundamentet blev boret stolpefødder der blev fæstnet med ceneti o silicone for et totaltætning. Stolpefødder blev placeret lidt tilfældigt af hensyn til de underliggende sten, som der er mange af. Fra 20 - 50 cm under overfladen.
Under terrassen er der plastdug mod ukrudt og 3 tons skærver.
Rammen er 45x170 og de mellemliggende strøer er 45x145. Alt fastgjort med vinkelbeslag eller bjælkesko med gennemgående bolte og skruer. Bræddelaget er lagt på 45x95 men afstend på 60 cm. Gulvet er 28x120, og i midten hvor brædderne mødes er lagt en maturskiffer plade i silicone.
Hele terrassen kostede 11.250 SEK.
Billederne viser hvorledes det er gjort.
I påsken 2011 begyndte jeg og min søn med at grave plinter ned hvor der ikke i forgejen lå tilstrækkeligstore sten, der var dem der afgjorde formen på terrassen se billede. Den blev på 49m2. Målet tværsover er 8 meter.
I de sten der udgør fundamentet blev boret stolpefødder der blev fæstnet med ceneti o silicone for et totaltætning. Stolpefødder blev placeret lidt tilfældigt af hensyn til de underliggende sten, som der er mange af. Fra 20 - 50 cm under overfladen.
Under terrassen er der plastdug mod ukrudt og 3 tons skærver.
Rammen er 45x170 og de mellemliggende strøer er 45x145. Alt fastgjort med vinkelbeslag eller bjælkesko med gennemgående bolte og skruer. Bræddelaget er lagt på 45x95 men afstend på 60 cm. Gulvet er 28x120, og i midten hvor brædderne mødes er lagt en maturskiffer plade i silicone.
Hele terrassen kostede 11.250 SEK.
Billederne viser hvorledes det er gjort.
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"

Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ibland kallt, ibland inte. Husqvarna QR2560K kylskåp 2011
Vitvaror -
Hur blir det på nybyggt hus med värdeår 2011
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Husgrund Älvsbyhus 2011-2012?
Hustillverkare -
Problem med backkamera VW Golf 2011
Övrigt Off Topic -