Vart köper man detta super-medel? :)
 
Man köper det hos Nordsjö-återförsäljare.

Jag vill bara höjja ett varningen finger. Detta är ingen beläggning vad jag fattat för utan en betongbindare. Betongen är fortfarande öppen så det kan bli fläckar osv men ytan är hårdare än vanlig betong genom en kemisk process.

Jag valde det för att det var billigt, bra, snabbt att lägga och så håller jag mina options öppna.

Jag är nöjd så här långt iaf. (3 veckor) men det säger ju inte så mycket. Det är ett shysst alternativ som är billigt och man riskerar inte att det kommer lossna. Skulle man vilja ha något annat så får man väll ta det senare.
 
Fick pris på vanligt betong-olja igår. Skulle gå på ca 2000 för mina 100kvm. Va det som mina vänner på Colorama rekommenderade. Då binder det oxå betongen, blir en något blankare yta och lättare att hålla rent. Tror vi har samma på jobbet och det blir jättefint.
 
Jag behandlade mitt 50m2 garage med betongolja. Köpte beckers. Fick rekomendation att spä ut med 50% lacknafta.
Gick bara åt en 5 litersdunk. Kostade ca 350 kr. 2000 låter som ockerpris. Blev mycket bra och lättsopat golv.
Beckers betongolja blir lite som ett lackat golv fast utan "ytskikt".
Dock helikoptrade jag min platta måååånga gånger så det sög inte åt sig så mycket.

Följde din tråd ett tag då jag började med mitt garage ungefär samtidigt.
 
Skulle börja måla putsen som är mellan innervägg och golv idag... Men jag blev enbart väldigt förbannad! Hur jag än försökte så lyckades jag inte sparmåla vettigt! Spackelspade i skarven, NEJ, tejp, NEJ... inget funkade... så nu har jag svart färg som glidit ut på golvet här och var... Gav upp...

Är helt ide-lös nu... hjälp..
 
går det inte sätta en silvertejp på plattan mot golvet och sedan rolla sockeln?
du kanske behöver maskera väggen också med bred maskeringstejp eller silvertejp om du riskerar få färg där på? låter konstigt om färgen skulle rinna ut på golvet isåfall, försök måla tunnare och inte ta så mycket färg i rollern använd en med väldigt korta hår på och skrapa av den mycket i tråget?
enda tips jag kan komma på...
 
Målar med pensel emot golvet, roller blir nog ännu värre... Väggen är ju samma färg så den spelar inget roll, är just skarven mellan puts och golv som är besvärligt...
 
Ok låter ju som putsen inte suger någon färg alls då? Vanlig betong borde inte vara några problem att måla, bara man målar väldigt tunnt?
Svårt att förstå när man inte ser det framför sig, men kan nog inte hjälpa dig, kan inte så mycket om målning.
Det låter bara konstigt att det skulle vilja rinna ut på golvet, det bör väll alltid gå måla tunnare, eller är färgen extremt blaskig eller tjock?
 
Nu har du missförstått :) Kanske uttryckte mig dumt oxå :)

Alltså jag menar att när jag målar sockeln så kommer jag alltid åt golvet här och var, och det blir inte en skarp kant mellan golv och vägg. Har försökt maskera men det biter dåligt på betongen, och att hålla en spackelspade som tillfällig kant funkar inte heller. Förstår du vad jag menar? :)
 
Vad tycker ni om mitt fina garage :D
 
  • tony-bak-80.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_5300-1-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Garaget ser fint ut! :)
Men vad gör riskokaren där? :rolleyes: :D
 
Ser ut som du löst problemet! Jag missförstog nog ja, men tycker det är konstigt om silvertejp t.ex. inte fäster, med tanke på hur framhjulet ser ut på hojen så verkar din platta vara lite dammig?

Jag köpte en industri-dammsugare innan vi målade mitt golv, tyckte det kunde vara bra att ha inför framtiden också, har även testat suga en del vatten med den och det funkade bra, enda felet på kina-prylen e att den e gjord för just kineser, röret man håller i är så kort att man får böja på ryggen :(
Får väll bygga en adapter någon gång framöver, dessutom gick hjulen sönder nästan direkt bara jag körde över sladden några ggr. men priset var rätt iaf :) Sånna småfel går oftast lösa.

Vad jag märkt hittills missade jag antagligen dammsuga en liten bit vid sockeln på ett par ställen, när jag dammsög där i efterhand så lossnade några mindre färgflagor, svårt att se var man dammsugit och ändå torkade vi plattan med mopp och vatten innan vi målade.
Hur som hellst hoppas jag att det bara var just där, jag har inte dammsugit hela plattan i efterhand men det verkar bara vara där vad jag märkt hittills, och det går nog bättra på senare med en liten pensel om man nu känner behov.

Var just nere i gamla garaget o varmkörde min Suzuki GSXR-1100 -86 med 92ans 1127cc motor, tänkte den skulle få smaka på lite laddtryck i framtiden :cool:
Men nu tände den mest på 3cyl o ville gå i ide i farsans varmgarage.... :surprised:
 
patriklarsson skrev:
Ser ut som du löst problemet! Jag missförstog nog ja, men tycker det är konstigt om silvertejp t.ex. inte fäster, med tanke på hur framhjulet ser ut på hojen så verkar din platta vara lite dammig?

Var just nere i gamla garaget o varmkörde min Suzuki GSXR-1100 -86 med 92ans 1127cc motor, tänkte den skulle få smaka på lite laddtryck i framtiden :cool:
Men nu tände den mest på 3cyl o ville gå i ide i farsans varmgarage.... :surprised:
Nej, det va ungefär såhär långt jag kom innan jag tröttnade på att måla kanten... Så jag har inte löst bekymret, och ja, plattan är lite dammig, men problemet med tejpen är att eftersom plattan är knölig så kan de rinna färg mellan topparna.
Ska olja golvet och hoppas på en jämnare yta att fästa tejpen på :)

Turbohoj är nog roligt, men mitt nyckelben vill inte det :)
 
Immobil skrev:
Garaget ser fint ut! :)
Men vad gör riskokaren där? :rolleyes: :D
Den trivs :D
 
Nu har vi röjt undan inför skurmaskinen. Ska försöka få tag i den i veckan, sen hoppas jag golvet är oljat 2ggr innan helgen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.