Fantastiskt bra jobbat! Garaget blir verkligen TJUSIGT!

Nu får du sluta köra hoj och uppdatera med fler bilder! Hur går det med sovloftet? Blir det inget fönster alls där upp eller vad?
 
Är det inte det ena, så är det de andra, sa flickan med näsblod :) 6 veckor utan arm och jobb. Haha, skrattretande de här garaget :)
 
  • 20090821447-30edit.jpg
  • 20090830479-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20090821435-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åja, det kunde varit värre. :eek:
Du kan väl spika och skruva med den friska armen? :D
 
Du skulle ju hållit dig till 4 hjul!

Allvarligt talat, hoppas du blir återställd så du kan spika/meka utan att ha massa spikar och skit i dig!

// Magnus
 
Ska man va hemma/sjuk från jobbet så ska man vara så frisk/sjuk att man kan göra nåt. :)

Krya på dig!
 
Jag kan spika med en arm, men vad ska jag hålla spiken med? :) Jag är nog snart på banan igen och kan börja göra lite nytta. Under tiden får vi nerfarten till garaget uppgrävd och lägga ner rör så vi slipper eventuella översvämningar när snön smälter. Dränering så att säga.

Mina föräldrar ska låna och inviga gargaget om några veckor med en kräftskiva för sina bekanta. Ska bli kul o visa upp insidan för alla nyfikna grannar :)
 
Då får man väl förutsätta att du också är bjuden. :rolleyes:
Ta det lugnt med snapsarna, så du inte bryter den andra armen. :eek: :D
 
Immobil skrev:
Då får man väl förutsätta att du också är bjuden. :rolleyes:
Ta det lugnt med snapsarna, så du inte bryter den andra armen. :eek: :D
Tänkte jag skulle jobba som dörrvakt :)
 
När man inte kan spika, så kan man nu när man slupit mitellan att rita i Inventor. Har ritat och skissat upp en arbetsbänk med rejäla hyll-plan och lådor osv.

480cm lång och 90cm hög.
Material består av:

40x40x3 fyrkantsprofil
40x20x3 vinkeljärn
bänkskiva okänd
luckor och skåp 16mm MDF.
 
  • Arbetsbänk-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Finns hammare med ett magnetiskt urtag man kan sätta spiken i. :D
 
Tegheim skrev:
Mina föräldrar ska låna och inviga gargaget om några veckor med en kräftskiva för sina bekanta. Ska bli kul o visa upp insidan för alla nyfikna grannar :)
Vi invigde vårt kalas med en 30-års kalas som blev omgjort till bröllop när kommunalrådet stegade in lördag kväll och vigde mig och frugan. Folk blev lite förvånade kan jag säga.

Brorsans kommentar blev - Nu kom han allt jävligt billigt undan.

Sen tittade han sig omkring och sade: Fast han fick ju iofs byga hela jäv** kyrkan.

Kyrkan i dtta fall var 90kvm isolerat garage med golvvärme, 300mm isolering i golvet och 400 i taket samt balkar för telfer, rostfria avlopp, loft osv osv.
 
En bild på hur gårdplanen såg ut innan vi satte grävmaskinen i den. Skulle grävas ur och sänkas och bli rak. Har dock inte tagit kort på detta, men det är så gott som klart nu.

Vi har även grävt ner dränering eftersom garaget ligger ganska lågt. Även takrännan går ut här.

Sen har jag efter lååång tid äntligen hängt upp portarna på sina gångjärn! Så nu går det att öppna och stänga!! :D
 
  • 20090917503-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20090917505-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20090921534-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har vart ute och målat det vita på framsidan. Men jag funderade på en sak. Hur i hela friden gör man enklast för att slippa måla vitt på det gula, eller gult på det vita? Vi utgår ifrån att man redan spikat upp allt!
 
Man målar mycket försiiiktiiigt eller maskar med en spackelspade. ;)
 
Immobil skrev:
Man målar mycket försiiiktiiigt eller maskar med en spackelspade. ;)
Spackel-spade it is! Jag körde med att peta in lite papp bakom fodret, men de tröttnade man ganska fort på! En STOR spackel-spade är ju lösningen! Tackar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.