ullet
Det tog 8 år att bygga Vita huset.

Jag tycker det bästa med Lego är att man kan bygga tillsammans, oavsett ålder. Mina barn som är mellan 4-11 år bygger och leker gärna tillsammans med Lego - och vi föräldrar får också vara med!

Det skulle vara väldigt roligt att få bygga upp Vita huset tillsammans!

Svar: 8 år

Motivering: Min bror och hans son älskar verkligen lego. Detta vore en perfekt julklapp

1. 8 år
2. Mina barn hjälpte till att bygga vårt hus för ett par år sedan. Om vi vinner Lego byggsatsen, så får jag hjälpa dem med byggnationen!

1. 8 år
2. Med en legotokig 11åring och en arkitekt till fru vore detta en fin familjepresent.

1. Enligt blogginlägget tog det 8 år att bygga Vita Huset.

2. Några av de bästa stunderna jag har haft med mina söner är när jag lyckas få dem att slita sig från telefonen eller datorn och bygga lego med mig. Vi har givande diskussioner samtidigt som kreativiteten får flöda. Skulle jag vinna denna byggsats kan vi se fram emot många kvalitetstimmar tillsammans.

Det tog åtta år att bygga Vita Huset.

Med två lego-älskande ungar som bägge två ska vara hemma hela långa höstlovet, så krävs något extra för att huset inte ska bli ett totalt bombnedslag. En lego-sats i form av Vita Huset skulle hålla bägge barnen fängslade i en så pass lång stund att även de vuxna i hemmet kan få lite lugn och ro när det väl nalkas "ledighet", som alla ni småbarnsföräldrar vet sällan blir särskilt lugnt eller ledigt.

1. 8 år
2. Min dotter på 6 år älskar att bygga lego och en byggsats av vita huset hade varit ett perfekt nöje på höstlovet. Själv måste jag jobba på höstlovet men min fru är hemma och får ta hand om alla tre barnen. Att då ha något som sysselsätter minstingen hade suttit fint. Dessutom är det lite extra kul att det just är Vita huset då byggnaden har ett stort symboliskt värde som den Amerikanska demokratins högborg och symbol för frihet och självbestämmande

Svar: 8 år

Jag behöver verkligen en hobby! Jag har tänkt flera gånger att jag ska testa på Lego men aldrig kommit till skott, detta vita hus kan blir mitt start skott!

Svar: 8 år.

Min son som har ADHD älskar att bygga lego och när han har en ny byggsats kan han verkligen få hyperfokus och hålla på i timmar, vilket är fantastiskt både för honom och resten av familjen. Att ha något sånt att roa sig med under kommande ledigheter hade varit perfekt.

1. 8år
2. Jag älskar att bygga Lego, och bygga hus!
Bygger nytt hus just nu, det kostar mycket! Därför hoppas jag att jag vinner Lego 😊

1. 8år.
2. Jag har en dotter som är 6år och tycker om att bygga med Lego. När jag var liten byggde jag mycket med Lego. Det vore en fin present till dottern som hon säkert skulle uppskatta (jag fick nog också vara med och bygga en del).

1. 8år

2. Har varit ett ypperligt tillfälle för att umgås med brorsbarnen ( och bygga vidare på titeln "bästa farbrorn") och bygga lego.
Där dem redan nu börjar visa talang.

1. Åtta år!

2. 🍂 Mina absolut finaste och mysigaste minnen är när vi tänt små värmeljus och sitter tilsammans och pysslar med lego eller pussel sena höstkvällar när regnet knattrar på vindrutan. Jag skulle bli oerhört glad och tacksam om jag vann legotsettet! Det vita huset verkar som det perfekta settet! 🍁🥰

1) 8 år tog det att bygga

2) med tre barn hemma som älskar att leka med lego och en pappa som mer än gärna är "lekledare" (😉) så vore detta en fantastisk kul sysselsättning under höstlovet

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!

[bild]

Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Hur lång tid tog det att bygga Vita huset? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)

2. Motivera varför just du ska vinna

Skriv dina svar i den här tråden.

Tävlingen pågår till den 25 oktober. Lycka till!

----------------

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv. Denna tävling är inte sponsrad.
1. 8 år
2. Om Trump förlorar valet vill jag lära mig vilka svaga punkter konstruktionen av Vita huset har, för att förebygga eventuell stormning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.