9 450 läst · 153 svar
9k läst
153 svar
Avslutad: Vinn en byggsats Vita huset
1. 6 timmar tog det
2. Pojken på 4 år har introducerats i legobyggandet konst. Själv har jag byggd Lego i 35 år. Vi bygger tillsammans och funderar på vinkelväxlar, kraftöverföring, utseende och design. Vita huset skulle passa perfekt!
2. Pojken på 4 år har introducerats i legobyggandet konst. Själv har jag byggd Lego i 35 år. Vi bygger tillsammans och funderar på vinkelväxlar, kraftöverföring, utseende och design. Vita huset skulle passa perfekt!
Det tog åtta år att byggaMarlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
Gör så här för att tävla:
1. Besvara frågan: Hur lång tid tog det att bygga Vita huset? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
2. Motivera varför just du ska vinna
Skriv dina svar i den här tråden.
Tävlingen pågår till den 25 oktober. Lycka till!
----------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv. Denna tävling är inte sponsrad.
Det skulle vara kul med en hobby
Det tog 8 år att bygga Vita Huset.Marlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
1. Besvara frågan: Hur lång tid tog det att bygga Vita huset? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
----------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Jag har två hemmaboende barn med Adhd. Lego är en av få saker som kan få deras fulla uppmärksamhet och koncentration under många timmar.
Det skulle vara fantastiskt att kunna ge dem en sådan mäktig och varaktig present. 😊🙏
1. 8 årMarlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
----------------
2. Jag spenderar mycket tid på att snickra och bygga vårt egna vita hus och det skulle vara fantastiskt att kunna bjuda in hela familjen för att skapa något tillsammans! Kanske finns det inte ett bättre sätt att liva upp en grå höstdag på än med gemenskap och kreativitet? 🍂
8 års byggtid!
Tar gärna emot detta LEGO för att bygga det tillsammans med barnbarnen!
Tar gärna emot detta LEGO för att bygga det tillsammans med barnbarnen!
Det tog åtta år.
Som omväxling till pågående renoveringsprojekt hade det varit trevligt med ett bygge där bitarna passar...😀
Som omväxling till pågående renoveringsprojekt hade det varit trevligt med ett bygge där bitarna passar...😀
8 år!Marlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
----------------
Lego är kul! Perfekt när man har lov och trädgårdssäsongen börjar ta slut om jag vinner kanske jag får tummen ur och fixar klart det runda bord som är tänkt för just legobyggen och liknande..
8 år tog det att bygga Vita Huset.Marlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
----------------
Har ett bonusbarnbarn på 13 år som älskar Lego. Han bygger snabbt och fint de modeller han får framför sig.
Vita Huset vore en rejäl och kul utmaning för honom
Det tog åtta år.
Jag har en son vars STORA intresse är Lego, han funderar alltid på hur han kan bygga om sina byggsatser eller om det går att hitta någon byggsats på nätet som han kan köpa för sin månadspeng. Eftersom han snart fyller år skulle detta bli den perfekta presenten!
Jag har en son vars STORA intresse är Lego, han funderar alltid på hur han kan bygga om sina byggsatser eller om det går att hitta någon byggsats på nätet som han kan köpa för sin månadspeng. Eftersom han snart fyller år skulle detta bli den perfekta presenten!
1. Det tog 8 år att bygga vita huset
2. Har fått mitt schema justerar så jag kommer spendera alla nätter under jul på jobbet och ägna dagarna åt att sova. Att ge barnen något att pyssla med hade underlättat mitt sovande och gjort barnen väldigt glada.
2. Har fått mitt schema justerar så jag kommer spendera alla nätter under jul på jobbet och ägna dagarna åt att sova. Att ge barnen något att pyssla med hade underlättat mitt sovande och gjort barnen väldigt glada.
1. Bygget tog åtta år.Marlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
----------------
2. Höst och vinter är perfekt årstid för att bygga vuxen-Lego vilket Jag har gjort några år nu på ålderns höst. Senaste bygget var Ghostbusters ECTO-1 bil. Har dock aldrig prövat på arkitektur-sortimentet vilket hade varit väldigt trevligt.
Det tog 8 år att bygga Vita Huset.
Jag och min kompis är tokiga att bygga med Lego! Detta skulle vara perfekt för oss att kunna spendera mer tid med varandra, vi ses annars alldeles för sällan.
Jag och min kompis är tokiga att bygga med Lego! Detta skulle vara perfekt för oss att kunna spendera mer tid med varandra, vi ses annars alldeles för sällan.