9 960 läst · 153 svar
10k läst
153 svar
Avslutad: Vinn en byggsats Vita huset
När höstlovet kommer vill jag med barnen på kvällen sitta,
och i frustration en försvunnen LEGO-bit försöka hitta.
Det kan bli möjligt om jag av Bygga Hus en modell får vinna,
av ett vitt hus man i USA kan finna.
8 långa år att bygga det tog,
men snabbare än så bygger vi nog.
och i frustration en försvunnen LEGO-bit försöka hitta.
Det kan bli möjligt om jag av Bygga Hus en modell får vinna,
av ett vitt hus man i USA kan finna.
8 långa år att bygga det tog,
men snabbare än så bygger vi nog.
1. 8 år
2. Detta skulle bli en julklapp till grabben som precis upptäckt "smålego" och kämpar med att räkna pluppar i Lego beskrivningar.
Att pappa behöver vara med och hjälpa till är julklappen till mig själv 😁👍
2. Detta skulle bli en julklapp till grabben som precis upptäckt "smålego" och kämpar med att räkna pluppar i Lego beskrivningar.
Att pappa behöver vara med och hjälpa till är julklappen till mig själv 😁👍
1. Det tog 8 år att bygga. 1792 - 1800-talet.Marlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
Gör så här för att tävla:
1. Besvara frågan: Hur lång tid tog det att bygga Vita huset? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
2. Motivera varför just du ska vinna
Skriv dina svar i den här tråden.
Tävlingen pågår till den 25 oktober. Lycka till!
----------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv. Denna tävling är inte sponsrad.
2. Skulle vara roligt då mina barns kusiner bor i USA, vi kunde bygga den tillsammans.
1. Det tog 8 år att bygga.
2. En man drömde om att åka till Vita Huset.
Pengarna räckte knappt bortom uthuset.
Men om han släpper sitt ego
Kan han Bygga Hus utav Lego
Utan valfusk kan han nu äga det Vita Huset!
Tack På Förhand! 😅
2. En man drömde om att åka till Vita Huset.
Pengarna räckte knappt bortom uthuset.
Men om han släpper sitt ego
Kan han Bygga Hus utav Lego
Utan valfusk kan han nu äga det Vita Huset!
Tack På Förhand! 😅
1. 8 år
2. Sonen som är 14 år (!!!) började i helgen bygga Lego igen, något som jag inte sett på flera år. Men efter en vecka med feber så hade han nog tröttnat lite på Youtube och TikTok. Efter en bra stund kommer han glatt och sägger, Pappa, jag har inte tittat på telefonen på 3 timmar! Tänk att Lego är det som får en tonåring att släppa telefonen! Att få honom att spendera ett antal timmar under höstlovet med att bygga Vita Huset, istället för att scrolla på telefonen, vore ju helt fantastiskt!
2. Sonen som är 14 år (!!!) började i helgen bygga Lego igen, något som jag inte sett på flera år. Men efter en vecka med feber så hade han nog tröttnat lite på Youtube och TikTok. Efter en bra stund kommer han glatt och sägger, Pappa, jag har inte tittat på telefonen på 3 timmar! Tänk att Lego är det som får en tonåring att släppa telefonen! Att få honom att spendera ett antal timmar under höstlovet med att bygga Vita Huset, istället för att scrolla på telefonen, vore ju helt fantastiskt!
8 år tog det.
Älskar Lego! Det är så härligt att få tid tillsammans med barnen och få se de skapa och få nya idéer. Och framförallt utmana sig själva med allt svårare byggen och egna skapelser. Ju mer tid man kan få bort barnen från skärmarna desto bättre. Och det här ser minst sagt ut som ett projekt som kommer ta sin lilla tid
Älskar Lego! Det är så härligt att få tid tillsammans med barnen och få se de skapa och få nya idéer. Och framförallt utmana sig själva med allt svårare byggen och egna skapelser. Ju mer tid man kan få bort barnen från skärmarna desto bättre. Och det här ser minst sagt ut som ett projekt som kommer ta sin lilla tid
Vita Huset tog ursprungligen 8 år att bygga, frågan är väl bara hur man definierar vad "färdigt" är?
Vi har fem barn i åldrarna 15-25, och samtliga är inbitna Legobyggare fortfarande - inkl äldsta sonen som nu senast byggde månlandaren m raket i Lego, att hitta gemensam sysselsättning under november eller jullov blir alltså väldigt enkelt. 🙂
Vi har fem barn i åldrarna 15-25, och samtliga är inbitna Legobyggare fortfarande - inkl äldsta sonen som nu senast byggde månlandaren m raket i Lego, att hitta gemensam sysselsättning under november eller jullov blir alltså väldigt enkelt. 🙂
8 år tog det att bygga vita huset,
Jag skulle vilja vinna eftersom byggsatser i den här storleken har vi normalt inte möjlighet att köpa till våra barn och det vore underbart att få spendera den här hösten och vintern med att sakta men säkert bygga tillsammans.
Jag skulle vilja vinna eftersom byggsatser i den här storleken har vi normalt inte möjlighet att köpa till våra barn och det vore underbart att få spendera den här hösten och vintern med att sakta men säkert bygga tillsammans.
1) 8 år
2) Skulle vilja ge det till mina två stora söner på 14 och 18 år. De har alltid älskat Lego men det har blivit för ”barnsligt” för dem. De skulle älska denna vuxen-version! Bland de finaste stunderna jag sett dem ha tillsammans är när de samarbetat kring ett Lego-projekt. Och de är dessutom mycket intresserade av det kommande presidentvalet!
2) Skulle vilja ge det till mina två stora söner på 14 och 18 år. De har alltid älskat Lego men det har blivit för ”barnsligt” för dem. De skulle älska denna vuxen-version! Bland de finaste stunderna jag sett dem ha tillsammans är när de samarbetat kring ett Lego-projekt. Och de är dessutom mycket intresserade av det kommande presidentvalet!
HejMarlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
1. Besvara frågan: Hur lång tid tog det att bygga Vita huset? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
----------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Det tog dom 8 år att bygga Vita huset. Min motivering är att jag hade 1991 ej råd som au pair att ta en guidad tur och besöka Vita huset vid mitt besök i Washington. Vinner jag kan jag gå min egna lilla "tour" 😂 efter mitt legobygge.
1. 8 år!Marlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
----------------
2.
Även om jag vuxen är,
Så skulle jag vilja vinna den här.
Ett hus så stilrent och vitt,
i detta byggar-kitt.
Lego blir du aldrig för gammal för,
Jag kommer bygga tills jag dör!