9 960 läst · 153 svar
10k läst
153 svar
Avslutad: Vinn en byggsats Vita huset
1. 8 årMarlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
Gör så här för att tävla:
1. Besvara frågan: Hur lång tid tog det att bygga Vita huset? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
2. Motivera varför just du ska vinna
Skriv dina svar i den här tråden.
Tävlingen pågår till den 25 oktober. Lycka till!
----------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv. Denna tävling är inte sponsrad.
2. Om Trump förlorar valet vill jag lära mig vilka svaga punkter konstruktionen av Vita huset har, för att förebygga eventuell stormning
Det tog 8 år.
Förra året fick mina tre barn varsin legobyggsats i julklapp. Sonen på 15 år fick en liten på skoj, men beklagade sig efteråt att han nästa jul vill ha en större byggsats. Kul att något annat än användandet av skärm intresserar honom. Vore kul att vinna denna till honom.
Förra året fick mina tre barn varsin legobyggsats i julklapp. Sonen på 15 år fick en liten på skoj, men beklagade sig efteråt att han nästa jul vill ha en större byggsats. Kul att något annat än användandet av skärm intresserar honom. Vore kul att vinna denna till honom.
1. 8 år tog det.
2. Jag skulle vilja vinna legot eftersom jag har en barn som skulle älska att utforska och leka med det. Att skapa tillsammans med mitt barn skulle inte bara ge oss kvalitetstid, utan också stimulera hans kreativitet.
2. Jag skulle vilja vinna legot eftersom jag har en barn som skulle älska att utforska och leka med det. Att skapa tillsammans med mitt barn skulle inte bara ge oss kvalitetstid, utan också stimulera hans kreativitet.
1. 8år tog det, sen har massa tillbyggnader tillkommit
2.
Att få bygga Vita huset skulle vara en perfekt aktivitet för min familj, då min man är amerikan, våran son är beräknad att komma på självaste valdagen och mina två döttrar 5&6 älskar att bygga med Lego.
Att bygga Vita huset tillsammans skulle hjälpa oss att förklara och prata om presidentvalet med våra tjejer, som viktigare än någonsin det här året!
2.
Att få bygga Vita huset skulle vara en perfekt aktivitet för min familj, då min man är amerikan, våran son är beräknad att komma på självaste valdagen och mina två döttrar 5&6 älskar att bygga med Lego.
Att bygga Vita huset tillsammans skulle hjälpa oss att förklara och prata om presidentvalet med våra tjejer, som viktigare än någonsin det här året!
1) Det tog 8 år
2) Vår son som också är 8 år faktiskt har svårt med olika koncentrationsuppgifter pga sin autism vilket skapar otroligt stora utmaningar i skolan. Just Lego är ett område där han ibland kan sitta i timmar och ibland har vi kunnat hitta intresse för saker genom just byggandet. En förhoppning är att ett sådant här bygge kunde ge oss chansen att prata just om Vita huset och kanske främst USA med honom.
2) Vår son som också är 8 år faktiskt har svårt med olika koncentrationsuppgifter pga sin autism vilket skapar otroligt stora utmaningar i skolan. Just Lego är ett område där han ibland kan sitta i timmar och ibland har vi kunnat hitta intresse för saker genom just byggandet. En förhoppning är att ett sådant här bygge kunde ge oss chansen att prata just om Vita huset och kanske främst USA med honom.
Marlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
1. Besvara frågan: Hur lång tid tog det att bygga Vita huset? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
----------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Åtta år att bygga Vita huset
Jag har alltid ÄLSKAT lego och innan dess duplo. Även i läxläsning och skolarbetet fann jag sätt att inkludera legot, som när jag byggde "automatisk pappersrullare" åt syrran där läxan var nedskriven på pappret som rullade.
Medan andra barn skulle bli poliser eller brandmän var jag helsäker på att jag skulle bli "legokonstruktör" i Danmark (blev snickare istället, liiite större legosatser bara).
Nu har jag en son som gärna vill bygga chokladfabriker med mamma på kvällarna, än så länge mest ur fantasin men legosatser känns som det skulle kunna bli ett gemensamt intresse.
1.Det tog åtta år att bygga vita huset.Marlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
----------------
2.Vad passar bättre än att följa valet med barnen och samtidigt bygga Vita huset, en perfekt mix av utbildning och lek.
Redigerat:
Grundläggning var 13 oktober 1797.Marlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
----------------
Inflyttning 1 November 1800
Svaret är 8 år
Denna byggsats är perfekt för min son som är en stor fan och samla mycket Lego.
8 år tog det att bygga.
Jag har alltid älskat Lego började gilla att bygga redan på dagis som det hette då. Som vuxen har jag och min respektive fått upp ögonen för Lego icons byggnader, men har bara hunnit bli två stycken då man får prioritera ekonomiskt för att kunna köpa dessa.
Min dotter gillar också Lego och hon har precis börjat bygga lite mindre satser själv så att vinna Vita huset vore ju superkul att kunna få bygga det tillsammans med henne och skapa nya Lego minnen ihop!
Jag har alltid älskat Lego började gilla att bygga redan på dagis som det hette då. Som vuxen har jag och min respektive fått upp ögonen för Lego icons byggnader, men har bara hunnit bli två stycken då man får prioritera ekonomiskt för att kunna köpa dessa.
Min dotter gillar också Lego och hon har precis börjat bygga lite mindre satser själv så att vinna Vita huset vore ju superkul att kunna få bygga det tillsammans med henne och skapa nya Lego minnen ihop!
Det tog 8 år att bygga vita huset!Marlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
----------------
Jag älskade bygga lego när jag var liten, men mina barn har inte blivit lika bitna, hade varit superkul att få ge detta en chans på höstlovet och förhoppningvis få mina barn lika bitna som jag var en gån i tiden! 😅🤩
1. Det tog åtta år att bygga.Marlen Eskilsson skrev:Med presidentval i USA om några veckor och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!
[bild]
----------------
2. Jag vill gärna vinna för att bygga detta med min son på jullovet. Han är åtta år och bygger byggnader i Lego ur minnet när vi besökt städer och kommer hem. Denna skulle han älska att bygga. 🙂