18 885 läst · 53 svar
19k läst
53 svar
Tävling: Minecraft byggtävling, vem bygger finast hus?
Administrator
· Skåne
· 6 570 inlägg
Hej! Går det att vara med på iPad eller iPhone? Vi har på iPad version 1.16.0 och versionen ni nämner finns inte ens i versionshistoriken. Funkar det endast på PC? Mina ungar är väldigt sugna!
Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
På fredag börjar en tävling på vår minecraftserver. Tävlingen går ut på att bygga ett så fint hus som möjligt på spelet Minecraft. Förutom äran får den lyckliga vinnaren legobygget “Frihetsgudinnan” från Lego Architecture.
[bild]
Hur tävlar jag?
[media]
- Välj rätt version av minecraft (1.15.2) och starta sedan spelet.
- Gå in på flerspelarläge och skapa en ny server med Ip-adressen: byggahus.apexmc.co.
- Gå in i portalen för att komma till byggvärlden. Välj därefter en tomt som verkar ledig och skriv sedan: /plot claim.
- Nu äger du denna tomten och kan bygga ditt hus!
Regler
- Deltagaren eller deltagarens vårdnadshavare måste vara medlem på Byggahus.se.
- Kopiera inte byggen från internet. Använd din egna fantasi!
Hur länge pågår tävlingen?
Tävlingen börjar på fredag 26 juni kl 12.00 och avslutas 4 juli kl 20.00. Vinnaren utses den 5 juli och kommer visas här i den här tråden.
Tävlingsledare är medlemmen @fatsuG7.
Lycka till!
Det går bara på PC då Java-versionen av Minecraft krävs. Bedrock-versionen (som de flesta andra plattformarna använder sig av) är egentligen ett helt annat spel, men det ser likadant ut. Under ytan fungerar det dock väldigt olika.
Källa: mina barn.
Källa: mina barn.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 365 inlägg
Nu ska ungarna bygga nåt fint
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 365 inlägg
Jag fick helt enkelt installera Javaversionen idag. Det mumlades nåt om olika moddar också eller vad det var.
Nåja, där känner jag att jag har ett kunskapsunderläge, så det var bara att göra som 8-åringen sa
Nåja, där känner jag att jag har ett kunskapsunderläge, så det var bara att göra som 8-åringen sa
Jo Java är ju det som funnits från början.. men jag tycker Bedrock är bättre då det är de Microsoft stödjer och står bakom och är lätt installerat på win 10 via win store samt då på iOS och Android.. Det finns dessutom crossplay på Bedrock vilket är riktigt kul[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 365 inlägg
Ja, det var Bedrock vi hade på datorn innan. Men men, vad ska man göra.....G MrGlad8 skrev:
Men det där med spel är jag inte insatt i, jag gör som ungarna säger