24 310 läst · 153 svar
24k läst
153 svar
Tänkte ev köpa detta hus - Bra eller dåligt?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Nu har vi ju skrivit ner detta hus ordentligt, utan att veta så mycket om det,
så nu blir det väl aldrig sålt
Men en sak jag undrar över:
På mäklarens sida ser första bilden på husets framsida ut så här
Vad är utbyggnaden på vänstersidan för något?
Alltså den som går upp till balkongräckets överkant.
Någon slags kulvert eller vad?
så nu blir det väl aldrig sålt
Men en sak jag undrar över:
På mäklarens sida ser första bilden på husets framsida ut så här
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är utbyggnaden på vänstersidan för något?
Alltså den som går upp till balkongräckets överkant.
Någon slags kulvert eller vad?
Det är omvisning imorrn kl 1830-19.00 ifall ni vill dit o påpeka alla fel
Det var sjukt många som var där igår och kollade på huset. det var lätt mellan 50-70 pers där vilket är otroligt många för en vanlig visning
Det var sjukt många som var där igår och kollade på huset. det var lätt mellan 50-70 pers där vilket är otroligt många för en vanlig visning
Jösses vilka priser för ett hus med massa fel:eek:
Här på landet i Bohuslän får man ju en herrgård på 100ha för dom pengarna
Jag hade kunnat köpt ett begagnat hus med dom felen, inte ett nytt.
Nytt ska vara nytt och rätt!
Här på landet i Bohuslän får man ju en herrgård på 100ha för dom pengarna
Jag hade kunnat köpt ett begagnat hus med dom felen, inte ett nytt.
Nytt ska vara nytt och rätt!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja, det får du säkert i Dingle.MTech skrev:
Men inte i Kungshamn, Fjällbacka eller på Smögen.
I övrigt håller jag med dig. Nytt skall vara nytt och rätt.
OT
När mitt nybyggda hus besiktigades inför överlämnande i oktober 2010 hittade besiktningsmannen två fel.
1. Lite silikonrester och tillverkarens etiketter satt kvar på några fönster.
2. Musband mellan yttre panel och utegips saknades.
Sedan har jag hittat ett fel till: En liten glipa mellan dörrkarm-dörr i entrédörren, så det drar lite vid ostliga vindar.
Slut på OT
Haha fan va tur jag har asså. Ringde till min bror o frågade iallall han känner någon som är bra på hus osv. Han känner visst en som jobbar inom bygg så jag mailade över besiktningsprotokollet och killen sa till brorsan att så fort han såg säljarens namn så stängde han ned pdf filen.
Enligt honom så är säljaren en riktig tomte som har byggt ett par hus som min brorsas polare fått städa efter honom. Dom är väldigt slarviga och det händer rätt ofta att dom lämnar virke osv ute i regnet utan att täcka för det osv.
Dom bygger hus som ser snygga ut, men väldigt slarvigt / snålt på insidan där man har svårt att hitta.
Vill tacka er ännu en gång för all hjälp! Var nära på att åka dit på en riktig luring asså!
Enligt honom så är säljaren en riktig tomte som har byggt ett par hus som min brorsas polare fått städa efter honom. Dom är väldigt slarviga och det händer rätt ofta att dom lämnar virke osv ute i regnet utan att täcka för det osv.
Dom bygger hus som ser snygga ut, men väldigt slarvigt / snålt på insidan där man har svårt att hitta.
Vill tacka er ännu en gång för all hjälp! Var nära på att åka dit på en riktig luring asså!
...fast med dessa fel i besiktningsprotokollet och väldigt svävande mäklarsvar borde ju vem som helst fatta misstanke. Det osar ju skumt. Fast, troligtvis är alla intressenter inte så kritiskt tänkande, eller förstår innebörd. Tyvärr. Huset kommer troligtvis säljas för utgångspris eller mer ändå.
Lycka till med framtida husköp! Ställ krav, till slut hittar ni nått bra och snyggt!
var inte naiv. Om en besiktningsman skriver att rör genomföringar inte är i enlighet med branchregler, brukar detta innebära att badrummet ej är byggt av behörigt företag. Skriver han " konstig doft" bör man misstänka fuktskada, frånskriver han sig tex golvbrunn pga silikon smetat så vibbar det att man döljer något.....osv osv.
Lycka till med framtida husköp! Ställ krav, till slut hittar ni nått bra och snyggt!
var inte naiv. Om en besiktningsman skriver att rör genomföringar inte är i enlighet med branchregler, brukar detta innebära att badrummet ej är byggt av behörigt företag. Skriver han " konstig doft" bör man misstänka fuktskada, frånskriver han sig tex golvbrunn pga silikon smetat så vibbar det att man döljer något.....osv osv.
Redigerat:
Perfekt!
Då slipper du köpa det huset....
Jag blev lite fundersam just när det vart sådana "onödiga" anmärkningar...
Bygger man ett nytt hus så borde man veta vilka regler som gäller... Det ska mest vara små anmärkningar i ett ny byggt hus... Men när nån bygger för att sälja så blir jag lite fundersam....
Nu är det dessutom bara AC besiktning en "riktig" besiktningsman kanske hittar ännu fler fel....
Då slipper du köpa det huset....
Jag blev lite fundersam just när det vart sådana "onödiga" anmärkningar...
Bygger man ett nytt hus så borde man veta vilka regler som gäller... Det ska mest vara små anmärkningar i ett ny byggt hus... Men när nån bygger för att sälja så blir jag lite fundersam....
Nu är det dessutom bara AC besiktning en "riktig" besiktningsman kanske hittar ännu fler fel....
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag tycker att vi skall ge vår nya medlem Katten12 en eloge!
Hon gläntade på garderoben där det kunde finnas ett och annat att undersöka medan vi andra tittade på fönster, golv och väggar.
http://www.byggahus.se/forum/kopa-s...a-detta-hus-bra-eller-daligt.html#post1821340
http://www.byggahus.se/forum/kopa-s...a-detta-hus-bra-eller-daligt.html#post1821736
Bra jobbat Katten
Hon gläntade på garderoben där det kunde finnas ett och annat att undersöka medan vi andra tittade på fönster, golv och väggar.
http://www.byggahus.se/forum/kopa-s...a-detta-hus-bra-eller-daligt.html#post1821340
http://www.byggahus.se/forum/kopa-s...a-detta-hus-bra-eller-daligt.html#post1821736
Bra jobbat Katten