24 307 läst · 153 svar
24k läst
153 svar
Tänkte ev köpa detta hus - Bra eller dåligt?
Moderator
· Stockholm
· 52 418 inlägg
Men varför lägger någon ett första bud som är högre än det begärda priset?
Varför vaskar man skumpa?hempularen skrev:
Jag har ett par vänner som hade skjutit in sig på ett par hus i en förort till Stockholm. De bodde då i en (väldigt stor) lägenhet och om de skulle flytta till hus så var det alltså bara 2-3 hus i vårt avlånga land som dög.
En söndagsmorgon dök ett av husen upp på Hemnet. De kastade sig på telefonen, bjöd 10% över annonspriset och krävde att få skriva kontrakt inom 4 timmar. Det fick de.
Redigerat:
Man bjuder ofta över för att få till en försäljning direkt, vi gjorde så med vår brf. Utgångpriset var 65 tusen det hade inte varit visning på radhuset än. i frågade vad nuvarande ägare köpt den för han hade gett 100 tusen, men den var ju sliten efter ett år med en kedjerökandemissbrukare boendes där, så mäklaren ansåg att den sjunkt såpass i värde. Vi la bud på 90 och sa detta budetgäller enbart innan visning blir det visning finns inget bud. Säljaren tog budet och vi fick vår brf utan budgivning och vi ville verkligen ha den då vi max kunde köpa något för 100 tusen och vi trodde inte vi skulle få en sådan här chans igen. På onsdag slutbetelar jag ^^
Liknande trådar
-
Köpa hus, ev fukt i källare. Vad göra?
Köpa & Sälja hus -
Tänkte köpa och montera själv någon sort av plissegardiner. Undrar hur monterar jag dom på inglasad balkon . Aluminiumprofiler är på glaset?
Fönster & Dörrar -
Köpa hus med ev dräneringsbehov, radon etc
Köpa & Sälja hus -
Köpa bränsleved som privatperson?
Ved, Pellets, Flis -
Köpa ny luft /vatten pump med leverans i år?
Värmepumpar