Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?

• Antal röster
    295
H
P paralun skrev:
Nej inte alls men vi måste se upp och fatta hotet!
[länk]
Även folk dör i Covid nu. Det ligger många med Covid på intensiven, enda skillnaden är att inte myndigheterna inte rapporterar dagligen om det, vilket jag tycker är helt fel. Folk invaggas i tron att Covid är över.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
?
Nej kommer inte ta något nu heller.
Brorsan som tagit några sprutor ligger med hög feber och ledvärk, han sa värre mansförkylning. (han blir dålig av den "vanliga" med)

H HEM2121 skrev:
Även folk dör i Covid nu. Det ligger många med Covid på intensiven, enda skillnaden är att inte myndigheterna inte rapporterar dagligen om det, vilket jag tycker är helt fel. Folk invaggas i tron att Covid är över.
Jo nu ligger det då inte många på intensiven och jovisst är det här en klart svår uppgift för våran myndighet ihop med allt annat elände. Men att masa sig iväg att vaccinera sig är ju mycket enkelt jämfört med andra opåverkbara eländen och då att inte bli liggande svårt sjuk, iaf i minvärld.

BirgitS
? Rkarlsson skrev:
Nej kommer inte ta något nu heller.
Brorsan som tagit några sprutor ligger med hög feber och ledvärk, han sa värre mansförkylning. (han blir dålig av den "vanliga" med)
Har han testat positivt för covid?
Jag bara menar med tanke på att det är en influensavåg nu också.

• Gilla
Hegge_
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
När något är rekommenderat betyder det att Fohm anser att det är väldigt viktigt att den personen vaccinerar sig för sin egen skull. Det är ju det närmaste de får uttrycka vad de tycker att folk verkligen ska göra.
Du och andra får tycka vad andra ska göra, jag lyssnar på fhm och bryr mig inte om hur andra väljer att göra.

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
BirgitS
H HEM2121 skrev:
Problemet är nog delvis att media inte längre är intresserade att rapportera dagligen om covid eftersom de upplever att de flesta inte bryr sig.

För när det gäller intensivvård så kan media alltid kolla Intensivvårdsregistret och få uppdaterade siffror flera gånger om dagen, eller enklare här: https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/

Socialstyrelsen uppdaterar sin sida med covidstatistik en gång i veckan: https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/
Och Fohm kommer ju fortfarande med veckorapporter för såväl covid, influensa och en del annat.

• Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Du och andra får tycka vad andra ska göra, jag lyssnar på fhm och bryr mig inte om hur andra väljer att göra.
Lycka till!

P paralun skrev:
Lycka till!
Med vad?

Lill72 Lill72 skrev:
Med vad?
Att du inte drabbas av Covid såklart.....

P paralun skrev:
Att du inte drabbas av Covid såklart.....
Förstår nog inte vad du menar nu?

Lill72 Lill72 skrev:
Förstår nog inte vad du menar nu?
Enkelt boka en tid för en vaccination. gör det nu!

P paralun skrev:
Enkelt boka en tid för en vaccination. gör det nu!
Jag har tagit de doser som fhm rekommenderar.

Lill72 Lill72 skrev:
Jag har tagit de doser som fhm rekommenderar.
Ok... hur det nu är med boostervaccinationen men det vet ju bara du.

Rekommenderade vaccindoser för olika åldersgrupper och riskgrupper; inkluderar påfyllnadsdoser och höstdoser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P paralun skrev:
Ok... hur det nu är med boostervaccinationen men det vet ju bara du.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.