23 451 läst · 427 svar
23k läst
427 svar
Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
Tja, det är ungefär lika sannolikt att jorden styrs av rymdödlor som att den styrs av en stor världsomspännande konspiration med t.ex. Soros och Gates sen långt över 100 år utan att någon kan hitta det minsta bevis för det.Blodsoppen skrev:
Jag tycker synd om dig som inte inser problemen med Bern. Troligaste orsaken är hjärntvätt orsakad av för mycket swebbtv och liknande. Det finns hjälp att få, om man nu inte klarar av att tänka själv i stället för att bara blint tro på någon som man uppfattar som en auktoritet. Hjärntvätt är det som också inträffar när någon radikaliseras för att sen begå terrorbrott.
Jag tycker lite synd om er, som alltid sväljer det media matar er med.BirgitS skrev:Tja, det är ungefär lika sannolikt att jorden styrs av rymdödlor som att den styrs av en stor världsomspännande konspiration med t.ex. Soros och Gates sen långt över 100 år utan att någon kan hitta det minsta bevis för det.
Jag tycker synd om dig som inte inser problemen med Bern. Troligaste orsaken är hjärntvätt orsakad av för mycket swebbtv och liknande. Det finns hjälp att få, om man nu inte klarar av att tänka själv i stället för att bara blint tro på någon som man uppfattar som en auktoritet. Hjärntvätt är det som också inträffar när någon radikaliseras för att sen begå terrorbrott.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
Till skillnad från dig så är det inte media vi hämtar information från, så det är ju du som alltid sväljer det media matar dig med dvs. det är ju dig det är synd om.Blodsoppen skrev:
Så kan du ge ett exempel på något som Bern har sagt som du inte håller med om?
Det är ju ett sätt att ta reda på om man är auktoritetstroende eller kan tänka själv.
När det gäller mig så finns det ju massor som media och myndigheter har sagt som jag inte håller med om, t.ex. för att det inte stämmer med forskningsrapporter eller att jag inte håller med om slutsatsen därför att jag gör avvägningen mellan för- och nackdelar för en åtgärd på ett annat sätt.
Jag undrar lite, köper du den officiella förklaringen i Palmemordet, Estonia och 11/9 också? Om inte då är det ju bra, men då undrar jag istället varför du då anar ugglor i mossen i en sak, men tvärvägrar se alternativ i annan sak.BirgitS skrev:Tja, det är ungefär lika sannolikt att jorden styrs av rymdödlor som att den styrs av en stor världsomspännande konspiration med t.ex. Soros och Gates sen långt över 100 år utan att någon kan hitta det minsta bevis för det.
Och om du köper den officiella förklaringen i ovanstående så förstår jag att du reagerar som du gör
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
När det gäller de tre fallen så har jag vare sig köpt någon officiell förklaring eller någon alternativ förklaring eftersom det saknas alltför mycket underlag för det. Det är en väsentlig skillnad mot covid och dess vaccin där det finns fullt av oberoende forskningsrapporter som kommer fram till olika slutsatser.Blodsoppen skrev:Jag undrar lite, köper du den officiella förklaringen i Palmemordet, Estonia och 11/9 också? Om inte då är det ju bra, men då undrar jag istället varför du då anar ugglor i mossen i en sak, men tvärvägrar se alternativ i annan sak.
Och om du köper den officiella förklaringen i ovanstående så förstår jag att du reagerar som du gör
Så hur är det med dig i de tre exemplen?
Tror du att någon av de alternativa förklaringarna är rätt eller inser du att alla vet för lite för att säkert veta sanningen?
Sanningen, den är det ytterst få som vet. Men att den officiella förklaringen inte stämmer det är jag övertygad om.BirgitS skrev:När det gäller de tre fallen så har jag vare sig köpt någon officiell förklaring eller någon alternativ förklaring eftersom det saknas alltför mycket underlag för det. Det är en väsentlig skillnad mot covid och dess vaccin där det finns fullt av oberoende forskningsrapporter som kommer fram till olika slutsatser.
Så hur är det med dig i de tre exemplen?
Tror du att någon av de alternativa förklaringarna är rätt eller inser du att alla vet för lite för att säkert veta sanningen?
Nu ska vi inte frångå tråden, det är tre händelser som inte har något med medicinsk forskning att göra och utifrån det givna rekommendationer gällande vaccination för att undvika svår sjukdom och död pga covidvirus, Allt annat tokigt Lars Bern skriver kräver egna trådar efter att jag nu läst några av hans artiklar.Blodsoppen skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
Hur kan du vara övertygad utan bevis eller veta sanningen?Blodsoppen skrev:
Att man kan vara tveksam eller misstro det kan jag förstå men att absolut säkert avskriva en möjlig förklaring är ju tyvärr ett typexempel på hjärntvätt.
Hum, att tro på vad Lars Bern skriver kan väl inte anses logiskt utifrån vad han skriver. Med ett logiskt tankesätt borde man inse att hans påstående om covidvaccin som går emot den vetenskapliga forskningen inom området inte kan vara sant. Med logiskt tänkande borde man inse att det inte kan stämma det han skriver, för inte kan det vara logiskt att tro att han sitter på den enda sanningenBlodsoppen skrev: