N NoOne2k skrev:
För att ansluta vattenslangen till en vattenslang för att kunna vattna är det denna du behöver [länk]

Den du länkar till är att att ansluta slang mellan dosan och vattenutkastaren.
Ok, grejt, tack! Men kommer den att funka, även om den sitter monterad utan att få marktrycket omkring sig? Nån som testat?
 
Till nya poolen har vi ju ett litet poolteknikhus, under altanen. Tanken är att det ska bli isolerat och tätt inför vintern, och att för att slippa plocka bort en massa saker varje vinter så sätta in en liten frostvakt, typ den här från Kjell: https://www.kjell.com/se/produkter/...GZDqW2ZMMRvcQVa2RvxoCNvMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
745546_48937.tif
Tänker jag rätt? Om jag sätter den på 5grader, dvs minsta, så kommer den väl bara att dra el när det är under 5gr i teknikboden?

Behöver jag även sätta in ventiler i teknikboden tror ni, för luftflöde, eller hur ska man tänka?
 
S
Skalan saknar temperaturangivelse så det är lite trial and error att hitta rätt läge på vredet…Jag lade in en termometer i utrymmet och gick och kollade och justerade emellanåt, men kändes osäkert när jag har den i sommarstugan och inte är där.
 
Jag har en Telldus termometer i mitt teknikutrymme som ska skicka ett SMS om det kryper under fem grader. Frostvakt också men jag tror inte den jobbar så hårt även fast vi bor i en relativt snösäker del av Mellansverige.
 
Bygget på andra sidan ön har vuxit lite…
Byggarbetsplats med byggnadsställningar vid solnedgång nära vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mitt egna sommar/vårprojekt blev faktiskt rätt bra…
Vit villa med rött tak vid poolkanten omgiven av träd och himmel i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utsikt över en pool med täckt vattenyta, terrass och utsikt över en sjö vid skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fortsättning följer då det är lite saker kvar…
 
  • Gilla
Fartland och 9 till
  • Laddar…
Ska bli intressant att testa i helgen...
En förpackning av ogräsborttagaren "Weed Cutter" på ett trägolv intill en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
  • Gilla
MasMats
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
Ska bli intressant att testa i helgen...
[bild]

[media]
Mycket intressant. Följer m spänning.
Har du köpt beach roller oxå?

Har ett perfekt objekt om det blir lika bra som i videon.
 
M MasMats skrev:
Mycket intressant. Följer m spänning.
Har du köpt beach roller oxå?

Har ett perfekt objekt om det blir lika bra som i videon.
nope - ingen beach roller inköpt. Tuyckte den var för dyr... till att börja med. Jag har nog lite FÖÖÖÖR dyigt för att det ska funka med den tror jag tyvärr...

Hittade detta oxå - men det låter ju lite för bra för att vara sant...
https://www.amazon.com/Sanco-Indust...1660919293&sprefix=muck+rolle,aps,152&sr=8-13
 
Kastade mig både trött och öm i helgen... man får upp och av jäkligt mycket växter och väldigt smidigt.
Jobbigast att sen bli av med allt...
 
nån som sett, hört, testat nåt sånt här, eller vet hur man får tag på det på denna sidan atlanten? Frakten för 6lb paket landade på över 1000 spänn...
Skärmdump av Muck Tablets för sjö- och dammvård på en produktförsäljningssida med pris och fraktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Beemaster
  • Laddar…
Men det står ju "Free shipping".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.