12 312 läst · 103 svar
12k läst
103 svar
Sveriges första 3D-printade hus - så fungerar tekniken
Jag kan se tekniken om man nu går med och armerar och isolerar samtidigt. Men i denna artikel är det bara en stomme för man kan väl inte tro att någon skulle vilja ha det som det ser ut på bilderna.
Ska man dra vatten el isolera och sätta skivor på insida och panela eller putsa detta hus ja då är det inte någon billig teknik detta.
Ska man dra vatten el isolera och sätta skivor på insida och panela eller putsa detta hus ja då är det inte någon billig teknik detta.
Och på 50-talet trodde kända svenska forskare att var och en skulle ha en kärnreaktor i källaren på sina villor.K kortis skrev:
Allt som är trendigt, nytt och "hype" slår inte stort över allt.
Redigerat:
Det finns plastskrivare som lägger i tråd för ökad styrka. Det löser dock inte styrkan mellan lager.
Jag tror absolut utskrivna hus kan ha en plats i framtiden, men det är såklart en bit kvar innan det är ekonomiskt och praktisk.
Jag är glad att någon tar första stegen.
Jag tror absolut utskrivna hus kan ha en plats i framtiden, men det är såklart en bit kvar innan det är ekonomiskt och praktisk.
Jag är glad att någon tar första stegen.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 985 inlägg
Går väl att göra som man tycker. Och som diskuteras med isolering går det att fylla hålrummet med isolering i efterhand.
Nej jag gillar inte det här. I don't approve!