23 925 läst · 237 svar
24k läst
237 svar
Sverigehuset!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 624 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 624 inlägg
Jag räknade upp alla 10 lagarna från februari och det är så vitt jag kan se inte någon som handlar om kärnkraft eller vindkraft. Så hade du över huvud taget något belägg för ditt inlägg eller håller du bara på och tramsar om allt möjligt?M maria01 skrev:
Nej, vare sig riksdag eller regering har uttryckt någon åsikt om ordet snippa. Läs på innan du skriver tokigheter.
Jo men jag är överens med mariao1 att det är helt galet i många kommuner så fort det ska byggas eller ändras i en fastighet. Sen har har vi fått alla mysko miljökrav inkl långa utredningar.BirgitS skrev:
Allt kostar en massa pengar och i slutändan så ska husägarna betala för kalaset och gör det mer och mer omöjligt för många med sämre ekonomi att bygga ett hus eller bygga om.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 624 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 624 inlägg
Fast det som hela den här diskussionen började med var att maria01 svor åt utredningar som görs inför att lagar ska stiftas. Något annat har jag inte skrivit om.P paralun skrev:Jo men jag är överens med mariao1 att det är helt galet i många kommuner så fort det ska byggas eller ändras i en fastighet. Sen har har vi fått alla mysko miljökrav inkl långa utredningar.
Allt kostar en massa pengar och i slutändan så ska husägarna betala för kalaset och gör det mer och mer omöjligt för många med sämre ekonomi att bygga ett hus eller bygga om.
Ok... jag funderade mest på bakomliggande orsaker till "Sverigehuset".BirgitS skrev:
Men det blir säkert ett antal "heliga kor" att slakta i framtiden när knappt någon kommer att ha råd att bygga.
Men du svamlar om socken, var fick du det ifrån.M maria01 skrev:
Sen verkar du inte förstå att det är DU(dvs folket) som väljer vilka som bestämmer i kommunen och inte några "tjänstemän" eller andra aliens.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 624 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 624 inlägg
socken var ju när jag förklar hur det var här om man översätter från franska så blir det sockenL lat skrev:
politikerna styr ju inte över byggreglerna på det sättet dom ändrar ju inte mycket bara hur mycket pengar dom olika nämnderna ska få
och ofta har många tjänstemän sinna egna ider hur det ska vara
Administrator
· Skåne
· 7 902 inlägg
Jag har rensat div. tjafs i tråden. Tänk på att diskutera sakligt, att vi ska hålla oss till ämnet och driva diskussionen framåt.
/Moderator
/Moderator
S Stuff skrev:
Jag kommer direkt att tänka på utredningen om centraliseringen av vården. Hur strålande utreddes inte den?BirgitS skrev:
Och politikerna (alla partier) svalde den med hull och hår. Skrämmande.
Det som görs vart 4:e år är att vi väljer vilka som skall representera folkviljan, dvs politiker i detta fall.L lat skrev:
Politikerna skall inte hitta på en massa egna saker, utan mer sitta som nickedockor. Och definitivt skall myndigheterna inte bestämma, de är inte överhuvudtaget inte framröstade.