Världen har som bekant gått igenom ett ekonomiskt stålbad med hög inflation och höga räntor. Inte världens bästa läge att sälja egentligen.
Har försökt sälja husvagnen sedan juni och får knappt ens skambud. Vagnen är två år gammal och mycket lite använd. En ganska populär modell men just nu är det svalt, ordentligt svalt. Inte ens återförsäljaren ville köpa eftersom dem inte ens säljer sina egna de har på lager.
Naturligtvis kan man sälja allt till rätt pris men vill inte förlora alltför mycket, jag vet ju ungefär vad de gick för innan ekonomin dök. Vad tror ni, kommer spekulanterna tillbaka nästa år? Eller har ni samma situation som mig?
Har försökt sälja husvagnen sedan juni och får knappt ens skambud. Vagnen är två år gammal och mycket lite använd. En ganska populär modell men just nu är det svalt, ordentligt svalt. Inte ens återförsäljaren ville köpa eftersom dem inte ens säljer sina egna de har på lager.
Naturligtvis kan man sälja allt till rätt pris men vill inte förlora alltför mycket, jag vet ju ungefär vad de gick för innan ekonomin dök. Vad tror ni, kommer spekulanterna tillbaka nästa år? Eller har ni samma situation som mig?
Kan tänka mig att det finns en tydlig säsong för detta, när folk sitter och planerar semester på vårkanten. Så är det i alla fall med båtar, hopplöst att sälja på hösten (eller sommaren när de ligger i vattnet)
Kanske befinner vi oss i en rejäl baksmälla från "hemester-sommrarna" under pandemin och att marknaden är mättad nu när folk kan ut och flänga i världen igen.
Kanske befinner vi oss i en rejäl baksmälla från "hemester-sommrarna" under pandemin och att marknaden är mättad nu när folk kan ut och flänga i världen igen.
Om vagnen är såpass ny borde den vara välutrustad med bra värmesystem etc. Kanske finns en marknad i Norrbotten eller Västerbotten med folk som pendel-jobbar från södra Sverige och behöver tillfällig arbetsbostad som kan vara i en husvagn på en camping? Du kanske ska erbjuda dig att ordna transport upp dit?
Kanske nyblivna pensionärer som vill åka runt och se många länder i Europa? Husbil är ju så populärt så det måste finnas anledning till det såsom bättre parkerings-/uppställningsmöjligheter och högre tillåten hastighet.
Den kategorin är nog mer säljarens marknad, det känns lite mer ”inne” tror jag.sysmali skrev:
Får försöka med försäljning till våren och att ekonomin ser ljusare ut.
Ja husbil är ett väldigt trevligt fordon. Dock är det mig veterligen ganska dyrt med skatter etc.J Josth skrev:
Jag tror att en så pass ny husvagn är dyr och folk vill helst låna till allt som ska köpas, så därför köper de på en firma som också ordnar med finansiering=lån. Det verkar som att ingen sparar längre till det de vill köpa utan ska de ha något så är det meddetsamma och då lånas pengar till köpet.
Husvagn kanske inte passar så bra ihop med dagens personbilar? Många nya vanliga familjebilar har ju numera små bensinmotorer, hybriddrift eller är rena elbilar, ska man dra runt på en husvagn på semestern vill man nog hellre ha en ordentlig dieselmotor och det verkar ju bli allt ovanligare i Sverige.