20 155 läst · 90 svar
20k läst
90 svar
Surfarens hus vid Löderups strandbad
Kindpussarna börjar kännas lite äckliga i längdenM maxiq skrev:Hur kan denna låda av lättbetong kosta 6 miljoner? Hur kan man ens tänka på att gräva ur en sandbank utan att säkra upp för ras innan man börjar bygga? Varför måste programmet klippas i MTV-tempo så man inte hinner se något av resultatet? Varför måste minsta lilla logotype på kepsen tejpas över och byggmaterial blurras när det ändå var en sekvens med Finjas logo i rutan? Varför måste Gert tvinga alla människor att kindpussas?
Programmet handlar snart varken om hus eller drömmar...
Framgick dock aldrig om han höll budget eller ej?
Men som sagt, det var inget fel på huset i sig, bara att man såg för lite av det. Dock undrar jag var de där 140kvm tog vägen för inget utrymme kändes speciellt stort? Köket var väldigt kompakt, vardagsrummet huserade knappt en 2 sits soffa osv. Dock var utsikten slående!
Men som sagt, det var inget fel på huset i sig, bara att man såg för lite av det. Dock undrar jag var de där 140kvm tog vägen för inget utrymme kändes speciellt stort? Köket var väldigt kompakt, vardagsrummet huserade knappt en 2 sits soffa osv. Dock var utsikten slående!
Allvetare
· Västra götaland
· 9 276 inlägg
Jag gillade huset, men läget var väl sådär? Grannen som byggt uppepå sanddynen hade ju perfekt utsikt över uteplatsen på taket, och gräsplätten framför lär ju vara bebyggd snart ..
Jag funderar på att se om programmet och ta tid på hur många minuter det pratades om huset... Kan inte varit många ..
Jag funderar på att se om programmet och ta tid på hur många minuter det pratades om huset... Kan inte varit många ..
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Verkligen ett riktigt snyggt hus. Tyvärr är programmet värdelöst från byggintressehållet.
Köket var väldigt snyggt men med stora missar.
Och terassen på taket kändes som en och var väl en efterkonstruktion, funkade inte riktigt.
Men ändo ett väldigt gott slutresultat.
Sen så murar man inte L block och kökets offerter var upp till 1 miljon inte en och halv som det står i artikeln
Köket var väldigt snyggt men med stora missar.
Och terassen på taket kändes som en och var väl en efterkonstruktion, funkade inte riktigt.
Men ändo ett väldigt gott slutresultat.
Sen så murar man inte L block och kökets offerter var upp till 1 miljon inte en och halv som det står i artikeln
Grannens hus kommer snart att vara nere hos ChristianDan_Johansson skrev:
Du menar att det skulle ha varit en dörr från övre våningen direkt ut på terrassen? Den dörren skulle ha blivit 1 meter hög i så fallthomas33 skrev: