1 689 306 läst · 3 270 svar
1689k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Tja, någon kommunal förvaltning kanske, det får någon annan reda ut.katos skrev:
Jag berättade bara hur det var när vi byggde vårt hus.
Och jag kan föreställa mig att samma standard är lämplig att följa när man renoverar/ändrar i ett befintligt hus.
Bra jobbat!badtastex skrev:
Sparken ska hen ha. Den lönen är strikt slöseri med skattemedel.KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det finns nog knappast lagstadgat men rekommendationen med lås på medicinskåp bygger väl på statistik över antal läkemedelsförgiftade barn. En enkel åtgärd som, statistiskt sätt, kan hindra mycket lidande.
Det behövs inte många gram paracetamol för att paja ett barns lever.
Det behövs inte många gram paracetamol för att paja ett barns lever.
En enkel och osynlig form av låsning, om man når ovansidan skåpet, är att borra ett litet hål uppifrån (bakom krönlisten) och sedan skjuta ned en pianotråd eller liknande rakt ner i dörren. En liten ögla bockar man som grepp och döljs bakom krönlisten. Blir svåröppnat även på svärmorsnivåbadtastex skrev:Tack för kommentarerna, när det gäller lås så har det faktiskt varit uppe till diskussion. Jag föreslog en innanförliggande låskista med ett diskret nyckelhål på framsidan men frun (som brukar vara väldigt bra att hitta säkerhetsrisker när det gäller barnen) tyckte inte det behövdes. Vi får ta en ny diskussion helt enkelt.
Som någon redan nämnt så sitter skåpet högt, handtaget för att öppna hamnar på cirka 1.60 som det sitter nu och det finns inga stolar naturligt i det här rummet.
Tack för tipset, har funderat i de banorna men tyvärr når krönlksten upp till 2.15 vilket i så fall skulle diskvalificera min kära fru från tillträde till skåpet.
Är dock ganska om att ett lås behövs så vi får ta och ordna något. Siktar i så fall på ett lås med nyckel från framsidan och sedan gömma nyckeln på något bra och oåtkomligt ställe.
Är dock ganska om att ett lås behövs så vi får ta och ordna något. Siktar i så fall på ett lås med nyckel från framsidan och sedan gömma nyckeln på något bra och oåtkomligt ställe.
Ovanpå skåpet dåbadtastex skrev:Tack för tipset, har funderat i de banorna men tyvärr når krönlksten upp till 2.15 vilket i så fall skulle diskvalificera min kära fru från tillträde till skåpet.
Medlem
· skåne
· 136 inlägg
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Gjorde ett bord till växthuset av gamla golvplankor. Väldigt basic om man jämför med vissas fantastiska projekt. En fråga: finns det något vax som inte ändrar färgen på trät? Jag har använt antikvax som är transparent men trät blev mycket mörkare av det...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade en större och böjd planka alm över som jag funderat på vad jag ska göra med. Det blev en bänk. Finish: 5 lager Danish Oil
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto